Sonofon yndlingsnummer?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-04-09 22:16

Sidder og overvejer om man skal droppe (konens) fastnettelefon og få flyttet
nummeret over på en mobil:

http://www.sonofon.dk/privat/abonnementer/tale/services/yndlingsnummer/index.aspx

kan det passe at det "kun" koster 2 x 49 kr / md. for fri telefoni til
fastnet alt i alt?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-04-09 10:02

Hans Paulin (6310) skrev:

> kan det passe at det "kun" koster 2 x 49 kr / md. for fri telefoni til
> fastnet alt i alt?

Sådan læser jeg også betingelserne på den side du henviser til.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-04-09 15:15

Bertel Lund Hansen skrev:

> Sådan læser jeg også betingelserne på den side du henviser til.

Fint

Tak!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-04-09 15:38

> Sådan læser jeg også betingelserne på den side du henviser til.

Der kommer også opkaldsafgifter oven i, og så kan man kun ringe (næsten)
gratis til fastnet, når man er i sin hjemmezone.

Claus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-04-09 15:51

Claus E Beyer skrev:

> Der kommer også opkaldsafgifter oven i, og så kan man kun ringe
> (næsten) gratis til fastnet, når man er i sin hjemmezone.

Okay

....og man kan ikke portere nummeret videre
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 13-04-09 09:53

Hans Paulin (6310) wrote:

> Okay
>
> ...og man kan ikke portere nummeret videre

Hvordan skal den forstås?

- Chano Andersen

Fra : Jean

Dato : 13-04-09 10:40

Chano Andersen skrev:
> Hvordan skal den forstås?

Jeg tror bare Hans joker med at han vil portere fastnetnummeret videre...

Man skal også være opmærksom på at når man ringer ud, så ringer man fra
mobilnummeret.

Rent teknisk laver Sonofon bare en viderestilling fra sit fastnetnummer til
mobiltelefonen.

Mvh Jean.

Fra : Chano Andersen

Dato : 13-04-09 12:10

Jean wrote:
> Rent teknisk laver Sonofon bare en viderestilling fra sit fastnetnummer
> til mobiltelefonen.

Det har jeg så hørt fra en tidligere ansat hos Sonofon kundeservice,
ikke skulle være helt tilfældet. Altså at der bare er tale om
viderestilling, der skulle være tale om en egentligt tilknytning af
nummeret til et SIM kort, som hvis det var et normalt mobilnummer. Lidt
som en slags ekstra nummer.

Men skal da ikke gøre mig klog på hvordan det fungere rent teknisk, da
jeg ikke selv har noget somhelst med det at gøre.

- Chano Andersen.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-04-09 18:52

> [...]
> der skulle være tale om en egentligt tilknytning af nummeret til et SIM
> kort, som hvis det var et normalt mobilnummer. Lidt som en slags ekstra

Med erhvervsløsningen F2M fungerer det som du har fået oplyst, her kan
sendes SMS fra nummeret og det er fastnetnummeret der vil fremgå ved
udgående kald.

Med privatproduktet yndlingsnummer vil det ganske rigtigt være mobilnummeret
der vises ved udgående kald.

Ang. Hans' kommentar med at det ikke kan porteres videre så tror jeg han
mener at der ikke er andre selskaber der tilbyder en lignende løsning og han
dermed ikke kan overføre det til et andet mobilselskab. Det har imidlertid
ikke noget at gøre med at Sonofon ikke tilbyder portering af nummeret igen -
dvs. portering tilbage til fastnet, til IP-telefoni el. lign. skulle der
ikke være problemer med.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-04-09 18:57

Michael Kjærsgård skrev:

> Det har imidlertid ikke noget at gøre med at Sonofon
> ikke tilbyder portering af nummeret igen - dvs. portering tilbage til
> fastnet, til IP-telefoni el. lign. skulle der ikke være problemer med.

Nå - jeg læste teksten som at détte var tilfældet; Sonofon ville være sidste
station

Men skulle det modsatte være tilfældet ville det da glæde mig; så kan de
igen komme med i betragtning som overtagere af vores fastnettelefoni
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-04-09 20:52

> Nå - jeg læste teksten som at détte var tilfældet; Sonofon ville være
> sidste station

Nej så har du misforstået - der står faktisk også på siden du selv linker
til

"Hvis du på et tidspunkt ikke ønsker Yndlingsnummer længere, kan du altid
genoprette dit nummer som traditionel fastnet."

