Hvilket mobilselskab?
Fra : Kate

Dato : 19-04-09 17:36

Jeg har i flere år haft cbb og været godt tilfreds. Nu bruger jeg ikke
min mobil til ret meget andet end sms, ringer uhyre sjældent fra den.
Den er mest en sikkerhedsforanstaltning fordi jeg kører langt hver dag.

cbb har besluttet at pr 1/5 indfører de minimumsforbrug. Hvis man over
2mdr ikke bruger et vist beløb koster det.
Det er ikke fordi jeg ikke har råd til det, det irriterer mig bare når
nu de aldrig har behov for f.eks, at sende mig regninger eller andet.
Alt klarer jeg jo selv via nettet. Okay, de har den service, at give
besked hvis man har under 25 kr på kontoen hvis man vil ringe, men ikke
hvis man bare sms'er.

Jeg har kigget lidt på andre selskaber og kan se at det er meget
forskelligt om de oplyser på deres hjemmeside om minimumsforbrug. De
eneste jeg umiddelbart kunne se det hos var bibob, men er der
overhovedet noget selskab der ikke kører med minimumsforbrug?

--
Kate

gerne ældre.

Fra : BorreBoy

Dato : 19-04-09 17:42

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> eneste jeg umiddelbart kunne se det hos var bibob, men er der
> overhovedet noget selskab der ikke kører med minimumsforbrug?

Unotel tilbyder telefoni til 25 øre pr minut resten af året. Der er ikke
noget minimumsforbrug - du skal blot sende én sms pr måned
www.unotel.dk

Fra : Kate

Dato : 21-04-09 19:14

"BorreBoy" <thomasXXX@borre.in> wrote in

> Unotel tilbyder telefoni til 25 øre pr minut resten af året. Der
> er ikke noget minimumsforbrug - du skal blot sende én sms pr måned
> www.unotel.dk

Tak, det vil jeg se på. Nu er der forhåbentligt ikke noget meget
dårligt at sige om Unotel?
Jeg tænker på at f.eks. M1 har man hørt ret meget dårligt om og også
andre selskaber.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-04-09 22:32

Kate skrev:

> Nu er der forhåbentligt ikke noget meget
> dårligt at sige om Unotel?

"Hele" familien er hos UnoTel; vi startede i 2004; dét kører problemløst.

Vi har en (gratis) aftale med dem gående ud på at 15 min. på mobil til
"familien" koster 1,29 kr.

Derudover kan vi for 25 kr./md. ringe den første time gratis til alle
UnoTel-numre.

Er ved at portere fastnet over til dem i disse dage sammen med adsl.

De kører på TDC's mobilmaster (og er nu osse ejet af TDC, har jeg hørt)
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-04-09 19:01

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> [...]
> eneste jeg umiddelbart kunne se det hos var bibob, men er der
> overhovedet noget selskab der ikke kører med minimumsforbrug?

M1 har et "gratis 50" abonnement, det har intet minimumsforbrug og koster
ikke noget pr måned.

Fra : Kate

Dato : 21-04-09 19:15

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> wrote in

> Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> M1 har et "gratis 50" abonnement, det har intet minimumsforbrug og
> koster ikke noget pr måned.

De havde på et tidspunkt et elendigt ry. Har de stadig det?

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-04-09 20:47

> De havde på et tidspunkt et elendigt ry. Har de stadig det?

Jeg bruger dem kun til et "lagernummer" jeg har liggende, jeg bruger det
ikke til hverdag men de gange jeg har brugt det har det virket fint. Jeg
ville ikke bruge dem til mit normale nummer, alene fordi det er et "ekstrem
discount" hvor jeg ikke vil være sikker på kvaliteten af f.eks.
kundeservice osv.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-09 20:04

Kate skrev:

> Det er ikke fordi jeg ikke har råd til det, det irriterer mig bare når
> nu de aldrig har behov for f.eks, at sende mig regninger eller andet.

Jeg har læst at det koster selskaberne penge at reservere et
nummer eller at holde det i live. Er der nogen der ved det med
sikkerhed?

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-04-09 21:46

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote in

> Jeg har læst at det koster selskaberne penge at reservere et
> nummer eller at holde det i live. Er der nogen der ved det med
> sikkerhed?

Selve nummeret koster 1,77 til Telestyrelsen pr år.

Et aktivt simkort koster svjh typisk omkring 6-7 kr pr måned til det
teleselskab der ejer nettet.

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-04-09 21:47

Bertel Lund Hansen wrote:
> Jeg har læst at det koster selskaberne penge at reservere et
> nummer eller at holde det i live. Er der nogen der ved det med
> sikkerhed?

Man betaler noget til ITST, for at få tildelt en nummer serie. Prisen er
vist noget der svarer til 1-2 kroner per nummer.

Om det er en årlig afgift, eller et engangsbeløb, skal jeg ikke kunne sige.

Der er så også en del udbydere der blot bruger andre selskabers
nummerserier, hvor de betaler til disse for det. Prisen her variere alt
efter hvilken kontrakt man har med sin leverandør.

- Chano Andersen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 20-04-09 06:29

> [...]

> eneste jeg umiddelbart kunne se det hos var bibob, men er der
> overhovedet noget selskab der ikke kører med minimumsforbrug?

Minimumsforbruget ved punkt1 er 10 øre pr. måned = 1 sms.
Punkt1 benytter TDC´s net.

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Kate

Dato : 21-04-09 19:16

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote
in news:49ec080c$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Minimumsforbruget ved punkt1 er 10 øre pr. måned = 1 sms.
> Punkt1 benytter TDC´s net.

Okay. Tak. Det kan jeg da også lige kigge lidt på.

--
Kate

gerne ældre.