nokia 6300
Fra : Göran Wennerström

Dato : 01-05-09 20:13

Hej, jeg har en nokia 6300 der bruger batteriet med det samme, jeg har købt
et nyt batteri, men det tømmes hurtigt.

Er det noget jeg selv kan gøre?

Er det nogle kendte fejl med nokia 6300 og batteriforbrug?

Venlig hilsen Göran.

Fra : \(6400\) Anders Fors~

Dato : 01-05-09 20:33

"Göran Wennerström" <gw@post.olivant.fo> skrev i en meddelelse
> [...]
> købt et nyt batteri, men det tømmes hurtigt.
>
> Er det noget jeg selv kan gøre?
>
> Er det nogle kendte fejl med nokia 6300 og batteriforbrug?

Hvad er hurtigt (dage el. uger).

Der er nogle ting du bør være opmærksom på:

Bruger du radio, mp3 afspiller, bluetooth meget ?
- De sluger alle en pæn del strøm.

Bor du i et område, hvor der er dårlig dækning, så vil mobilen også bruge
ekstra batteri, på at finde en anden mast, hvor der er bedre dækning).

Fra : Nicolai

Dato : 01-05-09 20:51

Min 6300 kører 5-6 dage uden problemer.

Min N79 kører 3-4 dage - med med bluetooth on kun 1 dag...

Fra : Göran Wennerström

Dato : 01-05-09 20:54

"(6400) Anders Forst" <anders.forst@xxgmailxx.com> wrote

> Hvad er hurtigt (dage el. uger).

½ dag.

> Der er nogle ting du bør være opmærksom på:
>
> Bruger du radio, mp3 afspiller, bluetooth meget ?
> - De sluger alle en pæn del strøm.

Ingnén af delene.

> Bor du i et område, hvor der er dårlig dækning, så vil mobilen også bruge
> ekstra batteri, på at finde en anden mast, hvor der er bedre dækning).

Det er nogenlunde forbilndelse.

Orginalt nokia batteri.

Venlig hilsen Göran.

Fra : \(6400\) Anders Fors~

Dato : 02-05-09 04:52

> "(6400) Anders Forst" <anders.forst@xxgmailxx.com> wrote

> [...]

Jeg vil gætte på at din mobil er defekt, for som du skriver, med dit ekstrem
dårlige batteriforbrug,
skal ikke stemme overens med telefones forbrug.

Godt nok er stortset alle Nokia's mobiler kendt for at have et ret højt
strømforbrug, men en ½ dag,
er i nok lige i underkanten.

Har du nogen former for reklamation på den endnu, eller er den mere end 2 år
gammel ?
- For er der noget stadigvæk, så vil jeg nok kontakte biksen, hvor den er
købt,
og få den sendt på værksted.

Er den mere end 2 år gammel, så vil jeg købe en ny 6300,
hvis du er tilfreds med modellen.
Den er efterhånden nede i nogle priser, hvor den blevet billig.

Ellers så ved jeg ikke om en opdatering af telefonens software kunne hjælpe,
det kan det nogle gange.

Fra : Göran Wennerström

Dato : 02-05-09 08:51

"(6400) Anders Forst" <anders.forst@xxgmailxx.com> wrote

> Jeg vil gætte på at din mobil er defekt, for som du skriver, med dit
> ekstrem dårlige batteriforbrug,
> skal ikke stemme overens med telefones forbrug.

Nå, jeg var ellers glad for den.

> Godt nok er stortset alle Nokia's mobiler kendt for at have et ret højt
> strømforbrug, men en ½ dag,
> er i nok lige i underkanten.

Ja, med 2-4 samtaler på 2-4 min.

> [...]
> år gammel ?
> - For er der noget stadigvæk, så vil jeg nok kontakte biksen, hvor den er

Her oppe er der kun 1 år garanti

> Ellers så ved jeg ikke om en opdatering af telefonens software kunne
> hjælpe, det kan det nogle gange.

Det har jeg gjort, med det hjalp ikke på problemet.

Tak for svar, venlig hilsen Göran.

