/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
1 kr. abb ved teleselskaber
Fra : carsten


Dato : 06-05-09 12:17

er der nogen der har erfaringer med disse abb. hvor man kan skifte telefonen
ud for 1 krone hvert halve



MVh Carsten



 
 
Bertel Lund Hansen (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-05-09 12:53

carsten skrev:

> er der nogen der har erfaringer med disse abb. hvor man kan skifte telefonen
> ud for 1 krone hvert halve

Hvad er du i tvivl om?

Min kammerat køber jævnligt en ny mobil for 1 kr. Han ringer så
meget at han alligevel bruger et dyrt abonnement der giver ham
lav minutpris, og så mærker han ikke at han er bundet i et halvt
år.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Per H (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 06-05-09 14:40

On Wed, 06 May 2009 13:52:37 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>carsten skrev:
>
>> er der nogen der har erfaringer med disse abb. hvor man kan skifte telefonen
>> ud for 1 krone hvert halve
>
>Hvad er du i tvivl om?
>
>Min kammerat køber jævnligt en ny mobil for 1 kr. Han ringer så
>meget at han alligevel bruger et dyrt abonnement der giver ham
>lav minutpris, og så mærker han ikke at han er bundet i et halvt
>år.


Men så kan han vel heller ikke beholde sit gamle nummer?
--

Mvh

per


Bertel Lund Hansen (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-05-09 15:18

Per H skrev:

> Men så kan han vel heller ikke beholde sit gamle nummer?

Jo, og det kan min anden kammerat også (som jeg glemte før).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Esben von Buchwald (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 06-05-09 19:57

Per H wrote:

> Men så kan han vel heller ikke beholde sit gamle nummer?

Eeeeeeh jo?!?!?

Man kan ALTID beholde sit nummer... Uanset om din mobil bliver stjålet
eller ødelagt, eller om du skifter til et andet teleselskab eller bliver
flyttet over på en anden type abonnement efter ½ år.

Hvem har bildt dig ind at man ikke kan beholde sit nummer?

Per H (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 06-05-09 20:50

On Wed, 06 May 2009 20:57:23 +0200, Esben von Buchwald
<find.mig@paa.google> wrote:

>Per H wrote:
>
>> Men så kan han vel heller ikke beholde sit gamle nummer?
>
>Eeeeeeh jo?!?!?
>
>Man kan ALTID beholde sit nummer... Uanset om din mobil bliver stjålet
>eller ødelagt, eller om du skifter til et andet teleselskab eller bliver
>flyttet over på en anden type abonnement efter ½ år.
>
>Hvem har bildt dig ind at man ikke kan beholde sit nummer?

Hvis du køber en tlf f.eks "3" til 1 krone, så koster det vel extra
hvis man vil have sit gamle nummer overført. Sådan mener jeg da det
har været for en del år siden , også hos andre selskaber.?
men jeg husker måske forkert, kører jo stadig med nokia 3510i :-/

--

Mvh

per


Esben von Buchwald (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 06-05-09 23:21

Per H wrote:

> Hvis du køber en tlf f.eks "3" til 1 krone, så koster det vel extra
> hvis man vil have sit gamle nummer overført. Sådan mener jeg da det
> har været for en del år siden , også hos andre selskaber.?
> men jeg husker måske forkert, kører jo stadig med nokia 3510i :-/
>

Nej - det har siden 2001 været et lovkrav at kunne flytte sit nr frit
rundt. Eneste problem kan være, at dit gamle selskab kan være måske en
måned om at give slip på dit nummer, altså vil du stadig være kunde hos
det gamle selskab op til en måned, evt. mere hvis du stadig er bundet.
Så det nye abo træder først i kraft derefter, og hvis telefonen er købt
SIM låst, kan du ikke bruge den før det nye abo. er aktivt. Men det er
noget man kan undersøge inden man skifter

Chano Andersen (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 11-05-09 22:05

Esben von Buchwald wrote:
> Per H wrote:
>
>> Hvis du køber en tlf f.eks "3" til 1 krone, så koster det vel extra
>> hvis man vil have sit gamle nummer overført. Sådan mener jeg da det
>
> Nej - det har siden 2001 været et lovkrav at kunne flytte sit nr frit
> rundt. Eneste problem kan være, at dit gamle selskab kan være måske en

Ja, men ikke at dette kan gøres GRATIS. Jf. "Så koster det vel ekstra" i
ovenstående indlæg...