-hvis det er mere overbevisende end mit ord :)

> Men skulle det modsatte være tilfældet ville det da glæde mig; så kan de
> igen komme med i betragtning som overtagere af vores fastnettelefoni

Skyd endelig løs hvis du har andre spørgsmål :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-04-09 21:36

Michael Kjærsgård skrev:

> "Hvis du på et tidspunkt ikke ønsker Yndlingsnummer længere, kan du
> altid genoprette dit nummer som traditionel fastnet."
>
> -hvis det er mere overbevisende end mit ord :)

Nej, dét er det nu ikke, men altid rart at se på tryk

> Skyd endelig løs hvis du har andre spørgsmål :)

Tak - men dét var faktisk den eneste hurdle der var i forhold til
Sonofon
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-04-09 22:06

Hans Paulin (6310) skrev:

> dét var faktisk den eneste hurdle der var i forhold til
> Sonofon

Og dog; jeg troede man ringede til fastnetpriser til udlandet, men det ser
lidt dyrt ud!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-04-09 22:33

> Og dog; jeg troede man ringede til fastnetpriser til udlandet, men det ser
> lidt dyrt ud!?

Nej udlandstelefoni er til samme priser som for "almindelige" mobilkunder.

Hvis man ringer meget til udlandet kan der så evt. bruges telekort (som man
jo typisk vil ringe gratis til med Fri Zone da det som regel er almindelige
fastnetnumre der ringes ind på) eller suppleres med et ekstra simkort (måske
i en gammel telefon så der ikke skal skiftes rundt hele tiden) fra
http://lebara.dk eller http://onemobile.dk der begge tilbyder lave takster
til de fleste udenlandske destunationer.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-04-09 22:40

Michael Kjærsgård skrev:

> Nej udlandstelefoni er til samme priser som for "almindelige"
> mobilkunder.

Ja, det ser sådan ud

> Hvis man ringer meget til udlandet kan der så evt. bruges telekort
> (som man jo typisk vil ringe gratis til med Fri Zone da det som regel
> er almindelige fastnetnumre der ringes ind på)

Ok

> [...]
> rundt hele tiden) fra http://lebara.dk eller http://onemobile.dk der
> begge tilbyder lave takster til de fleste udenlandske destunationer.

Det nemmeste i dén situation ville nok være at fortsætte med telekort som vi
har brugt indtil nu eller satse på Skype som jeg lige har sat op igen.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 13-04-09 23:17

Hans Paulin (6310) wrote:
> Det nemmeste i dén situation ville nok være at fortsætte med telekort som vi
> har brugt indtil nu eller satse på Skype som jeg lige har sat op igen.

Hvis du alligevel benytter skype, eller har planer om at forsøge med en
løsning på computeren, så prøv at kig på VoIP udbydere der tillader du
benytter eget udstyr. Derefter er det bare at installere en softphone
(X-Lite kan anbefales), sætte kontoen op, og ringe løs.

Prisen afhænger af hvilken udbyder du vælger, men i nogle tilfælde
bliver det BILLIGERE end telekortene.

- Chano Andersen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-04-09 23:22

Chano Andersen skrev:

> [...]
> tillader du benytter eget udstyr. Derefter er det bare at installere
> en softphone (X-Lite kan anbefales), sætte kontoen op, og ringe løs.

Lyder meget teknisk (for mig)

Kan man ikke bare bruge Skype (til udlandet)?

> Prisen afhænger af hvilken udbyder du vælger, men i nogle tilfælde
> bliver det BILLIGERE end telekortene.

Og Skype/Skype gratis!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-04-09 06:01

Hans Paulin (6310) wrote:
> Lyder meget teknisk (for mig)

Mange VoIP udbydere har en illustreret guide, til det. Så det er ikke så
svært.

> Kan man ikke bare bruge Skype (til udlandet)?

Kan du godt, men Skypes priser er ikke noget at råbe hurra for, i de
fleste tilfælde.

> Og Skype/Skype gratis!?

