sådan debrander du en Nokia....!
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 22-04-09 16:56

har lavet en lille guide... sig endelig til hvis i mener noget skal rettes
eller burde rettes!

i kan hente den her : http://www.spritstiv.dk/debranding.pdf

Nikolai

Fra : \(6400\) Anders F.

Dato : 22-04-09 17:23

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse
> har lavet en lille guide... sig endelig til hvis i mener noget skal rettes
> eller burde rettes!
>
> i kan hente den her : http://www.spritstiv.dk/debranding.pdf
>
> Nikolai

Husk lige på at det kræver USB stikket er forbundet mellem computer og
mobilen, og at man skal huske at sætte netstikket til også.....

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 22-04-09 17:30

"(6400) Anders F." <nogen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> Husk lige på at det kræver USB stikket er forbundet mellem computer og
> mobilen, og at man skal huske at sætte netstikket til også.....

nå ja:)

andre ting jeg burde tilføje?

hvad synes du ellers om guiden?

Fra : \(6400\) Anders F.

Dato : 22-04-09 17:38

> "(6400) Anders F." <nogen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> nå ja:)
>
> andre ting jeg burde tilføje?
>
> hvad synes du ellers om guiden?

Har ikke prøvet den, men den ser OK ud.

Fra : Christen Fihl

Dato : 22-04-09 20:44

1)
Jeg mener andre advarer om at tage backup af data, da hukommelsesformatet
evt skulle være anderledes efter debrand.
Jeg valgte selv ikke af flytte data over. Kontakterne er på sim

2)
Måske kraftigere advarsel mod at rode med telefonen, medens den arbejder.

Christen

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 22-04-09 21:16

"Christen Fihl" <look_at_HSPascal.fihl.net@nospam.plz> skrev i en meddelelse
> 1)
> Jeg mener andre advarer om at tage backup af data, da hukommelsesformatet
> evt skulle være anderledes efter debrand.
> Jeg valgte selv ikke af flytte data over. Kontakterne er på sim

det er de samme... debrand fjerne bare de aplikationer eller hvad det hedder
de forskellige selskaber ligger ind...

> 2)
> Måske kraftigere advarsel mod at rode med telefonen, medens den arbejder.

yes nok rigtigt nok... laver lige lidt mere om det... takke:)

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 23-04-09 19:42

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse
> har lavet en lille guide... sig endelig til hvis i mener noget skal rettes
> [...]
Hvad er debranding?

Per

Fra : \(6400\) Anders F.

Dato : 24-04-09 06:03

"den rigtige fotograf" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er debranding?
>
> Per

Debranding er hvis man erstatter den installerede software i en mobil med en
anden.

Eks. Hvis man vil af med TDC 'Fly' logo, som man erstatter med den originale
software, som er en globus.
(internet genvej).

I mange tilfælde reagerer mobilen også en del hurtigere i menu'erne, da den
software, der ligger i mobilen, ved et køb, somregel er lidt langsommere.