- Chano Andersen.

Esben von Buchwald (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 15-05-09 14:48

Chano Andersen wrote:

> Ja, men ikke at dette kan gøres GRATIS. Jf. "Så koster det vel ekstra" i
> ovenstående indlæg...
>

Find et sted hvor der står det koster ekstra? Jeg tvivler

\(6400\) Anders Fors~ (06-05-2009)
Kommentar
Fra : \(6400\) Anders Fors~


Dato : 06-05-09 13:23


"carsten" <carsten@fjerndettecdberg.dk> skrev i en meddelelse
news:4a0171c0$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> er der nogen der har erfaringer med disse abb. hvor man kan skifte
> telefonen ud for 1 krone hvert halve
>
>
>
> MVh Carsten
>
>

Når man køber en mobil til 1,- så er abb. sikkert temmeligt dyrt.

Det kan nogle gange godt betale sig, at give lidt mere for mobilen, og på
den måde få et billigere abb..

A



Esben von Buchwald (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 06-05-09 20:05

carsten wrote:
> er der nogen der har erfaringer med disse abb. hvor man kan skifte telefonen
> ud for 1 krone hvert halve
>

Jeg ville personligt holde mig fra firmaer som f.eks. Debitel (Callme)
og lign. Da min erfaring siger mig at de primært lokker uvidende folk i
fælden, med meget billige telefoner med uoverskuelige "tilbud" som ender
med at blive dyre.

1 kr tilbuddene fra fx TDC, sonofon osv er nok noget mere seriøse, men
det eneste du behøver for at vide om det er det rigtige valg, er at
regne ud hvordan dit forbrug er.

kig på dine sidste 3 måneders mobilregning, og tæl sammen

Hvor mange opkald
Hvor mange opkaldsforsøg
Hvor mange minutter i alt
Hvor mange SMSer
Hvor meget data, MMS osv.

Inden du vælger et 1 kr tilbud så læs tingene igennem GRUNDIGT. Når du
har fået et overblik over de reelle priser på det abonnement der er med,
kan du så regne ud hvad det vil koste dig at have, med de opkald, SMSer
osv. du plejer at lave. Der er ofte en fast månedlig ydelse de første 6
måneder. Nogen gange får du X antal minutter og X antal SMSer med i
denne faste ydelse. Ofte er der også et minimumsforbrug så du altid
betaler mindst 199 kr om måneden også selv om du ringer mindre. Men
heldigvis kan du i alle forhandlernes annoncer se med småt hvad den
samlede pris bliver. Du kan så sammenligne med prisen for telefonen uden
abo. på mobilpriser.dk og regne ud med dit nuværende forbrug om det kan
betale sig.

En sidste ting du skal være opmærksom på, er at der ofte følger diverse
"Fordels"pakker med når du opretter et abonnement, så du fx får ekstra
tjenester for 20 kr om måneden, og disse er som standard valgt til, og
man skal selv huske at ringe ind og slå dem fra hvis man vil undgå dem.
Og nogle steder tager de også 20-35 kr i gebyr pr måned, hvis du betaler
via girokort i stedet for Betalingsservice.

Esben von Buchwald (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 06-05-09 20:06

Esben von Buchwald wrote:
>
> kig på dine sidste 3 måneders mobilregning, og tæl sammen
>
> Hvor mange opkald
> Hvor mange opkaldsforsøg
> Hvor mange minutter i alt
> Hvor mange SMSer
> Hvor meget data, MMS osv.
>


Og husk at nogle abonnementer takserer 25 eller 50 øre pr. påbegyndt
opkald, eller pr. opkaldsforsøg, mens det andre steder ikke koster
noget, og at nogle takserer pr. sekund, mens andre gør pr. påbegyndt
minut, det betyder en del hvis man har mange korte samtaler

Per H (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 06-05-09 20:58

On Wed, 06 May 2009 21:05:04 +0200, Esben von Buchwald
<find.mig@paa.google> wrote:

