BT ustabil
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-09 03:32

Jeg har store problemer med at holde forbindelsen mellem min pc og mobilen
via BT.
Med 10 sekunders mellemrum står der på telefonen at der er forbindelse, og
10 sekunder efter står at forbindelsen er afbrudt. Og på den måde er det jo
ikke til at overføre noget som helst.
Det er en Nokia 2760 og jeg bruger Nokia PC Suite på pc'en.
BT-donglen er BlueSoleil Nano usb og noget tilhørende software som jeg ikke
kan gennemskue.
BT symbolet lyser konstant på telefonen.
Nogle gange oprettes der forbindelse i takt med at jeg overfører musik eller
billeder FRA pc TIL telefon.

Er der nogen som har en nem gennemgang af opsætning evt. med noget standard
software?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-04-09 07:54

Stone skrev:

> BT-donglen er BlueSoleil Nano usb og noget tilhørende software som
> jeg ikke kan gennemskue.

Jeg har tre forskellige bt-dongler (én indbygget) på 3 forskellige pc'er og
når først bt er installeret kører det fuldstændigt uden afbrydelser.

Jeg kører dog kun med SE-telefoner.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-04-09 08:04

Hans Paulin (6310) skrev:

> [...]

PS: den ene dongle jeg har er også en "Blue Soleil" og det kører bare.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-09 20:02

Hans Paulin (6310) wrote:

> PS: den ene dongle jeg har er også en "Blue Soleil" og det kører bare.

Jah efter et par genstarter og en nats hvilke, så virker det hele også fint
i dag. Det var åbenbart opstartsproblemer i går.

Har du installeret den lille CD-rom der fulgte med Blue Soleil? Og kan man
evt. få det til at virke uden den? Altså så man kun bruger Nokia PC Suite.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-04-09 22:34

Stone skrev:

> Jah efter et par genstarter og en nats hvilke, så virker det hele
> også fint i dag. Det var åbenbart opstartsproblemer i går.

Godt - den er helt fin når den først kører

> Har du installeret den lille CD-rom der fulgte med Blue Soleil?

Ja - med møje og besvær (som jeg husker det)

Evt. skal man fuske den over i en mappe på skrivebordet eller åbne den og
vælge en fornuftig driver

> Og
> kan man evt. få det til at virke uden den?

Har kun prøvet dét med min Billington-dongle - dén er noget nemmere

> Altså så man kun bruger
> Nokia PC Suite.

Kører SE
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-09 19:41

Hans Paulin (6310) wrote:
> Godt - den er helt fin når den først kører

Men har du lagt mærke til om den afbryder forbindelsen automatisk efter ½
time? Det gør min.
Så skal jeg lukke og åbne BlueSoleil softwaren og Nokia PC Suite igen
Jeg synes ikke man kan justere noget timeout nogen steder.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-09 19:50

Eller kan der være timeout på usb-porten? Det lyder vel usandsynligt...

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-04-09 22:04

Stone wrote:
> Men har du lagt mærke til om den afbryder forbindelsen automatisk efter ½
> time? Det gør min.

BlueSoleil har en lignende begrænsning, hvis den ikke er registreret.
Licensen ligger normalt i din bluetooth dongle, men jeg har oplevet at
den pludseligt ikke har kunne læse licensen)

I den version jeg havde, var grænsen 5mb data, den har de i følge deres
hjemmeside ændret, så der på nuværende tidspunkt står følgende:
"Note: Each BlueSoleil version is free downloaded from BlueSoleil.com,
and it works. But if your Bluetooth device is not licensed or has no
serial number with this version, BlueSoleil will run with 2MB Limitation
(Amount of data). If you want to use it with no limitation, please buy
it through the online purchase system, which only takes a few minutes."

Prøv at se om det eventuelt falder sammen med 2.5 MB data, det kan ses
et eller andet sted i programmet.

Personligt har jeg besluttet mig for at holde mig fra dongles der
leveres med BlueSoleil som eneste software, da det ganske enkelt ikke
fungere ordentligt når licensen kan forsvinde fra donglen.

- Chano Andersen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-04-09 22:42

Chano Andersen skrev:

> Prøv at se om det eventuelt falder sammen med 2.5 MB data, det kan ses
> et eller andet sted i programmet.

Har aldrig oplevet noget lignende

> Personligt har jeg besluttet mig for at holde mig fra dongles der
> leveres med BlueSoleil som eneste software, da det ganske enkelt ikke
> fungere ordentligt når licensen kan forsvinde fra donglen.

Dillington er noget nemmere - XP har driveren - men er osse dobbelt(?) så
dyr.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-09 23:49

Hans Paulin (6310) wrote:
> Dillington er noget nemmere - XP har driveren - men er osse
> dobbelt(?) så dyr.

