Kamera med indbygget telefon
Fra : Ivar

Dato : 11-05-09 21:13

Hvilken mobil har det bedste kamera?
Kan man få nogle med autofokus, optisk zoom og rigtig blitz?

Ivar Magnusson

Fra : TGJ

Dato : 11-05-09 21:34

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken mobil har det bedste kamera?
> Kan man få nogle med autofokus, optisk zoom og rigtig blitz?

N82 ?
http://www.mobil.nu/ArticlePages/200804/24/20080424132150_MDK938/20080424132150_MDK938.dbp.asp

Thomas

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-05-09 21:45

TGJ wrote:

> N82 ?
> http://www.mobil.nu/ArticlePages/200804/24/20080424132150_MDK938/20080424132150_MDK938.dbp.asp

Har ikke optisk zoom... Men tager ellers gode billeder af en mobil at
være. blitzen gør en stor forskel

Fra : Ivar

Dato : 15-05-09 16:01

Esben von Buchwald skrev:

> Men tager ellers gode billeder af en mobil at være. blitzen gør en stor
> forskel

Er den bedre end de bedste fra Sony?

Ivar Magnusson

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-05-09 16:11

Ivar wrote:

> Er den bedre end de bedste fra Sony?
>

> Ivar Magnusson

Det ved jeg ikke, google efter nogle tests og se nogle billeder taget
med dem. Især indendørs-billeder i dårlig lys, alle telefoner kan tage
nogle OK udendørsbilleder..

Fra : Ivar

Dato : 18-05-09 18:17

Esben von Buchwald skrev:

> alle telefoner kan tage nogle OK udendørsbilleder..

Det vil jeg ikke mene. De fleste jeg har set, har kraftig
vidvinkel og fix-fokus. Det giver kun skarpe billeder, hvis
man er heldig, at afstanden passer rimeligt.

Ivar Magnusson

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-05-09 23:23

Ivar wrote:
> Esben von Buchwald skrev:
>
> Det vil jeg ikke mene. De fleste jeg har set, har kraftig
> vidvinkel og fix-fokus. Det giver kun skarpe billeder, hvis
> man er heldig, at afstanden passer rimeligt.

De billigste telefoner har fix fokus på 1-2 meter og i godt lys
(udenfor) kan du tage nogle acceptable billeder som ikke er rystet, og
uden det værste støj.

De telefoner med dårlige kameraer som fx. iPhone, S/E W880i osv. tager
ringe billeder indenfor, både pga. høj ISO og meget støj og fordi den
bruger længere lukkertid og dermed mere rystet billede.

De lidt bedre telefoner har autofocus, så man også kan fotografere
tættere på og generelt har dem med AF, en bedre optik.

Det hjælper lidt at der er LED-lys på telefonen, men det lyser kun 1-2
meter frem og giver et grimt blåt skær på billederne.

Nogle telefoner har en rigtig blitz, ligesom på kameraer, og det gør en
kæmpe forskel når der tages billeder indendørs, i forhold til dem med
LED lys.

check denne video:
http://www.youtube.com/watch?v=dd57Ki9N21M