>kig på dine sidste 3 måneders mobilregning, og tæl sammen
>
>Hvor mange opkald
>Hvor mange opkaldsforsøg
>Hvor mange minutter i alt
>Hvor mange SMSer
>Hvor meget data, MMS osv.
>
>Inden du vælger et 1 kr tilbud så læs tingene igennem GRUNDIGT. Når du
>har fået et overblik over de reelle priser på det abonnement der er med,


Når alt kommer til alt er det et spørgesmål om alt det
selskabs-skifteri er pengene/ tiden værd.
Det er netop en jungle derude, og når regningen kommer, bliver man
aligevel altid negativ overasket, for der er altid noget alm.
forbrugere har overset. Jeg syndtes der er for meget
fnidder for at spare måske 100 kr pr mdr.
--

Mvh

per


Carsten Riis (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 06-05-09 21:23

Per H skrev den 06-05-2009 21:57:

>
> Når alt kommer til alt er det et spørgesmål om alt det
> selskabs-skifteri er pengene/ tiden værd.
> Det er netop en jungle derude, og når regningen kommer, bliver man
> aligevel altid negativ overasket, for der er altid noget alm.
> forbrugere har overset.

tja, indtil igår var Bibob-regninger til at forstå

1 øre pr. sekund
8 øre pr. sms
ingen opkaldsafgift.

mms og data var også nede i et prisleje ingen af de andre kan
tilbyde....altså forbrug.

Jeg frygter for, hvad Sonofon forvansker selskabet til.


Findes der i hele taget andre selskaber som ikke har opkaldsafgift.
Altså også uden at man binder sig for flere hundrede kroners abonnenmenter?



--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Jan Riber (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Riber


Dato : 06-05-09 21:53


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a01f1ad$0$90265

> Findes der i hele taget andre selskaber som ikke har opkaldsafgift.
> Altså også uden at man binder sig for flere hundrede kroners
> abonnenmenter?

Ja. Punkt1mobil. (gyseligt navn)
Samme minutpris/sekundpris som BiBob. 10 øre pr. sms. Men en uhyrlig
pris af 7,50 kr pr. mb. data. Kører på TDC-net
Jeg har netop skiftet til dem fra BiBob da jeg havde en del
netværksproblemer på Sonofons net.



Per H (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 06-05-09 22:15

On Wed, 6 May 2009 22:53:05 +0200, "Jan Riber"
<j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

>
>"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:4a01f1ad$0$90265
>
>> Findes der i hele taget andre selskaber som ikke har opkaldsafgift.
>> Altså også uden at man binder sig for flere hundrede kroners
>> abonnenmenter?
>
>Ja. Punkt1mobil. (gyseligt navn)
>Samme minutpris/sekundpris som BiBob. 10 øre pr. sms. Men en uhyrlig
>pris af 7,50 kr pr. mb. data. Kører på TDC-net
>Jeg har netop skiftet til dem fra BiBob da jeg havde en del
>netværksproblemer på Sonofons net.


I nævner slet ikke Telmore, ??
--

Mvh

per


Jan Riber (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Riber


Dato : 06-05-09 22:31


"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4dv305156ftnmu28qqt66ipsvoltpuvbs2@4ax.com...
> On Wed, 6 May 2009 22:53:05 +0200, "Jan Riber"
> <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:
>
>>
>>"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>news:4a01f1ad$0$90265
>>
>>> Findes der i hele taget andre selskaber som ikke har
>>> opkaldsafgift.
>>> Altså også uden at man binder sig for flere hundrede kroners
>>> abonnenmenter?
>>
>>Ja. Punkt1mobil. (gyseligt navn)
>>Samme minutpris/sekundpris som BiBob. 10 øre pr. sms. Men en uhyrlig
>>pris af 7,50 kr pr. mb. data. Kører på TDC-net
>>Jeg har netop skiftet til dem fra BiBob da jeg havde en del
>>netværksproblemer på Sonofons net.
>
>
> I nævner slet ikke Telmore, ??

Nææ, for spørgsmålet gik på om der var andre der ikke opkrævede
opkaldsafgift. Det gør Telmore.

