Mobilvalg til ældre
Fra : Kim

Dato : 09-05-09 20:33

Mobiltelefon til ældre.
Den skal kunne ringe og SMS'e, og ret vigtigt
skal den have stort display og stor skrift.
Har kigget på Nokia 2610.
Nogen bedre alternativer ?

Mvh, Kim

Fra : simon

Dato : 10-05-09 07:56

Kim skrev:
> Mobiltelefon til ældre.
> Den skal kunne ringe og SMS'e, og ret vigtigt
> skal den have stort display og stor skrift.
> [...]
Kommer lidt an på, hvem personen er.
Du kan f.eks. få en sådan:
http://www.familietele.dk/mobil/doro-handleeasy-328gsm

For mit eget vedkommende (er også "ældre" -68- ) har
jeg en Nokia 5800 og en SE k800i
mvh
simon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 08:52

simon skrev:

> Du kan f.eks. få en sådan:
> http://www.familietele.dk/mobil/doro-handleeasy-328gsm

Jeg vil nok mene at man skal have fat i storebroderen der kan
huske 100 telefonnumre. 4 er for lidt.

Jeg ved ikke hvordan de er at bruge.

--
Bertel

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 10-05-09 10:31

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg vil nok mene at man skal have fat i storebroderen der kan
> huske 100 telefonnumre. 4 er for lidt.

Hvorfor tror du at den kun kan huske 4 telefonnumre?

Mogens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 12:21

Mogens Nielsen skrev:

> Hvorfor tror du at den kun kan huske 4 telefonnumre?

1. Der er kun 4 knapper der kan kodes med numre.
2. Ved storebroderen står der at den kan huske 100 numre. Der
står ikke noget tilsvarende (evt. med et lavere tal) ved
lillebroderen.

--
Bertel

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 10-05-09 14:47

Bertel Lund Hansen skrev:

> 1. Der er kun 4 knapper der kan kodes med numre.

Forkert, det hedder "Der er 4 knapper der kan kodes med numre"
Og så er der en telefon bog.

Mogens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 15:33

Mogens Nielsen skrev:

> Forkert, det hedder "Der er 4 knapper der kan kodes med numre"
> Og så er der en telefon bog.

Undskyld. Det er model 326 der ikke har telefonbog. 328'eren er
den jeg kaldte storebror.

--
Bertel

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 10-05-09 09:57

"simon" <nyhed.xxxx@gmail.com> wrote in message

> Kommer lidt an på, hvem personen er.
> Du kan f.eks. få en sådan:
> http://www.familietele.dk/mobil/doro-handleeasy-328gsm

Den kan ikke sende SMS, kuns modtage.

JJ

Fra : Kim

Dato : 10-05-09 11:29

"simon" <nyhed.xxxx@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kommer lidt an på, hvem personen er.
> Du kan f.eks. få en sådan:
> http://www.familietele.dk/mobil/doro-handleeasy-328gsm

Hmm.. Den skal kune både sende og modtage SMS,
men den skal ikke kunne ret meget andet end SMS
og alm. telefoni, men personen ser ikke så godt mere,
derfor stort display/skrifttype.

Mvh, Kim

Fra : Kim

Dato : 12-05-09 17:31

"Kim" <No@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Mobiltelefon til ældre.
> Den skal kunne ringe og SMS'e, og ret vigtigt
> skal den have stort display og stor skrift.
> Har kigget på Nokia 2610.
> Nogen bedre alternativer ?

Efter at have kigget i butikkerne, kan jeg se´at LG KF300
er den med tydeligste taster og størst display/skrift.
Kan måske lidt for meget... Men det bliver nok den.

Mvh, Kim

Fra : Hm

Dato : 12-05-09 18:25

"Kim" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er den med tydeligste taster og størst display/skrift.
> Kan måske lidt for meget... Men det bliver nok den.

hej Kim
har du prøvet at kikke på ældresagens hjemmeside, de har haft nogle som jeg
tror du søger.

Hanne

Fra : Kim

Dato : 12-05-09 20:39

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i meddelelsen

> har du prøvet at kikke på ældresagens hjemmeside, de har haft nogle som
> jeg tror du søger.

Ja, men de anbefaler en "Doro". Problemet er, at den kan kun
modtage, ikke sende SMS, og det skal den kunne.

Mvh, Kim

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 12-05-09 21:03

> Ja, men de anbefaler en "Doro". Problemet er, at den kan kun
> modtage, ikke sende SMS, og det skal den kunne.
>
> Mvh, Kim

Hej. Har selv 326éren som en slags "fastnet" telefon.

Tænker på at bytte den ud med denne: Den kan da både sende og modtage sms og
den har tlf.bog til 100nr.

http://www.sonofon.dk/erhverv/e-butik/produkter/mobiltelefoner/doro/doro_330_103758.aspx

PH

Fra : Kim

Dato : 13-05-09 15:28

> [...]
> Mobiltelefon til ældre.
> Den skal kunne ringe og SMS'e, og ret vigtigt
> skal den have stort display og stor skrift.

Fik kigget på LG KF300. Det er absolut den med de
største taster, største skærm og største skrift, men desværre
var den lidt dyr.
Valget er faldet på en Samsung B300, som osse har store,
tydelige taster og et ok display. Prisen blev 448 kr uden abb.,
og incl forsendelse. Billigste indkøbssted jeg fandt var hos
www.cdon.com.

Takker for alle input...

Mvh, Kim

Fra : Snuden