Støv bag skærmen ?
Fra : Jakob M

Dato : 13-04-09 18:55

Der har samlet sig en del støv mellem selve displayet og skallen på min
Nokia 6120 classic. Det generer især i direkte sollys. Da man ikke
umiddelbart kan tage skallen eller coveret af, hvordan kan man så rengøre
den ?

Mvh
Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-04-09 20:42

Jakob M skrev:

> [...]
> Nokia 6120 classic. Det generer især i direkte sollys. Da man ikke
> umiddelbart kan tage skallen eller coveret af, hvordan kan man så rengøre

Tag skallen af middelbart. Det gør jeg ved mine SE-mobiler.

Måske kan du bruge denne vejledning (til en anden model)?

http://www.uselessinfo.pwp.blueyonder.co.uk/dismantle6260.htm

--
Bertel

Fra : Jakob M

Dato : 14-04-09 18:55

> Tag skallen af middelbart. Det gør jeg ved mine SE-mobiler.
>
> Måske kan du bruge denne vejledning (til en anden model)?

Der er ingen skruer at se, så jeg har ikke rigtigt noget sted at starte. Jeg
tror jeg prøver med noget trykluft, hvis den så dør er det bare ærgerligt.

Mvh
Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-04-09 19:52

Jakob M skrev:

> Der er ingen skruer at se, så jeg har ikke rigtigt noget sted at starte.

Mine SE'er skal lirkes op i sprækken på siden. Det gør jeg med en
skruetrækker. Det giver en lille smule mærker, men med
forsigtighed kan det klares næsten usynligt.

> Jeg tror jeg prøver med noget trykluft, hvis den så dør er det bare ærgerligt.

Den dør nok ikke, men støvet flytter sig vel bare?

Hvis du først får den åbnet, vil du finde et læs støv så stort
som et ondt år.

--
Bertel