Dillington? Mener du ikke Billionton?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-05-09 00:00

Søren P. skrev:

> Mener du ikke Billionton?

Jo
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 14:33

Chano Andersen wrote:
> Personligt har jeg besluttet mig for at holde mig fra dongles der
> leveres med BlueSoleil som eneste software, da det ganske enkelt ikke
> fungere ordentligt når licensen kan forsvinde fra donglen.

Kan du anbefale en usb BT dongle?

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-05-09 17:56

Søren P. wrote:

> Kan du anbefale en usb BT dongle?

Jeg ved faktisk ikke engang hva' min egen hedder, Windows siger at
producenten er Darfon, men det siger mig ikke umiddelbart noget. Jeg
købte den for 1½-2 år siden, hos Sonofon, og har ikke haft problemer med
den, ikke engang problemer med Vista understøttelse.. Der fulgte en
ekstra CD med, med Vista driveren.

- Chano Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-05-09 17:57

Søren P. wrote:
> Kan du anbefale en usb BT dongle?

En generel anbefaling kunne dog være "Alt der ikke leveres med
BlueSoleil som eneste mulighed."

- Chano Andersen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-05-09 18:04

Søren P. skrev:

> Kan du anbefale en usb BT dongle?

Dillington er nem at håndtere.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : \(6400\) Anders Fors~

Dato : 02-05-09 18:11

> Dillington er nem at håndtere.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Havde en AllNet på et tidspunkt, og nu har jeg BlueSoleil liggende et eller
andet sted, som jeg bruger.

Og jeg havde også en del bøvl med at få den til at virke, det var så årsagen
til, at jeg skiftede til en kortlæser i stedet for.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-05-09 18:50

(6400) Anders Forst skrev:

> [...]
>
> Og jeg havde også en del bøvl med at få den til at virke, det var så
> årsagen til, at jeg skiftede til en kortlæser i stedet for.

Bruger bt hver dag til mpe
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hauge

Dato : 02-05-09 19:01

(6400) Anders Forst wrote:
> Og jeg havde også en del bøvl med at få den til at virke, det var så
> årsagen til, at jeg skiftede til en kortlæser i stedet for.

Fejl 40 igen? En gammelkendt problematik blandt enkelte individer.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 21:48

Hauge wrote:
> Fejl 40 igen? En gammelkendt problematik blandt enkelte individer.

Det kan sgu da ikke være en fejl 40 når der ikke står hvordan produktet skal
bruges. Så er det en fejl 41 (producentens inkompetance). Det er ikke en
gætteleg det her.
Ellers kunne der være tale om en fejl 42, nemlig en såkaldt "Hauge", hvor
intet virker uvist af hvilken grund.

Fra : Hauge

Dato : 02-05-09 21:55

Søren P. wrote:
> Det kan sgu da ikke være en fejl 40 når der ikke står hvordan
> produktet skal bruges.

Nu henviste jeg til Anders, der som altid ikke kan få noget til at virke,
men alligevel kloger sig på det alle steder.

> Ellers kunne der være tale om en fejl 42, nemlig en såkaldt "Hauge",
> hvor intet virker uvist af hvilken grund.

Sjovt nok, oplever aldrig disse fejl, så en fejl 42 må være når alt bare
virker som det skal.

/Hauge

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-05-09 12:17

(6400) Anders Forst wrote:
> Og jeg havde også en del bøvl med at få den til at virke, det var så årsagen
> til, at jeg skiftede til en kortlæser i stedet for.

En kortlæster virker bare ikke supergodt, til at tilslutte et BlueTooth
headset til computeren, eller til at benytte mobilen som fjernbetjening
til en medie afspiller, eller...

- Chano Andersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-04-09 22:40

Stone skrev:

> Men har du lagt mærke til om den afbryder forbindelsen automatisk
> efter ½ time?

Dét har jeg aldrig oplevet - og min pc er tændt i timevis.

> Det gør min.
> Så skal jeg lukke og åbne BlueSoleil softwaren og Nokia PC Suite igen
> Jeg synes ikke man kan justere noget timeout nogen steder.

Surt show!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : csm

Dato : 01-05-09 10:27

Jeg havde sammen problem. dog med en Jabra a320s usb dims og med følgende
software.
efter jeg installerede
http://www.bluesoleil.com/download/index.asp?topic=bluesoleil6x
så virker det uden problemer.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 14:33

csm wrote:
> Jeg havde sammen problem. dog med en Jabra a320s usb dims og med
> [...]

Det har jeg lige afprøvet, men programmet kører kun i en prøveversion fordi
der mangler en licens