N82, kan modtagne SMS'er forsvinde ??
Fra : Jakob Munck

Dato : 28-04-09 06:56

Jeg har flere gange oplevet det meget mærkelige på min Nokia N82, at en SMS
jeg havde modtaget tilsyneladende er forsvundet fra Ind-bakken helt af sig
selv. Det virker næsten utroligt, så først troede jeg, at det var mig, som
tog fejl, men nu har jeg oplevet det 3 - 4 gange. Der er altså noget galt,
eller noget jeg ikke forstår.

Kan en modtaget SMS forsvinde helt af sig selv fra Ind-bakken?

Hvad kan være årsagen til, at den pludselig er væk?

v.h.
Jakob

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-04-09 11:04

Jakob Munck wrote:
> [...]
>
> Kan en modtaget SMS forsvinde helt af sig selv fra Ind-bakken?
>
> Hvad kan være årsagen til, at den pludselig er væk?

Læs nu manualen til din telefon. Der får du svar på alle de ting du
spørger om herinde, og desuden lærer du sikkert også nye ting den kan.

Hvis telefonen er sat til kun at have fx 100 beskeder i indbakken, vil
ældre beskeder ryge ud...

Fra : Jakob Munck

Dato : 28-04-09 17:00

> [...]
> spørger om herinde, og desuden lærer du sikkert også nye ting den kan.
>
> Hvis telefonen er sat til kun at have fx 100 beskeder i indbakken, vil

Ja, jeg har læst manualen (igen) og kan konstatere, at der intet står om
hvorfor SMS'er forsvinder fra Ind-bakken. Det drejer sig nemlig om de NYESTE
SMS'er og ikke om de gamle, som naturligvis må forsvinde for at give plads.

Mysteriet er altså ikke løst, for fakta er, at SMS'er forsvinder fra
mobilen. Men hvorfor???

v.h.
Jakob

Fra : Edmund

Dato : 28-04-09 18:47

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kan en modtaget SMS forsvinde helt af sig selv fra Ind-bakken?
>
> Hvad kan være årsagen til, at den pludselig er væk?

Er det ikke lyn sms du har fået, altså sms der åbner sig selv

Mvh Edmund

Fra : Jakob Munck

Dato : 28-04-09 19:35

> Er det ikke lyn sms du har fået, altså sms der åbner sig selv
>
> Mvh Edmund

"Lyn sms", det begreb har jeg aldrig hørt før. Og da jeg åbnede de
pågældende SMS'er husker jeg intet om at dette skulle være foregået på en
særlig måde.

Hvad mener du med at de "åbner sig selv"?

v.h.
Jakob

Fra : Jakob Munck

Dato : 28-04-09 19:45

Så skete det igen!!

Så har jeg igen fået en af disse mystiske "selvdestruerende" SMS'er. Når man
modtager den kan man vælge at lagre den i Valg-menuen, men hvis man ikke gør
det, så forsvinder den automatisk igen. Den er altså forskellig fra andre
SMS'er.

- Hvordan sender man den slags SMS'er ?

- Kan det gøres fra alle mobiltelefoner?

v.h.
Jakob

Fra : Per

Dato : 29-04-09 15:16

Jakob Munck wrote:
> [...]
> Når man modtager den kan man vælge at lagre den i Valg-menuen, men
> hvis man ikke gør det, så forsvinder den automatisk igen. Den er

Du skal vælge lynbesked.

> - Kan det gøres fra alle mobiltelefoner?

Nej - det kan fx. ikke gøres fra en N82, men godt på en 3110Classic.

mvh Per

Fra : Jakob Munck

Dato : 29-04-09 17:35

> Nej - det kan fx. ikke gøres fra en N82, men godt på en 3110Classic.

Jeg synes det er noget underligt noget. Hvorfor kan man ikke sende Lynbesked
fra N82? Er det fordi at Nokia har fundet ud af, at det kan misbruges, og så
har man afskaffet det? Eller hvad??

v.h.
Jakob

Fra : Edmund

Dato : 29-04-09 19:09

> Jeg synes det er noget underligt noget. Hvorfor kan man ikke sende
> Lynbesked fra N82? Er det fordi at Nokia har fundet ud af, at det kan
> misbruges, og så har man afskaffet det? Eller hvad??

En nokia 6300 kan.
Men hvorfor er du ked af det, du er jo ikke selv glad for at modtage dem

Fra : Jakob Munck

Dato : 29-04-09 19:18

> En nokia 6300 kan.
> Men hvorfor er du ked af det, du er jo ikke selv glad for at modtage dem

Det er vel ikke rimeligt, at en billigere telefon har funktioner, som en
dyrere ikke har. N82 er en af topmodellerne, og så burde den også kunne det
hele, incl. Lynbesked (uanset hvor irriterende det end er).

v.h.
Jakob