Sandt, men det kræver så at personen i den anden ende har Skype. Men er
det en mulighed, er det klart billigst. (Lige som det er gratis med MSN,
eller andre lignende tjenester)

- Chano Andersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-04-09 07:01

Chano Andersen skrev:

> det kræver så at personen i den anden ende har Skype. Men
> er det en mulighed, er det klart billigst. (Lige som det er gratis
> med MSN, eller andre lignende tjenester)

Det er til en 2-3 specifikke personer i Polen og Frankrig
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-04-09 07:05

Hans Paulin (6310) skrev:

> Chano Andersen skrev:
>
> (Lige som det er gratis
> med MSN, eller andre lignende tjenester)

Ser lige at du skriver MSN; dét er Messenger, ikke?

Hvordan "lægger man lyd på den" - og er det nemmere end Skype?

Har altid haft koblet den fra.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-04-09 16:04

Hans Paulin (6310) wrote:
> Ser lige at du skriver MSN; dét er Messenger, ikke?

Ja, det er MSN messenger.

> Hvordan "lægger man lyd på den" - og er det nemmere end Skype?

Om det er nemmere er en smags sag. I den nyeste version, klikker du bare
på "Ring til" i chat vinduet, så oprettes der en taleforbindelse.

- Chano Andersen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-04-09 22:04

Chano Andersen skrev:

> Om det er nemmere er en smags sag. I den nyeste version, klikker du
> bare på "Ring til" i chat vinduet, så oprettes der en taleforbindelse.

Med samme lydgiver som i Skype, altså en telefon eller kamera med mikrofon?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-04-09 23:42

Hans Paulin (6310) wrote:

> Med samme lydgiver som i Skype, altså en telefon eller kamera med mikrofon?

Ja, der bruges PC'ens lydenheder til ind- og afspiling. Altså samme
mikrofon og højtalere som Skype.

Eneste forskel kan være echo cancelation som den ene måske kan gøre
bedre end den anden, men oplever du echo, er nemmeste og bedste løsning,
et headset. Jeg bruger et BlueTooth headset til Skype, uden problemer,
og fordelen er at det kan bruges til mobilen også.

- Chano Andersen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-04-09 23:46

Chano Andersen skrev:

> Jeg bruger et BlueTooth headset til Skype, uden
> problemer, og fordelen er at det kan bruges til mobilen også.

Jeg har prøvet at koble et Nokia HS-11W til den bærbare, men no! - den kan
ikke se den

(ka være jeg skal ha "løst" den fra mobilen - holder dog kun strøm et
kvarters tid, vil jeg tro )
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 16-04-09 19:32

Hans Paulin (6310) wrote:

> Jeg har prøvet at koble et Nokia HS-11W til den bærbare, men no! - den kan
> ikke se den

Kender det ikke, men bruger selv et HBH-PV705 til mine computere. Eneste
"problem" er at man skal ophæve parringen hvergang man skal bruge det på
en anden enhed. Lidt træls, men man vender sig til det, og det bruges
alligevel mest til computeren.

- Chano Andersen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-04-09 22:45

Chano Andersen skrev:

> [...]
> bruge det på en anden enhed. Lidt træls, men man vender sig til det,
> og det bruges alligevel mest til computeren.

Jeg bruger aldrig mit Nokia så dét kunne godt bruges til Skype, men de der
timelange snakke holder det nok ikke til (det er konen der skal bruge det
)
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-04-09 16:03

Hans Paulin (6310) wrote:
> Det er til en 2-3 specifikke personer i Polen og Frankrig

Hvis du kan overbevise dem alle om at i skal sidde foran computeren og
snakke, er Skype eller MSN jo nok den nemmeste og billigste løsning. ;)

- Chano Andersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-04-09 22:05

Chano Andersen skrev:

> Hvis du kan overbevise dem alle om at i skal sidde foran computeren og
> snakke

Virker det ryger der nok en trådløs telefon på hér
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-04-09 23:45

Hans Paulin (6310) wrote:

> Virker det ryger der nok en trådløs telefon på hér

Se det er så her du skal tænke dig om... En trådløs telefon der kan
"snakke" Skype, kan ikke nødvendigvis bruges til andet, og hvis du en
dag bliver træt af Skype (Den er til tider MEGET ustabil), kan du ikke
umiddelbart bruge samme udstyr, du skal have nyt. (Med mindre der er
kommet noget der kan både Skype og SIP).