Fra : \(6400\) Anders Fors~

Dato : 02-05-09 09:50

> [...]
>
> Ja, med 2-4 samtaler på 2-4 min.

> Her oppe er der kun 1 år garanti

> Det har jeg gjort, med det hjalp ikke på problemet.

Bor du i Sverige, dit navn klinger lidt af noget svensk ?
- Her i DK, har man som privat forbruger 2 års reklamation.

Skifter du din mobil ud, så vil jeg anbefale dig at skifte til Sony
Ericsson, de holder væsentligt bedre på strømmen end Nokia.

Hvilken model du så vil købe, må være op til dig selv.

Fra : Nicolai

Dato : 03-05-09 09:36

> Skifter du din mobil ud, så vil jeg anbefale dig at skifte til Sony
> Ericsson, de holder væsentligt bedre på strømmen end Nokia.

Hvad er væsentligt bedre end en lille uge for en 6300?

Og man skifter da ikke bare mærke for at score en batteridag eller 2? Der er
så mange andre ting i det?

Tag brillerne af og drop følelserne...

Fra : \(6400\) Anders Fors~

Dato : 03-05-09 09:49

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er væsentligt bedre end en lille uge for en 6300?
>
> Og man skifter da ikke bare mærke for at score en batteridag eller 2? Der
> er så mange andre ting i det?
>
> Tag brillerne af og drop følelserne...

Prøv selv at tage brillerne på, og mærk følelsen af den kvalitet man får i
en SE.

Hvem tror du ellers Nokia taber markedsandele til for tiden - SE.

Nokia gik 20% tilbage ved deres sidste regnskab, så der er nok noget om
snakken.

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 03-05-09 11:03

> [...]
>
> Hvem tror du ellers Nokia taber markedsandele til for tiden - SE.
>
> Nokia gik 20% tilbage ved deres sidste regnskab, så der er nok noget om

nu har jeg både Nokia og SE. Min 3310 fungere stadigvæk og det samme med min
gamle SE. Men hvor er kvaliteten lige steget hos SE i forhold til Nokia? SE
er jo også en del dyrere for at få de samme ting i en tlf. PT har jeg købt
en 3110, og den holder sku på batteriet i flere dage. Og den levere den
kvalitet jeg forventer til prisen, hvis jeg skulle ha haft det samme med en
SE, så havde det kostet mig min. 60% mere.

Per

Fra : \(6400\) Anders Fors~

Dato : 03-05-09 11:18

"den rigtige fotograf" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en
> SE, så havde det kostet mig min. 60% mere.

Du har mere el. mindre selv givet svaret.

Pris og kvalitet hænger somregel sammen, sagt med andre ord, du får hvad du
betaler for.
Hvorffor tror du der ellers er så mange Nokia mobiler der får fugtskader ?

Fra : Hauge

Dato : 03-05-09 11:32

(6400) Anders Forst wrote:
> Hvorffor tror du der ellers er så mange Nokia mobiler der får
> fugtskader ?

Fordi folk der køber Nokia hælder vandet ud af ørene?

/Hauge

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 03-05-09 23:19

> Hvorffor tror du der ellers er så mange Nokia mobiler der får fugtskader ?

Det har jeg sku aldrig oplevet.

Per

Fra : \(6400\) Anders Fors~

Dato : 04-05-09 05:22

> Det har jeg sku aldrig oplevet.
>
> Per

Så har du været en af de få .....

Fra : Hauge

Dato : 04-05-09 05:30

(6400) Anders Forst wrote:
> Så har du været en af de få .....

Du er som altid så forbandet påståelig. Jeg har haft omkring 5 forskellige
Nokia'er de seneste 12 år, og *ingen* af dem har haft problemer med fugt,
jeg kender heller ingen der har haft disse problemer, udover èn der havde
mobilen liggende i baglommen og kørte på cykel i regnvejr på en bagskærmsløs
cykel. Så mon ikke du og dine venner skulle tage mobilen ud af lommen når I
leger ved vandkanten eller lign. steder?

/Hauge

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 04-05-09 15:06

"(6400) Anders Forst" <anders.forst@xxgmailxx.com> wrote in message

> "den rigtige fotograf" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Så har du været en af de få .....