Vh. Jan



Per H (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 06-05-09 22:41

On Wed, 6 May 2009 23:31:23 +0200, "Jan Riber"
<j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

>
>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:4dv305156ftnmu28qqt66ipsvoltpuvbs2@4ax.com...
>> On Wed, 6 May 2009 22:53:05 +0200, "Jan Riber"
>> <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:
>>
>>>
>>>"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>>news:4a01f1ad$0$90265

>> I nævner slet ikke Telmore, ??
>
>Nææ, for spørgsmålet gik på om der var andre der ikke opkrævede
>opkaldsafgift. Det gør Telmore.
>
>Vh. Jan
>
ja ok, men regner man det hele med, er de vel også et af de
billigeste, samt cbb??
--

Mvh

per


Esben von Buchwald (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 06-05-09 23:23

Per H wrote:

> ja ok, men regner man det hele med, er de vel også et af de
> billigeste, samt cbb??

De var - så blev de købt af hhv. TDC og sonofon... Ligesom Bibob blev i
går...

Per H (07-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 07-05-09 00:22

On Thu, 07 May 2009 00:22:50 +0200, Esben von Buchwald
<find.mig@paa.google> wrote:

>Per H wrote:
>
>> ja ok, men regner man det hele med, er de vel også et af de
>> billigeste, samt cbb??
>
>De var - så blev de købt af hhv. TDC og sonofon... Ligesom Bibob blev i
>går...
Kan godt se punkt1 er lidt billigere, men de har desværre ikke så man
kan ringe til andre punkt1 kunder for at lille beløb pr. mdr.

og det er nok der Telmore vinder

Jeg har også haft punkt1, og var ganske tilfreds.
--

Mvh

per


Esben von Buchwald (07-05-2009)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 07-05-09 13:32

Per H wrote:

> Kan godt se punkt1 er lidt billigere, men de har desværre ikke så man
> kan ringe til andre punkt1 kunder for at lille beløb pr. mdr.

Billigere? Medmindre du sender over 1000 SMSer om måneden, og slet ikke
bruger data, er Bibob da billigst.

Hvis jeg bruger al det data der er med på mit bibob (1000 for 48 kr pr
måned), men har punkt1, så vil det koste mig 7.500 kr!

> og det er nok der Telmore vinder
>


Ja hvis dine venner har telmore. Ellers er besparelsen da hurtigt
druknet i højere opkaldsafgifter og lign

Per H (07-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 07-05-09 16:51

On Thu, 07 May 2009 14:31:58 +0200, Esben von Buchwald
<find.mig@paa.google> wrote:

>Per H wrote:
>
>> Kan godt se punkt1 er lidt billigere, men de har desværre ikke så man
>> kan ringe til andre punkt1 kunder for at lille beløb pr. mdr.
>
>Billigere? Medmindre du sender over 1000 SMSer om måneden, og slet ikke
>bruger data, er Bibob da billigst.

nu tallte jeg om Telmore / punkt1

>Hvis jeg bruger al det data der er med på mit bibob (1000 for 48 kr pr
>måned), men har punkt1, så vil det koste mig 7.500 kr!
ja de er dyre i data.

men det er vel ikke sikkert at bibob ændre deres priser?

>Ja hvis dine venner har telmore. Ellers er besparelsen da hurtigt
>druknet i højere opkaldsafgifter og lign
præsis, Men jeg bruger kun min mobil til opkald ca 3 om ugen.
og ca 3 sms også om ugen.

Og ungerne har telmore.

det dyreste jeg har prøvet er "3" du fredsens nogle regninger..
men der var også meget nyt der skulle prøves.
--

Mvh

per


Jan Riber (07-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Riber


Dato : 07-05-09 22:45

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i meddelelsen
news:4a02d50b$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvis jeg bruger al det data der er med på mit bibob (1000 for
> 48 kr pr måned), men har punkt1, så vil det koste mig 7.500 kr!

Jeg er helt enig med dig, mht. priserne. Den eneste årsag til at
jeg skiftede fra BiBob var at GSM dækningen var ustabil og at 3G
var totalt fraværende, i sommerresidencen på djurslands nordkyst.
Derfor: Punkt1mobil + et mobilt internet fra Oister til den
bærbare. Det dur..

Vh Jan


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste