Nokia 6280: PC vil ikke genkende via USB
Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-04-09 10:26

Jeg skal lave en softwareopdatering af min Nokia 6280 og har installeret
programmet. Når jeg tilslutter USB-kablet siger Windows XP i første omgang,
at der er tilsluttet korrekt og at den nye enhed fungerer korrekt.

10 sekunder senere siger den, at den pågældende enhed ikke kan genkendes og
Nokia Software Updater kan da helle ikke finde nogen tilsluttet telefon.

Hvad er der galt?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Anders F.

Dato : 13-04-09 11:04

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> Nokia Software Updater kan da helle ikke finde nogen tilsluttet telefon.

Er dit kabel originalt ?
Har du husket at sætte netstikket i ?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-04-09 11:12

On Mon, 13 Apr 2009 12:04:04 +0200, Anders F. wrote:

> "Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse

> Er dit kabel originalt ?

Det er det der lå i æsken og der står Nokia på.

> Har du husket at sætte netstikket i ?

Netstikket? Skal laderen være tilsluttet? Nej, det har jeg ikke. Man bliver
bare anbefalet at telefonen er fuldt opladet, før man går i gang.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Anders F.

Dato : 13-04-09 11:29

> [...]
> bliver
> bare anbefalet at telefonen er fuldt opladet, før man går i gang.

Så vil jeg anbefale dig at sætte det i, når du opdaterer.
Har du hentet den nyeste vers. af PC Suite ?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-04-09 12:35

On Mon, 13 Apr 2009 12:29:06 +0200, Anders F. wrote:

> Så vil jeg anbefale dig at sætte det i, når du opdaterer.

OK, jeg har prøvet, men det gør ingen forskel. Når jeg sætter USB-kablet i,
skal jeg på telefonen vælge tilstand. Så snart jeg vælger
"Standardtilstand", popper der en gul meddelelse op i Windows, der siger:

"En af USB-enhederne, der er tilsluttet denne computer, fungerer ikke
korrekt og genkendes ikke af Windows".

Det er ligegyldigt om jeg i stedet vælger "Datalager" eller "Udskrivning".
Jeg aner ikke hvad forskellen er på de tre tilstande.

Jeg har aktiveret profilen "Normal" på telefonen, som det anbefales. Jeg
kan dog ikke huske om jeg i tidernes morgen har ændret noget i den profil.

> Har du hentet den nyeste vers. af PC Suite ?

Yep, sidste nye.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Anders F.

Dato : 13-04-09 15:23

> [...]
> kan dog ikke huske om jeg i tidernes morgen har ændret noget i den profil.

Du har hentet den rigtige vers. af PC Suite ?

Prøv at afindstallere PC Suite og tilh. drivere, for det kan godt drille
lidt.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-04-09 17:53

On Mon, 13 Apr 2009 16:23:09 +0200, Anders F. wrote:

> Du har hentet den rigtige vers. af PC Suite ?
>
> Prøv at afindstallere PC Suite og tilh. drivere, for det kan godt drille
> lidt.

Det gik op for mig, at det ikke var Updater du talte om. PC Suite havde jeg
ikke, men det har jeg nu.

Nu har jeg så bare et nyt problem: Når telefonen skal identificeres får jeg
følgende meddelelse:

"Nokia Software Updater understøtter ikke denne telefonmodel
Se hvilke produkter der understøttes på www.nokia.com/support".

På supportsiden er 6280 vist, så det passer jo ikke.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Anders F.

Dato : 13-04-09 18:05

> [...]
> Se hvilke produkter der understøttes på www.nokia.com/support".
>
> På supportsiden er 6280 vist, så det passer jo ikke.

Det kan såmænd godt passe at modellen ikke understøttes mere, for jeg tror
nok den er udgået.

Det kan være derfor du ikke kan se noget til den...

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-04-09 18:21

On Mon, 13 Apr 2009 19:05:12 +0200, Anders F. wrote:

> Det kan såmænd godt passe at modellen ikke understøttes mere, for jeg tror
> nok den er udgået.
>
> Det kan være derfor du ikke kan se noget til den...

Hmmm, jeg kan for så vidt godt leve med gammel software, da jeg ikke bruger
mobilen ret meget, men Telmore anbefaler at opdatere min software, da
telefonen er begyndt at sende kopier af lagrede SMS'er til andre i min
adressebog. Telmore mener det er en softwarefejl.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-04-09 18:08

On Mon, 13 Apr 2009 18:53:26 +0200, Kurt Hansen wrote:

> [...]
> Se hvilke produkter der understøttes på www.nokia.com/support".
>
> På supportsiden er 6280 vist, så det passer jo ikke.

Aha, min telefon er åbenbart for gammel. Når jeg går ind på Nokias
hjemmeside og indtaster productcode pfor min 6280, checkes om der er
tilgængelig software. Jeg får denne meddelelse:

"Sorry, there is no software currently available for that product code via
the Nokia Software Update tool".

Når jeg taster *#0000# på telefonen ser jeg, at den nuværende software er
v5.92 fra 7.9.2006. Kan det virkelig passe, at der aldrig er kommet
opdateringer til 6280'eren?

Eller er det bare Nokia Software Update der ikke har den med, så jeg skal
downloade softwaren og installere den manuelt?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Anders F.

Dato : 13-04-09 18:33

> [...]
>
> Eller er det bare Nokia Software Update der ikke har den med, så jeg skal
> downloade softwaren og installere den manuelt?

Der kom vidst aldrig nogen software opdatering til den af en el. anden
årsag.

Nokia plejer normalt nok at lægge opdateringer op på deres hjemmeside, men
åbentbart ikke lige til den der model.

Mener den udgik allerede af produktion i 2007.
Så en udskiftning kan måske være en løsning, ellers så må du nok leve med
problemet.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 22-04-09 16:41

sidste nye software til en 6280 er : 06.43

men du kan ikke selv gøre det med lige netop den model... vidst noget med at
der var mange fejl med lige netop opdateringer på den mobil fra deres
hjemmeside...

du skal forbi en unlocker hvis det skal fikses...

Nikolai

Fra : Ped

Dato : 19-04-09 07:27

Kurt Hansen skrev:
> [...]
> Nokia Software Updater kan da helle ikke finde nogen tilsluttet telefon.

Min gør det samme, men det er stikket ved telefonen, der ikke er godt.
Jeg plejer at sætte stikket omhyggeligt i, så lægge telefonen på bordet,
så den nederste del af den ligger henover kablet. Så lægger jeg en bog
el.l. henover kablet, lige nedenfor stikket, så stikket bøjes svagt
bagover når det sidder i telefonen. Så plejer kontakten at holde.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
Samsung INNOV8
Nokia 6280 (den bedste af de to...)