Skifte PIN-kode på Nokia 1650?
Fra : frank

Dato : 25-04-09 12:02

Hej.

Har lige købt en Nokia 1650 og skiftet TDC abonnement fra mixit
(taletidskort) til Simply-abonnement. Derfor vil jeg gerne indstille så
hvis telefonen falder i forkerte hænder, at det kræver en pinkode for at
benytte telefonen.

Jeg har prøvet med "pin-kode anmodning" (som står til FRA), indtastet
pinkoden (som jeg tror på et tidspunkt er skiftet - og jeg har glemt den
nye) - så telefonen siger "forkert pin". Jeg har PUK-koden.

Hvad gør jeg for at skifte/oprette en pinkode-sikring ??

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Leif Neland

Dato : 26-04-09 07:40

frank skrev:
> [...]
> nye) - så telefonen siger "forkert pin". Jeg har PUK-koden.
>
> Hvad gør jeg for at skifte/oprette en pinkode-sikring ??

Måske ikke det mest elegante, men:

1: Slå pinkode-anmodning til.

2: Når der spørges om pinkode, tast et eller andet.

3: Gentag punkt 2 indtil telefonen er spærret.

4: indtast puk-kode, derefter kan du vælge ny pinkode.

Leif

Fra : frank

Dato : 26-04-09 08:58

Tak for svaret Leif. Proceduren virkede fint, og jeg har skiftet til ny
pinkode sikring.

Der er også mulighed for en "sikkerhedskode" (tror den er 5-cifret) - som er
telefonens. Hvad er egentlig meningen med den, når nu jeg har pinkodesikret
?

v.h. Frank.

Fra : GiWeo

Dato : 26-04-09 09:51

Hej

>Der er også mulighed for en "sikkerhedskode" (tror den er 5-cifret) - som er
>telefonens. Hvad er egentlig meningen med den, når nu jeg har pinkodesikret

Sikkerhedskoden vil den spørge efter hvis du skiter SIM kort

Opretter du en sikkerhedskode, vil en tyv ikke kunne sætte et nyt SIM
i telefonen uden den spørger efter sikkerhedskode

Fra : \(6400\) Anders F.

Dato : 26-04-09 10:13

"GiWeo" <no@mail.here> skrev i en meddelelse
> Hej

> Sikkerhedskoden vil den spørge efter hvis du skiter SIM kort
>
> Opretter du en sikkerhedskode, vil en tyv ikke kunne sætte et nyt SIM
> i telefonen uden den spørger efter sikkerhedskode

Kan det i det hele taget betale sig ?
Den kan fåes fra ny af, til under 350,- (uden abb.).