En anden løsning kunne være et BlueTooth headset. Du undgår ikke tændt
computer, men du har stadig en hvis bevægelsesfrihed.

- Chano Andersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-04-09 23:51

Chano Andersen skrev:

> Se det er så her du skal tænke dig om... En trådløs telefon der kan
> "snakke" Skype, kan ikke nødvendigvis bruges til andet,

Sidst jeg satte Skype op brugte jeg en Beocom 4 i en adapter fra Aldi der
tillod både konventionelt fastnet og Skype

> og hvis du en
> dag bliver træt af Skype (Den er til tider MEGET ustabil),

Nå - dét var jeg sq ikke klar over!

Har lige bedt Unotel om at overtage vore isdn-numre som ip-telefoni i dag,
så dét er da vist meget heldigt

> En anden løsning kunne være et BlueTooth headset. Du undgår ikke tændt
> computer, men du har stadig en hvis bevægelsesfrihed.

Som skrevet andet sted er der visse problemer med at holde strøm og dét at
parre skidtet
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 16-04-09 19:34

Hans Paulin (6310) wrote:
> Chano Andersen skrev:
>
> Sidst jeg satte Skype op brugte jeg en Beocom 4 i en adapter fra Aldi der
> tillod både konventionelt fastnet og Skype

Ja, sådan noget findes også, men den er jo mere eller mindre ubrugelig,
hvis du dropper Skype. ;)

> Har lige bedt Unotel om at overtage vore isdn-numre som ip-telefoni i dag,
> så dét er da vist meget heldigt

Det kan jo altid diskuteres. Jeg ved godt hvem jeg ville vælge, men det
er udelukkende fordi det er den udbyder jeg selv arbejder for. ;)

> Som skrevet andet sted er der visse problemer med at holde strøm og dét at
> parre skidtet

Tja, det er et spørgsmål om at få et ordentligt headset. Mit holder til
en 2-3 dages tale, på et par timer om dagen. (Det slukkes når det ikke
er i brug.)

- Chano Andersen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-04-09 22:44

Chano Andersen skrev:

> Ja, sådan noget findes også, men den er jo mere eller mindre
> ubrugelig, hvis du dropper Skype. ;)

De ligger alligevel bare på hylden

> Det kan jo altid diskuteres. Jeg ved godt hvem jeg ville vælge, men
> det er udelukkende fordi det er den udbyder jeg selv arbejder for. ;)

Og da jeg ikke ved hvem dét er kan jeg ikke byde ind på dem

> Tja, det er et spørgsmål om at få et ordentligt headset. Mit holder
> til en 2-3 dages tale, på et par timer om dagen. (Det slukkes når det
> ikke er i brug.)

Vi har de 2 Nokia efter at have prøvet SE og bob bob et andet et; Nokia'erne
er i det mindste de bedste so far
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-04-09 08:57

Chano Andersen skrev:

> det er udelukkende fordi det er den udbyder jeg selv arbejder for. ;)

CC?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-04-09 21:40

Hans Paulin (6310) wrote:

> CC?

Haha. Nej, det er en lille udbyder. Ikke en af de store. ;)

Er du meget interesseret i at vide det, kan du altid kontakte mig via
den e-mail der benyttes i mine indlæg.

- Chano Andersen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-04-09 21:43

Chano Andersen skrev:

> Er du meget interesseret i at vide det, kan du altid kontakte mig via
> den e-mail der benyttes i mine indlæg.

Syntes bare du skrev i en anden gruppe at du havde bredbånd fra CC
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-04-09 22:03

Hans Paulin (6310) wrote:

> Syntes bare du skrev i en anden gruppe at du havde bredbånd fra CC

Det har jeg skam også, et eller andet sted skal jeg jo have mit
internet, når vi ikke selv udbyder det. ;)

- Chano Andersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-04-09 22:04

Chano Andersen skrev:

> Det har jeg skam også, et eller andet sted skal jeg jo have mit
> internet, når vi ikke selv udbyder det. ;)

Okay ;)
Hans
www.zofiaoghans.dk