Nokia 6220c - fjerne 3 branding
Fra : MicDK

Dato : 08-04-09 11:43

Hej

Min 6220c er 'kørt ud' - dvs. forbrbi de 5 måneder hos 3. Vil nu gerne
bruge den med et Telmore kort. Hvordan slipper jeg af med alt
3'softwaren, så jeg får en helt frisk Nokia install? (alstå, som hvis
jeg havde købt mobilen direkte hos Nokia) ?

pft

Fra : Anders

Dato : 08-04-09 19:40

"MicDK" <bil@lortecitroen.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Den skal debrandes hos en unlocker...

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-04-09 08:20

Den Wed, 08 Apr 2009 20:40:00 +0200 skrev Anders:

> Den skal debrandes hos en unlocker...

Er det ikke noget man gør selv?

http://www.b-phreaks.co.uk/index.php?main_page=page_2

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-04-09 07:27

Den Thu, 09 Apr 2009 10:32:16 +0200 skrev Anders:

> Hvad koster boxen man skal bruge ?
> En unlocker vil typisk tage 100-150,-

Man skal ikke bruge boksen, kun softwaren. Så vidt jeg kan læse mig til
efter en hurtig søgning på nettet, så forgår debranding ved at man først
finder telefonens originale ID, og så bruger softwaren til at ændre
telefones ID tilbage til det originale (når den bliver branded får den
nemlig et andet ID), og man kan herefter flashe telefonen med en ubranded
firmware.

Jeg har ikke selv prøvet det, da det viste sig min telefon ikke er
branded (det troede jeg den var, men det var åbenbart bare noget ekstra
TDC har lagt på SIM-kortet).

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-04-09 09:25

Den Fri, 10 Apr 2009 09:08:26 +0200 skrev Anders:

> Jeg har ikke selv prøvet det, da det viste sig min telefon ikke er
> branded (det troede jeg den var, men det var åbenbart bare noget ekstra
> TDC har lagt på SIM-kortet).
>
> Siden hvornår er TDC begyndt at lægge data på simkortet, hvis de ligger
> data, så må det være i telefonens hukommelse....

Ja? Jeg er bestemt ikke ekspert, men ligger Info&Sjov ikke på SIM-kortet?

> Alle telefoner, som købes hos TDC er brandet med deres software....

Ja? Hvad præcist mener du med "brandet"? At der ligger noget software i
hukommelsen, som man selv bare kan slette, anser jeg ikke som branding.
Så vidt jeg lige kan se indeholder min Nokia 6300, købt hos TDC, ikke
andet end Info&Sjov der har relation til TDC. Okay, hvis det så rent
faktisk er en del af en branded firmware, og ikke ligger på SIM-kortet,
så mangler jeg en product code til en ubranded 6300... Jeg kan ikke huske
hvor jeg fandt den, men den matchede den NSS fandt, og også den der stod
under batteriet i min telefon.

Se
http://thenokiablog.com/2007/05/12/how-to-update-firmware-debranding-
andor-change-language-pack-on-the-nokia-n95/

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-04-09 18:37

Den Fri, 10 Apr 2009 10:43:22 +0200 skrev Anders:

> "Thomas Jensen" <tj@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Det hele siger alt, at du ikke ligefrem er ekspert,

Hvad får dig til at mene jeg ikke er ekspert?

Jeg skrev:

> [...]

Mener du Info&Sjov er en del af TDC's branding?

Jeg forsætter:

- og forklaringen på det er, at den product code jeg har brugt til min
seneste opdatering *ikke* har fjernet Info&Sjov. SÃ¥ enten er det en
product code til en TDC-branded Nokia 6300, eller også er Info&Sjov
*ikke* en del af brandingen.

Jeg har ikke nogen grund til at tro den product code jeg har benyttet
skulle være til en TDC-branded telefon, så jeg hælder mest til at tro at
Info&Sjov ikke en del af brandingen. Men det ligger heller ikke i RAM, og
den der med at det kan ligge/ligger på SIM-kortet... Jeg kan ikke huske
hvor jeg har hørt/læst det, men jeg tror faktisk den er god nok.

> selvom jeg heller
> ikke er det, men det jeg mener med en brandet mobil, er at forhandlerene
> ligger deres egen software ind i telefonens hukommelse.

Hvad mener du med "telefonens hukommelse"? RAM? ROM?

> Det kan man i mange tilfælde fjerne ved at debrande den, enten over
> nettet, el. noget software.

Har du læst den side jeg linker til?

--
Thomas Jensen, Horsens