udlandsk SMS taksering
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-09 14:05

Hej

Kan teleselskaberne opkræve udlandsk SMS pris til DANSK mobiltelefon
befindende i udlandet?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 26-04-09 21:07

>Kan teleselskaberne opkræve udlandsk SMS pris til DANSK mobiltelefon
>befindende i udlandet?

Nej

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 26-04-09 21:12

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> Nej

kan de vel godt ved modtager telefonen.... modtageren ved jo godt han er
udlandet... hvorimod afsenderen muligvis ikke ved det...

ikke noget jeg ved noget om... mener bare at have hørt det et sted....

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 26-04-09 21:13

> ikke noget jeg ved noget om... mener bare at have hørt det et sted....

Det er kun ved opkald samt modtagelse af MMS hvor man betaler for datatrafik
hvis man henter beskeden ned.

SMS modtagelse koster altid gratis.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-04-09 23:36

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in

> SMS modtagelse koster altid gratis.

Men det har været anderledes, svjh primært i USA, at man som dansker på
rejse blev opkrævet for modtagelse af SMS.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-09 01:52

On 26 Apr., 22:07, "Michael Kjærsgård" <m...@vindenand.dk> wrote:

> Nej

Okay, bare fordi jeg er blevet opkrævet udlandsk SMS takst 2,5Kr hos 3
´ og mener bestemt ikke jeg har sendt til udlandet, undtaget da jeg
sendte til min far da han var i udlandet med en Sonofon mobil.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 27-04-09 10:31

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> wrote in message

> [...]

>´ og mener bestemt ikke jeg har sendt til udlandet, undtaget da jeg
>sendte til min far da han var i udlandet med en Sonofon mobil.

Hvor i landet bor du, for hvis du bor i det sydlige jyland, eller østlige
sjæland, kan det jo være at din telefon har koblet sig på en udenlansk mast.

JJ

Fra : N/A

Dato : 28-04-09 08:23

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-09 03:38

On 27 Apr., 11:31, "Johannes Jørgensen" <johs-js...@mail.dk> wrote:

> Hvor i landet bor du, for hvis du bor i det sydlige jyland, eller østlige
> sjæland, kan det jo være at din telefon har koblet sig på en udenlansk mast.

Ikke tilfældet...
Har også lige fået det bekræftet af 3´s kundeservice... De taksere
udlandsk sms takst til mobiler befindende sig i udlandet.. Undtaget
deres egne 3´ kunder hvor det er alm. sms takst...

Er det ulovligt ifl IP og telestyrelsen?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 27-04-09 15:46

>Har også lige fået det bekræftet af 3´s kundeservice... De taksere
>udlandsk sms takst til mobiler befindende sig i udlandet.. Undtaget
>deres egne 3´ kunder hvor det er alm. sms takst...

Jeg vil vove den påstand at den kundeservicemedarbejder ikke har vidst hvad
han talte om. Jeg har meget svært ved at se hvordan dette skulle være
muligt - fremgår det nogen steder på skrift på deres hjemmeside el. lign.?

Ang. din oplevelse med taksering, nogle mobiler sender første gang man
bruger dem en SMS til et udenlandsk nummer for at registrere sig, kan det
være noget sådant der er sket? Har 3 ikke en selvbetjening med
forbrugsdetaljer?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-04-09 17:18

> [...]
> bruger dem en SMS til et udenlandsk nummer for at registrere sig, kan
> det være noget sådant der er sket? Har 3 ikke en selvbetjening med

Min C905 sendte en SMS til Sverige første gang jeg tændte den, det er da
egentlig noget svineri selvom det kun drejer sig om 2,5kr

Fra : Optimus Prime

Dato : 28-04-09 08:23

Bjarke Hansen skrev:
> [...]
> deres egne 3´ kunder hvor det er alm. sms takst...
> Er det ulovligt ifl IP og telestyrelsen?

Det er i hvert fald ret problematisk idet afsenderen ikke nødvendigvis
har mulighed for at vide om modtageren befinder sig i udlandet og derfor
ikke kan gardere sig imod den dyrere takst...

Jeg har kundeservice har misforstået dig eller formuleret sig forkert -
for det andet der, den dur simpelthen ikke

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 28-04-09 09:31

> [...]

>deres egne 3´ kunder hvor det er alm. sms takst...
>
>Er det ulovligt ifl IP og telestyrelsen?

Ja, da du jo ikke har nogen chance for at vide hvor den danske mobil du
sms-er til befinder sig.

JJ

Fra : N/A

Dato : 28-04-09 08:23

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-09 03:34

On 27 Apr., 18:18, Henrik Stidsen <in...@henrikstidsen.dk> wrote:

> Min C905 sendte en SMS til Sverige første gang jeg tændte den, det er da
> egentlig noget svineri selvom det kun drejer sig om 2,5kr

Ja det var nok problemet i dette tilfælde...

Efter nu at have fået adgang til mit3 kan jeg se at det er dette
nummer: 0046709032017 Sverige (mobil)