Jeg har i min tid været ejer af 6-7 nokia mobil telefoner, og kun en har
været vandskadet, og det vær fordi den blev tabe ned i en span vand.
Jeg kender også mange andre som har haft nokia telefoner, og de har heller
ikke, haft nogen som er blevet vandskadet.
Så din påstand er helt hend i vejret.

JJ

Fra : \(6400\) Anders Fors~

Dato : 04-05-09 15:55

"Johannes Jørgensen" <johs-jspam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Jeg kender også mange andre som har haft nokia telefoner, og de har heller
> ikke, haft nogen som er blevet vandskadet.

Nej det er den skam ikke, og jeg er sådanset ligeglad med hvormange du
kender.

Folk i min omgangskreds har forlængst skiftet deres Nokia'er ud med SE, af
den simple årsag kvaliteten bare er bedre.

Hvormange Nokia mobiler har f.eks. 8.1 MP kamera ?

Fra : Hauge

Dato : 04-05-09 16:07

(6400) Anders Forst wrote:
> Folk i min omgangskreds har forlængst skiftet deres Nokia'er ud med
> SE, af den simple årsag kvaliteten bare er bedre.

Tror du selv at du kan tages specielt seriøst, når *alt* hvad du siger altid
bliver banket i jorden af så mange?

> Hvormange Nokia mobiler har f.eks. 8.1 MP kamera ?

Hvor mange bruger deres mobil til at snakke i? Vi er nogle der er nået
niveauet over det at bruge mobilen som kamera, for det har vi et..
Tadaaahhh.. Kamera til.. Og det er endda i langt højere kvalitet..

Jeg har en SE, men kun af èn simpel årsag: Bluetooth der virker til
vis-nummer på mit armbåndsur, det gør Nokia desværre ikke.

/Hauge

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 04-05-09 17:07

> [...]
> den simple årsag kvaliteten bare er bedre.
>
> Hvormange Nokia mobiler har f.eks. 8.1 MP kamera ?

For det første har det ikke noget som helst med kvalitet, om en telefon har
2 eller 8 MP kamera.
for det andet holder din påstand om at, næsten alle oplevet fugtskader på
nokia, overhoved ikke.
for det trede, er en mobiltelefon, som kan holde til at ryge på gulvet flere
gange om ugen, og stadig holde i 4-5 år, kvalitet efter min mening, og det
kan en nokia.

JJ

Fra : \(6400\) Anders Fors~

Dato : 04-05-09 17:23

> [...]
> for det trede, er en mobiltelefon, som kan holde til at ryge på gulvet
> flere gange om ugen, og stadig holde i 4-5 år, kvalitet efter min mening,

Det kan SE også holde til.
SE kan sågar tåle havvand, det tror jeg ikke der er ret mange Nokia'er der
kan.

Af de mange SE mobiler jeg har haft gemmen de seneste 10 år, har næsten alle
sammen været en tur på gulvet i ny og næ, og det tog de ikke nogen former
for skade af.

Fra : Hauge

Dato : 04-05-09 17:27

(6400) Anders Forst wrote:
> Af de mange SE mobiler jeg har haft gemmen de seneste 10 år, har
> næsten alle sammen været en tur på gulvet i ny og næ, og det tog de
> ikke nogen former for skade af.

Og det betyder så at Nokia er noget lort?

/Hauge

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 04-05-09 17:57

> [...]
>
> Af de mange SE mobiler jeg har haft gemmen de seneste 10 år, har næsten
> alle sammen været en tur på gulvet i ny og næ, og det tog de ikke nogen

kære lille Anders
Der er ingen har der har skrevet at SE er noget lort, vi har bare modbevist
dine påstande om at nokia er noget lort.
Nu ved jeg ikke hvorfor du har haft mange SE mobiler i løbet af 10 år, men
en nokia kan nemt holde 5-10 år.
den sidste nokia jeg kasserede, havde jeg i 8 år, og grunden til at jeg
skiftede, var at batteriet var ved at være over det, og det er helt normal
med et batteri som er 8 år.

JJ