Skifte bruger på telefonnummer
Fra : Ivar

Dato : 09-05-09 14:28

Kan man ændre bruger på et mobil-nummer uden at ændre ejeren?
Så fx børn står som bruger af et nummer, uden at de er økonomisk
ansvarlig for nummeret.
Vi bruger Telmore. Jeg kan kun finde muligheden for at overdrage
et nummer, men det dur ikke hvis det er til et barn.

Ivar

Fra : Max

Dato : 09-05-09 16:23

Hej Iva

> Så fx børn står som bruger af et nummer, uden at de er økonomisk
> ansvarlig for nummeret.

Børn kan mig bekendt ikke have telefon.

--
Mvh Max

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-05-09 20:00

Max skrev den 09-05-2009 17:22:
> Hej Iva

> Børn kan mig bekendt ikke have telefon.

Mon dog. de kan vel sagtens have mobiltelefon (set rundt omkring i
byen og blandt venner og bekendte).

Ungerne kan bare indgå en økonomisk aftale med en teleudbyder fx
abonnement. De kan sagtens ha et telefonnummer med taletid.

At det er økonomisk knap så fornuftigt ved meget brug....det er en anden
snak eller sms er det vel efterhånden.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Per H

Dato : 09-05-09 20:20

kan ikke, eller burde ikke

jeg er til det sidste.

per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 06:46

Per H skrev:

> kan ikke, eller burde ikke

> jeg er til det sidste.

Så aner du ikke ret meget om børns omgangsformer i dag. Et
skolebarn uden mobil er handicappet rent socialt.

--
Bertel

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 09:49

On Sun, 10 May 2009 07:46:02 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Så aner du ikke ret meget om børns omgangsformer i dag. Et
>skolebarn uden mobil er handicappet rent socialt.

Jeg ved netop en masse om børn og mobiler.
Den har overtaget fuldstændigt. sammen med diverse elekroonik spil
mm.
Det er en meget sørgelig udvikling at børn er blevet så inaktive.

per

www.peka.dk

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-09 11:15

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved netop en masse om børn og mobiler.
> Den har overtaget fuldstændigt. sammen med diverse elekroonik spil
> mm.
> Det er en meget sørgelig udvikling at børn er blevet så inaktive.

det kommer an på forældrene... er børnene inaktive... så kig på
forældrene... så er de det helt sikkert os! lad være med at give alle andre
skylden... det kommer altid indefra! men det er sgu dejligt at kunne
fraskrive sig alt ansvar........

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 11:22

On Sun, 10 May 2009 12:14:40 +0200, "Nikolai R. jensen"
<ng@spritstiv.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>det kommer an på forældrene... er børnene inaktive... så kig på
>forældrene..

Ja det er jo dem der giver ungerne lov./ eller måske er det
efterhånden ungerne der styrer forældrene langt hen af vejen.

>. så er de det helt sikkert os! lad være med at give alle andre
>skylden... det kommer altid indefra! men det er sgu dejligt at kunne
>fraskrive sig alt ansvar........

Hvem fraskriver sig et ansvar.? Jeg har sku ikke små børn.

per

www.peka.dk

Fra : Ivar

Dato : 10-05-09 12:33

Per H skrev:

> Hvem fraskriver sig et ansvar.? Jeg har sku ikke små børn.

Det fremgår tydeligt. Du tror, at du ved en masse om børn og mobiler.
At mobiltelefoner er årsag til inaktivitet, er en absurd påstand.
En mobil er med til at vedligeholde et barns vennekreds.

Ivar Magnusson

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 13:33

On Sun, 10 May 2009 13:33:03 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Det fremgår tydeligt. Du tror, at du ved en masse om børn og mobiler.
>At mobiltelefoner er årsag til inaktivitet, er en absurd påstand.
>En mobil er med til at vedligeholde et barns vennekreds.

Ja jeg ved rigtigt meget om inaktivitet.

Det gør du sikkert også hvis du læser at skoleungerne skal have flere
idrætstimer. Hvorfor tror du de skal det? Det er b.la fordi de er
blevet fede fordi de ikke rør sig nok, og så er det ligemeget hvor
stor vennekredsen er. Du kan sagtens vedlige vennerne. Du kan f.eks
bare besøge dem.

per

www.peka.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 13:59

Per H skrev:

> Det gør du sikkert også hvis du læser at skoleungerne skal have flere
> idrætstimer.

Det har ikke noget med mobiler at gøre.

--
Bertel

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-09 14:12

> [...]
> blevet fede fordi de ikke rør sig nok, og så er det ligemeget hvor
> stor vennekredsen er. Du kan sagtens vedlige vennerne. Du kan f.eks

og det er fordi deres forældre er nogen fjolser! det har intet at gøre med
mobiler eller hvad ved jeg... kan forældrene ikke aktivere sig selv... så
har børnene jo set hvordan man gør... sofa, fed mad og så bare afsted derud
af... det er alt sammen samfundets skyld.... eller noget!

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 14:21

On Sun, 10 May 2009 15:11:36 +0200, "Nikolai R. jensen"
<ng@spritstiv.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>og det er fordi deres forældre er nogen fjolser!

de har jo altid deres ansvar
som er ret stort.

>det har intet at gøre med
>mobiler eller hvad ved jeg

Klart det har det,
samt video. playstation, og hvad det hedder.
>... kan forældrene ikke aktivere sig selv... så
>har børnene jo set hvordan man gør
ja i en vis årrække

>... sofa, fed mad og så bare afsted derud
>af... det er alt sammen samfundets skyld.... eller noget!

Ja det får skyld for meget.

per

www.peka.dk

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-09 15:14

> de har jo altid deres ansvar
> som er ret stort.

> Klart det har det,
> samt video. playstation, og hvad det hedder.
> ja i en vis årrække

> Ja det får skyld for meget.
> --

jeg er 32... har 2 storebrødre og en lille søster... min ældste bror fik
hans atari i start 80´erne og jeg min comodore sidst i 80´erne... har altid
haft en computer og har brugt den ekstremt meget! meget mere end mine venner
og lignende... var den første der fik mobil i hele omgangs kredsen...

jeg har ALDRIG vejet et gram for meget...

men mine forældre har os sørget for at motivere mig til at dyrke sport og
lignende...

det er der det kommer fra... ens forældre! og nej jeg kigger ikke kun på mig
selv som eksempel her...

ingen af mine søskende er overvægtige ller hvad ved jeg...!

ved ikke hvilken verden du lever i... men den er godt nok en underlig en!
den sociale arv betyder alt for dig og mig...! det er den der bestemmer
hvordan vores liv bliver... uanset om du kan li det eller ej så er det
sådan!

om lidt begynder du sikkert os at påstå at det at nogen bliver kriminelle
skyldes de dårlige venner og ikke at det i bund og grund er forældrenes
skyld... eller?

kan os godt li du siger det med lærlinge uddannelser... nu er jeg selv
lærling... og kommer på en teknisk skole... sjovt nok er der kun en i
klassen der er overvægtig... han er lidt ældre end mig.... når jeg kigger
rundt på de andre klasser.. så er der faktisk ikke ret mange overvægtige...
vil faktisk gå så langt som til at sige at der er mindre på skolen end ude i
samfundet generelt...

bor lige ved siden af en skole... har endda selv gået på den skole for mange
år siden... det er et stort trafik kaos om morgenen!!! fuldstændig sygt som
folk skal køre deres børn i skole... da jeg gik der var der INGEN der blev
kørt... nu er det ALLE! jeg kører op af den vej hvor skolen ligger på... jeg
kører i højre side og der holder biler i venstre side... helt op til t
krydset... når disse hersens tåbelige forældre kommer rundt der drejer de
ganske fint udenom den bil der holder parkeret i deres vejbane og over i os
andres... har en gang baldret ind i den bil på den måde... og tit stopoper
jeg bare op og glor dumt på dem indtil de fatter at de er i MIN vejbane og
så kan de bøvle med at bakke og få dem bagved dem til at bakke... totalt
griner kaos der tit er der:) deres børn kan ikke gå de 50 meter fra den vej
der ligger parrallet med skolen... nej bilens skal manøvreres helt ned foran
døren... det er derfor deres børn bliver fede og dovne... de har set
derhjemme at bevægelse består af højre fod på speederen!

men ok... har læst dig... du er ham der læser en overskrift i ekstra bladet
og så ved du pludseligt alt om alt... lyt til niarn med moderne... han har
faktisk lavet en sang om dig....!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 15:29

Nikolai R. jensen skrev:

> bor lige ved siden af en skole... har endda selv gået på den skole for mange
> år siden... det er et stort trafik kaos om morgenen!!!

Det er generelt for alle skoler. Din beskrivelse passer
nogenlunde på den skole hvor jeg arbejdede. Vi undrede os
jævnligt over at der ikke var nogen børn der blev kørt ned.

--
Bertel

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-09 15:46

> Det er generelt for alle skoler. Din beskrivelse passer
> nogenlunde på den skole hvor jeg arbejdede. Vi undrede os
> jævnligt over at der ikke var nogen børn der blev kørt ned.

kan vi hurtigt blive enige om.... men grunden til at de børn blive dovne og
tykke er jo ikke at de bliver kørt i skole... men at de får en mobil.....
hmm:)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 19:50

Nikolai R. jensen skrev:

> kan vi hurtigt blive enige om.... men grunden til at de børn blive dovne og
> tykke er jo ikke at de bliver kørt i skole... men at de får en mobil.....
> hmm:)

Ja, vi er enige om at den argumentation halter. Det har jeg også
givet udtryk for.

--
Bertel

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-09 20:20

> Ja, vi er enige om at den argumentation halter. Det har jeg også
> givet udtryk for.

yes yes ved det... gav dig os ret:)

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 21:15

On Sun, 10 May 2009 20:49:55 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Ja, vi er enige om at den argumentation halter. Det har jeg også
>givet udtryk for.

Så find dog det sted de halter.

vis mig hvor jeg tager fejl præsis.

Jeg mener.

Ungerne er inaktive. bla. fordi de bliver styret at elekronik, og
slet ikke rør sig nok. Det er det jeg mener. Og det er der da en del
der åbenbart tyder på uden at man læser bestemte blade.:-/

Det har jeg givet udtryk for b.la ved at opfordre forældrene til at
give ungerne en cykel, så de selv kunne cykle i skole..

Samt droppe noget af alt det mobilfis, som er helt unødvendigt. Men
det kræver jo en holdningsændring, at børn fra første klasse ikke har
mobil med..

Mener andre noget andet, er det sikkert fordi de selv har en mobil på
sig konstant, med fri sms :-/

per

www.peka.dk

Fra : Ivar

Dato : 10-05-09 21:44

Per H skrev:

> [...]

> mobil med..

> Mener andre noget andet, er det sikkert fordi de selv har en mobil på

Det halter hele vejen igennem. Du blander det hele sammen i
pærevælling, uden at komme med et eneste argument for at
mobiler gør børn dovne og inaktive.
Du har brugt emner som elektronikspil, mangel på idrætstimer,
video og Playstation, men du har ikke givet et eneste argument der
skulle vise, at mobiler gør børn dovne og inaktive.

Prøv at holde fokus i en debat!

Ivar Magnusson

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 22:00

On Sun, 10 May 2009 22:44:00 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>video og Playstation, men du har ikke givet et eneste argument der
>skulle vise, at mobiler gør børn dovne og inaktive.

Jeg holder skam fint fokus, men emner udvides ofte. Det er ikke kun
mig der gør det. At børn sidder og skriver sms dagen lang istedet for
at lege må da være et dokument på inaktivitet./ dovenskab. Det er det
i mine øjne. Og at de bliver kørt fra sted til sted i bil , er da også
inaktivet/dovenskab. Uanset hvor skylden placeres.
Så svært kan det da ikke være at forstå.

per

www.peka.dk

Fra : Ivar

Dato : 10-05-09 22:15

Per H skrev:

> At børn sidder og skriver sms dagen lang

Du aner simpelthen ikke hvad der foregår!

> Og at de bliver kørt fra sted til sted i bil , er da også
> inaktivet/dovenskab. Uanset hvor skylden placeres.

Du kan ikke holde fokus. Min søn på 10 år er bedre til det end
dig. Har det mon noget at gøre med, at han har mobiltelefon?

Ivar Magnusson

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 22:23

On Sun, 10 May 2009 23:14:44 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Du aner simpelthen ikke hvad der foregår!
De sidder da ellersog sender sms i timerne
Det må da være at miste fokus, så det batter.

>Du kan ikke holde fokus.

Nemt sagt ikke..

det kan du heller ikke vel.

> Min søn på 10 år er bedre til det end
>dig. Har det mon noget at gøre med, at han har mobiltelefon?

nej du siger åbent bare noget for at gøre dig bemærket. Tillykke med
at du har en søn der har fokus.

per

www.peka.dk

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 22:30

wrote:

>Du kan ikke holde fokus

Det var dog et besynderligt svar!
Hvorfor gentager du dig selv.?!

per

www.peka.dk

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-09 22:36

> Det var dog et besynderligt svar!
> Hvorfor gentager du dig selv.?!

fordi du fatter bjælde og lige meget hvad man siger så er der intet af det
der trænger ind!

sagt på en pæn måde...!

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 22:41

On Sun, 10 May 2009 23:35:54 +0200, "Nikolai R. jensen"
<ng@spritstiv.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>fordi du fatter bjælde og lige meget hvad man siger så er der intet af det
>der trænger ind!
>
>sagt på en pæn måde...!
Endtil videre syndtes jeg i har haft mest travlt med at fortælle at
jeg ikke holder fokus. Jeg syndtes ellers at jeg har givet min mening
til kende, på en klar måde. Jeg har min mening omkring børn og sms, og
i har en anden. osv. længere er den vel ikke.

per

www.peka.dk

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-09 22:45

> [...]
> til kende, på en klar måde. Jeg har min mening omkring børn og sms, og
> i har en anden. osv. længere er den vel ikke.

det er altid iordne at have en anden mening... HVIS man kan bakke den op med
et eller andet... det er så ikke lykkedes dig på nogen måde...

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 22:54

On Sun, 10 May 2009 23:44:34 +0200, "Nikolai R. jensen"
<ng@spritstiv.dk> wrote:

>det er altid iordne at have en anden mening... HVIS man kan bakke den op med
>et eller andet...

> det er så ikke lykkedes dig på nogen måde...
joda. læs mine sidste indlæg

ok, for ikke at vi skal starte helt forfra, hvad er din mening så
omkring børn og sms i skolen? Mener du ikke at det vikrer forstyrende
i timerne?¨

per

www.peka.dk

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-09 23:14

> joda. læs mine sidste indlæg
>

> ok, for ikke at vi skal starte helt forfra, hvad er din mening så
> omkring børn og sms i skolen? Mener du ikke at det vikrer forstyrende
> i timerne?¨

dit udgangspunkt var at børn blev tykke og dovne af at have en mobil
telefon....

nu er vi hvor du spørger mig om jeg ikke os synes det er forstyrrende med
sms i timerne i skolen....

enten er du fuld... ellers os så har du brug for at være fuld...! du er jo
totalt i æst og vest!

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 23:31

On Mon, 11 May 2009 00:14:20 +0200, "Nikolai R. jensen"
<ng@spritstiv.dk> wrote:

> [...]

>sms i timerne i skolen....
>
>enten er du fuld... ellers os så har du brug for at være fuld...! du er jo

endten er du fuld eller ordblind.. Nu skal du finde det sted hvor jeg
påstår at ungerne bliver tykke fordi de har mobiltlf.!

Du er jo selv total bims, når du overhovedet ikke har kunne svare på
enkelte spørgesmål. men din mening vil jo også være farvede.

Jeg undskylder mit sprogvalg. men det er sådan som du tiltaler mig.

per

www.peka.dk

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-09 23:45

> endten er du fuld eller ordblind.. Nu skal du finde det sted hvor jeg
> påstår at ungerne bliver tykke fordi de har mobiltlf.!

lige her : 10-05 kl. 14.32

[...]

ved godt du nu vil sige det er taget ud af kontekst... men det er det
faktisk IKKE for alle dine indlæg over det her der siger du det samme...
hvor du i det første er imod mobiler til børn... det her er bare det første
hvor du direkte kommer med en grund til hvorfor børn ikke må have
mobiler....

> Du er jo selv total bims, når du overhovedet ikke har kunne svare på
> enkelte spørgesmål. men din mening vil jo også være farvede.
>
> Jeg undskylder mit sprogvalg. men det er sådan som du tiltaler mig.

men jeg giver op! dig kan man ikke på nogen måde diskutere eller have en
dabet med... du virker faktisk lidt mærkelig på mig... som om der er noget
helt galt med dig.... som om du ikke er helt rask eller lignenende... det er
ikke sagt for at svine dig til eller noget! det er virkeligt det indtryk jeg
sidder tilbage med....

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 23:58

On Mon, 11 May 2009 00:45:05 +0200, "Nikolai R. jensen"
<ng@spritstiv.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>men jeg giver op! dig kan man ikke på nogen måde diskutere eller have en
>dabet med...

Jeg vil så sige i lige måde. Indtil videre har du kun snakket om mig,
og mine indlæg. og det er der jo ikke noget dabat i. Jeg syndtes ikke
at det er så intersant hvad i mener om mine indlæg, og fokus. Jeg
ville hellere høre jeres/dine meninger omkring sms børn osv.

> [...]
>ikke sagt for at svine dig til eller noget! det er virkeligt det indtryk jeg

Nja det kan da godt være jeg er lidt småforstyret af at være på
nettet for mange år, måske lidt ensporet hvem ved. Jeg syndtes nu at
jeg gør meget for at gøre folk tilpas, og når alt kommer til alt, er
jeg vist en meget flink fyr..

per

www.peka.dk

Fra : Per H

Dato : 11-05-09 00:03

On Mon, 11 May 2009 00:58:24 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>jeg gør meget for at gøre folk tilpas, og når alt kommer til alt, er
>jeg vist en meget flink fyr..

)
Glemte lige det vigtige

per

www.peka.dk

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 23:47

<ng@spritstiv.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>dit udgangspunkt var at børn blev tykke og dovne af at have en mobil
>telefon....

af inaktivitet generalt. i skole og fritid.

>nu er vi hvor du spørger mig om jeg ikke os synes det er forstyrrende med
>sms i timerne i skolen....

Og ? hvad er problemet med det.

Kan du ikke håndtere en mening og et spørgesmål. på en gang.

per

www.peka.dk

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 16:15

On Sun, 10 May 2009 16:13:42 +0200, "Nikolai R. jensen"
<ng@spritstiv.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>ingen af mine søskende er overvægtige ller hvad ved jeg...!
>
>ved ikke hvilken verden du lever i... men den er godt nok en underlig en!

Nu går du hen og bliver en smule personlig. det bryder jeg mig ikke
om.

Mne du er jo også kun ganske ung.

per

www.peka.dk

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-09 16:19

> Nu går du hen og bliver en smule personlig. det bryder jeg mig ikke
> om.
>
> Mne du er jo også kun ganske ung.

ha ha sådan kan man os stikke af fra en debat hvor man ikke ved noget om
noget som helst men bare snakker løs i øst og vest....

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 16:21

On Sun, 10 May 2009 17:18:45 +0200, "Nikolai R. jensen"
<ng@spritstiv.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>ha ha sådan kan man os stikke af fra en debat hvor man ikke ved noget om
>noget som helst men bare snakker løs i øst og vest....

Ja når folk bliver personlige i en dabat, så gider jeg ikke mere. det
er ikke det der er meningen.
Du har helt misforstået Ng.

Så tro hvad du vil, jeg er ligeglad.

per

www.peka.dk

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-09 16:25

> Ja når folk bliver personlige i en dabat, så gider jeg ikke mere. det
> er ikke det der er meningen.
> Du har helt misforstået Ng.
>
> Så tro hvad du vil, jeg er ligeglad.

:)

Fra : Per H

Dato : 11-05-09 07:53

<ng@spritstiv.dk> wrote:

> [...]
>og lignende... var den første der fik mobil i hele omgangs kredsen...

Hvor er fokus nu henne.

> [...]
>vil faktisk gå så langt som til at sige at der er mindre på skolen end ude i

Jeg har aldrig sagt at lærlinge er overvægtige. det er noget du selv
digter.

Jeg siger at mange har en dårlig fysik,, og det ses b.la på
håndværkerudd.

>bor lige ved siden af en skole... har endda selv gået på den skole for mange
>år siden.

Alså

>andres... har en gang baldret ind i den bil på den måde... og tit stopoper
>jeg bare op og glor dumt på dem indtil de fatter at de er i MIN vejbane

Ja det kan jeg efterhånden godt forstille mig. Men hvor er din fokus
nu henne?

>men ok... har læst dig... du er ham der læser en overskrift i ekstra bladet
>og så ved du pludseligt alt om alt... lyt til niarn med moderne... han har
>faktisk lavet en sang om dig....!

Det var noget af en skrivelse, du fredsens at du gider.

per

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 11:23

<ng@spritstiv.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>det kommer an på forældrene... er børnene inaktive... så kig på
>forældrene... så er de det helt sikkert os!

sludder,

per

www.peka.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 12:20

Per H skrev:

> Jeg ved netop en masse om børn og mobiler.
> Den har overtaget fuldstændigt. sammen med diverse elekroonik spil
> mm.

Hvad har den overtaget?

> Det er en meget sørgelig udvikling at børn er blevet så inaktive.

Man bliver ikke inaktiv af at have og bruge en mobil. Den er
tværtimod det bindeled der gør det lettere at lave aftaler om
hvad man skal lave.

Hverdagen er i dag anderledes end da jeg var barn. Vores lege
blev leget i haven eller på vejen lige udenfor. I dag kører
ungerne til fritidsaktiviteter eller bliver kørt dertil, og
mobilen er bindeleddet til de andre unger og forældrene.

Min (voksne) datter forklarer at mange af hendes aftaler er løse
- uden præcis tids- eller stedsangivelse. Når tiden nærmer sig,
ringer man sammen og forhører sig om hvor den anden er henne i
verden og så finder man et fælles mødested og -tidspunkt.

Mobilen har ændret vores mønstre sådan som telefonen gjorde det i
sin tid. Der var sikkert nogen der syntes at det ville være
forfærdeligt at man ikke længere fik rørt sig når man gik over
til naboen for at give en besked, men denne primitive opfattelse
har vi for længst forladt.

--
Bertel

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 13:30

On Sun, 10 May 2009 13:19:34 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Hvad har den overtaget?

Børns aktive leg, som er sund.

I skolegården idag sidder alle snart og skriver sms, istedet for at
komme ud og røre sig.

når de kommer hjem skal de spille pc.

Det viser flere lærlingeuddannelser jo også typis,

Lærlingene er uegnet pga. dårlig fysik, Det er aldrig set tidligere.

>Man bliver ikke inaktiv af at have og bruge en mobil. Den er
>tværtimod det bindeled der gør det lettere at lave aftaler om
>hvad man skal lave.

Ja hvis det kun er til aftaler,
Jeg kan fortælle at et sted hvor jeg dyrker sport, kommer der ofte
unge mennesker, der det meste af tiden skriver sms, og slet ikke er
klar over hvad de egentlig har gang i. De virker temlig ligeglade.

> [...]
>ungerne til fritidsaktiviteter eller bliver kørt dertil, og
>mobilen er bindeleddet til de andre unger og forældrene.

Måske man skulle lære at tale med sine børn før og after skolen
istedet. Og så kunne man jo købe en cykel til ungerne så de kunne lære
at cykle hjem, istedet for at blive hentet i bil.

> [...]
>ringer man sammen og forhører sig om hvor den anden er henne i
>verden og så finder man et fælles mødested og -tidspunkt.

Jeg er da ikke i tvivl om at mange unge/ voksne udemærket kan bruge
deres mobil på en måde så det ikke er ødelæggende,

> [...]
>forfærdeligt at man ikke længere fik rørt sig når man gik over
>til naboen for at give en besked, men denne primitive opfattelse

Jaja men dengang sendte man ikke sms.

