Bytte SE k850
Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 17:58

Hej min K850i har været indleveret for 4. gang siden December.
SE har indviliget i at bytte den til en ny tilsvarende.
Det er jo rigtigt dejligt, men fås den model stadig? hvis ikke hvilken model
kan jeg så forvente at få i stedet?
Jeg er egentlig glad for min 850 både størrelse kamera og tousch skærmen
virker fint for mig.
Syntes ikke rigtig jeg kan finde nogle k modeller mere, hvad står c
modellerne for?

Det var vist mange spørgsmål;) men er ikke så meget inde i det med mobiler,
aftager dem gerne brugt efter en kamerat, der er lidt dimse freak ha ha
så det bliver min første nye mobil.

Mvh Ove

Fra : Anders

Dato : 07-04-09 18:21

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det var vist mange spørgsmål;) men er ikke så meget inde i det med
> mobiler, aftager dem gerne brugt efter en kamerat, der er lidt dimse freak

Din mobil kan stadigvæk fåes ifgl. www.mobilpriser.dk
Skulle den så vise sig at være udgået alligevel, vil du kunne forvendte, som
min. at få en anden SE mobil i samme prisleje - dvs. omkr. 1500,- som en
K850i evt. kan fåes til.

C'et står for CyberShot.

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 18:48

> [...]
> som min. at få en anden SE mobil i samme prisleje - dvs. omkr. 1500,- som

Hmm i følge den side kan man også stadig købe en k750i til 1100kr
Det er da vist flere år siden at de stoppede med den?
Det lyderda ellers billigt med 1500kr gør det ikke?
Jeg kan ikke umiddelbart finde tilsvarende SE mobiler til denne pris?
Jeg kan vel forvente at min nye mobil ikke har dårligere spec. end den gamle
uanset pris?
Har forøverigt kvit. fra sidste år på ca 4000kr det må siges at være en
ordentlig prisfald

Mvh Ove

Fra : Anders

Dato : 07-04-09 19:05

> [...]
> gamle uanset pris?
> Har forøverigt kvit. fra sidste år på ca 4000kr det må siges at være en

Ja, det er underligt, at den stadigvæk kan fåes, men det er med stor
sansynlighed et mindre restlager der er tilbage.

Du vil ikke få en mobil der er ringere i specs. end den du har idag.

At den så har kostet 4000,- er også en pæn slat i ifht. hvad mobiler de
koster idag.

Det er heller ikke ligegyldigt, hvor du køber din mobil hende, for der kan
være store forskelle på prisen fra en forhandler til en anden.
Der kan også være stor forskel på prisen om du vil købe den over
internettet, el. om du vil tage til en af de lokale butikker.

Men priserne kan også være ens.

Har fx. en SE T700 som kostede det samme på TDC's netbutik som i en alm.
butik, og så vælger jeg en alm. butik, for så kan få den med det samme.

Det er ikke kun inden for mobiler, at priserne de rasler ned, det går de
også indenfor computer grej.
Fx. kostede 2GB DDR2 ram for et ½ år siden omkr. 300,- idag koster de under
150,- for de samme ram.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-09 19:59

Ove skrev:

> Jeg kan ikke umiddelbart finde tilsvarende SE mobiler til denne pris?

Du har krav på en model *præcis* magen til den købte. Hvis ikke
sælger kan reparere eller levere et apparat magen til, kan du
kræve at handelen hæves hvilket vil sige at du kan få *alle* dine
penge tilbage - uanset dagsprisen.

> Jeg kan vel forvente at min nye mobil ikke har dårligere spec. end den gamle
> uanset pris?

Du kan forvente at den er magen til. Hvis du bliver tilbudt en
anden model, er det dit eget valg om du vil acceptere det eller
kræve en anden mulighed.

> Har forøverigt kvit. fra sidste år på ca 4000kr

Gem den godt. Den er alle pengene værd.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 20:13

> [...]
>
> Du kan forvente at den er magen til. Hvis du bliver tilbudt en
> anden model, er det dit eget valg om du vil acceptere det eller

Det lyder rigtigt godt det der;)
Nu er det en jeg har købt brugt men har originalkvit. gælder det også for
anden ejer?
Det er nu heller ikke for at jeg bare vil kræve så meget som muligt, mere om
der var nogle der havde en ide om hvilken model der svarer til min.
Men det er da helt klart rart at kende sine retigheder, hvis nu den model de
tilbyder mig ikke helt lever op til mine forventninger.

Mvh Ove

Fra : Anders

Dato : 07-04-09 20:33

> [...]
> Men det er da helt klart rart at kende sine retigheder, hvis nu den model
> de tilbyder mig ikke helt lever op til mine forventninger.

Som Bertel er inde på, så må du ikke stilles ringere end det du har nu.
Dvs. hvis forretningen har K850i, så må de gerne udlevere den til dig.
Men har de ikke en, så må de ikke give dig en ringere model - eks. T68i (en
gammel model).

Kvitteringen følger varen.

Fra : Max

Dato : 07-04-09 21:36

Hej Anders

> Kvitteringen følger varen.

Nej, kviteringen høre hjemme hos den oprindelige køber,
hvordan skal han ellers dokumentere at han har betalt varen.

--
Mvh Max

Fra : Anders

Dato : 08-04-09 04:48

> [...]
>
> Nej, kviteringen høre hjemme hos den oprindelige køber,
> hvordan skal han ellers dokumentere at han har betalt varen.

Jo kvitteringen følger varen.
- Så skal man da ikke handle med dig, hvis der ikke medfølger
kvittering.....

Fra : Max

Dato : 08-04-09 06:48

Hej Anders

> - Så skal man da ikke handle med dig, hvis der ikke medfølger
> kvittering.....

Hvad skal du med min kvitering ?

--
Mvh Max

Fra : Anders

Dato : 08-04-09 09:55

> Hej Anders

> Hvad skal du med min kvitering ?
>
> --
> Mvh Max

Man bruger normalt en kvittering, til at bevise at den vare man vil sælge,
ikke evt. er varm....

Jeg køber ikke noget brugt, hvis der ikke er en kvittering med...

Fra : Max

Dato : 08-04-09 10:02

Hej Anders

> Man bruger normalt en kvittering, til at bevise at den vare man vil
> sælge, ikke evt. er varm....

Hvordan skal man så bevise at man har betalt hvis man sådan
går og giver sine kviteringer væk ?

--
Mvh Max

Fra : Anders

Dato : 08-04-09 10:07

> Hej Anders

> Hvordan skal man så bevise at man har betalt hvis man sådan
> går og giver sine kviteringer væk ?
>
> --
> Mvh Max

Det er jo tilladt at tage en kopi af sin kvittering....

Fra : Max

Dato : 08-04-09 10:10

Hej Anders

> Det er jo tilladt at tage en kopi af sin kvittering....

Man kan jo give en kopi væk.

--
Mvh Max

Fra : Anders

Dato : 08-04-09 10:16

> Hej Anders

> Man kan jo give en kopi væk.
>
> --
> Mvh Max

Ja, eller beholde kopien selv, og så sende den originale med.
Men at sælge en vare uden en original kvittering er ikke skide smart.

Fra : Max

Dato : 08-04-09 10:35

Hej Anders

> Men at sælge en vare uden en original kvittering er ikke skide smart.

Den originale kvitering er et dokument der fastslår at der er sket
en handelsaftale mellem sælger og den oprindelige køber og har
intet med kommende købere at gøre. Du får jo heller ikke nogen
kviteringer på det telefonproducenten har indkøbt for at lave den
telefon du køber, ligeledes får du jo heller ikke telebutikkens
fakture når du køber en telefon af dem.

--
Mvh Max

Fra : Anders

Dato : 08-04-09 11:00

> [...]
> kviteringer på det telefonproducenten har indkøbt for at lave den
> telefon du køber, ligeledes får du jo heller ikke telebutikkens

Tror du faldt af vognen !

Fra : Max

Dato : 08-04-09 11:41

Hej Anders

> Tror du faldt af vognen !

Tænkte nok at du ikke fattede sammenhængene.

--
Mvh Max

Fra : Anders

Dato : 08-04-09 11:45

> Hej Anders

> Tænkte nok at du ikke fattede sammenhængene.
>
> --
> Mvh Max

Gør du ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-09 09:17

Ove skrev:

> Det lyder rigtigt godt det der;)

> Nu er det en jeg har købt brugt men har originalkvit. gælder det også for
> anden ejer?

Ja. I værste fald skal du bare have den oprindelige køber til at
kræve sine rettigheder (hvilket er det jeg har ridset op), men
dels har sælger ingen som helst fordel af at inddrage en person
mere, og dels ved han sikkert slet ikke at det ikke er dig der
har købt varen i første omgang.

Jeg ved ikke om Forbrugerstyrelsen tolker reglerne så man rent
faktisk som andenkøber har de oprindelige rettigheder.

--
Bertel