Jeg syndtes det er forfærdeligt, når man ser folk i trafikken sidde og
skrive sms, mens de kører bil/ cykler.

men jeg tror at vi er ret OT. herinde,

per

www.peka.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 14:07

Per H skrev:

> I skolegården idag sidder alle snart og skriver sms, istedet for at
> komme ud og røre sig.

Jeg vil ikke gå i detaljer med dit svar. Du bunker alle nutidens
tekniske hjælpemidler sammen i en pærevælling i en sammenhæng
hvor udgangspunktet var mobilen. Den er slet ikke årsag til alle
de kalamiteter du opregner.

> Jeg syndtes det er forfærdeligt, når man ser folk i trafikken sidde og
> skrive sms, mens de kører bil/ cykler.

Ja, men med tiden burde det problem regulere sig selv.

--
Bertel

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 14:11

On Sun, 10 May 2009 15:06:40 +0200, Bertel Lund Hansen

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 14:12

On Sun, 10 May 2009 15:06:40 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Ja, men med tiden burde det problem regulere sig selv.

Hvordan det?

per

www.peka.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 15:30

Per H skrev:

> Hvordan det?

Dem der kører og taler i mobil, dør i en tidligere alder end os
andre.

--
Bertel

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 16:16

On Sun, 10 May 2009 16:29:58 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Dem der kører og taler i mobil, dør i en tidligere alder end os
>andre.

Men der kommer mange lige efter dem. De står i kø for at få
kørekort..

per

www.peka.dk

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 10-05-09 16:36

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Dem der kører og taler i mobil, dør i en tidligere alder end os
> andre.

Nej for det er dem som køre so andre ned.

JJ

Fra : Per H

Dato : 10-05-09 16:39

On Sun, 10 May 2009 17:35:30 +0200, "Johannes Jørgensen"
<johs-jspam@mail.dk> wrote:

>"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

>Nej for det er dem som køre so andre ned.

Ja eller kun får et par skrammer.

per

www.peka.dk

Fra : BorreBoy

Dato : 09-05-09 17:42

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Vi bruger Telmore. Jeg kan kun finde muligheden for at overdrage
> et nummer, men det dur ikke hvis det er til et barn.

Ved Unotel kan man sagtens. Mon ikke også Telmore så kan? Du kunne jo skrive
en mail til dem

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-05-09 16:33

Sat, 9 May 2009 18:41:40 +0200, skrev BorreBoy, på 13 linier, i
<4a05b24d$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

>"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>
>Ved Unotel kan man sagtens. Mon ikke også Telmore så kan? Du kunne jo skrive
>en mail til dem

Og derfra kan man flytte det alle andre steder hen

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-05-09 18:06

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in

> [...]
> Vi bruger Telmore. Jeg kan kun finde muligheden for at overdrage
> et nummer, men det dur ikke hvis det er til et barn.

Du kan bruge Mobilchef, tror det giver dig det du gerne vil have.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-05-09 18:16

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev:

> Kan man ændre bruger på et mobil-nummer uden at ændre ejeren?

Hvad skulle fordelen være ved det?

--
Bertel

Fra : Ivar

Dato : 09-05-09 22:29

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvad skulle fordelen være ved det?

Det sker, at folk der vil i kontakt med mig, finder mig på
internettet, for derefter at ringe eller sende SMS til min
søn på 10 år.
Da han ikke er 18 år, kan han selvfølgelig ikke få overdraget
nummeret, da selskabet ikke vil fraskrive sig retten til at
indrage eventuel restance. Jeg kan få et "hemmeligt" nummer til
ham, men det er ikke en elegant løsning. Jeg ønsker at stå som
ejer af nummeret, men med ham som bruger.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-05-09 22:51

> [...]
> ham, men det er ikke en elegant løsning. Jeg ønsker at stå som
> ejer af nummeret, men med ham som bruger.

Hemmelig eller udeladt nummer er nok eneste løsning - hvorfor syns du ikke
det er en elegant løsning?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-09 06:42

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev:

> Det sker, at folk der vil i kontakt med mig, finder mig på
> internettet, for derefter at ringe eller sende SMS til min
> søn på 10 år.

Nå ja, det kan jeg godt se.

--
Bertel