Erfaringer med Nokia 5800
Fra : Thomas Hansen

Dato : 05-04-09 10:19

Hej

Er der nogen, der vil dele erfaringerne med en 5800?

Fordele/ulemper (behøver ikke være langt)

Samt ikke mindst
- Fungerer touschscreeen uden dikkedarer?
- Kan man skrive sms med en hånd?

Thomas

Fra : Leif Langgaard

Dato : 05-04-09 11:01

"Thomas Hansen" <noneof@yourbusiness.org> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen, der vil dele erfaringerne med en 5800?
>
> Fordele/ulemper (behøver ikke være langt)

Jeg er glad for min, men har også tidligere brugt PDA og er dus med at
skrive med pennen på skærmen
Det er ellers en anden verden end et bruge alm. taster på en alm. mobil.
Jeg havde problem med at få den til at synkronisere med Outlook kalenderen,
men en geninstallering af software løste problemet.

> Samt ikke mindst
> - Fungerer touschscreeen uden dikkedarer?

Yes.

> - Kan man skrive sms med en hånd?

Ahhhhh...... det er sku ikke nemt, med pennen i munden, måske

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Thomas Hansen

Dato : 07-04-09 21:42

Det lyder som om, man er meget knyttet til pennen?

Virker den ikke med fingrene på skærmen, eller er det bare bedre at
bruge pennen?

Fra : co@ch [4130]

Dato : 08-04-09 08:00

> Det lyder som om, man er meget knyttet til pennen?
>
> Virker den ikke med fingrene på skærmen, eller er det bare bedre at
> bruge pennen?

Jeg har nu haft min 5800 i en måned og jeg har ikke haft pennen fremme
endnu.

(Og jeg har kun opladet 5 gange.)

Jeg synes alt virker som det skal på denne mobil.
Jeg opdaterede softwaren til nyeste 20.10.xx.xx og det gav mobilen noget
mere fart + nogle flere indstillingsmuligheder.....dog er farten nu så
hurtig at man skal være lidt mere nøjagtig ved scroll i f.eks.
kontaktpersoner....jeg kommer ofte til at trykke den forkerte person
frem....måske en kalibrering af skærmen kan løse dette.

Skrive sms med en hånd er svært på en touchmobil da tastaturen er flyttet op
i skærmområdet og ofte også større end et normalt tastatur i bunden af
mobilen.

Jeg havde HTC før...og jeg er glad nu

Mvh
Bri@n

Fra : Leif Langgaard

Dato : 08-04-09 08:53

"Thomas Hansen" <noneof@yourbusiness.org> skrev i en meddelelse
> Det lyder som om, man er meget knyttet til pennen?
>
> Virker den ikke med fingrene på skærmen, eller er det bare bedre at
> bruge pennen?

Du behøver ikke at bruge pennen, der er flere tastaturer at vælge i mellem,
men holder du fonen i den ene hånd, er det svært at trykke på
skærmen/tasterne med "tomlen", men prøv den, i en forretning inden køb, den
er jo meget anderledes end andre telefoner. Jeg købte min af en ung mor der
kun havde den i huset i tre timer, det var nok sagde hun, hun gik ud fra at
der var et "skydetastatur" i mobilen, og det er der jo ikke.
Strøm er der nok af GPS (sattelitter, ikke master) og Bluetooth kan køre i
timevis uden at malke batteriet.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 08-04-09 15:40

Tak for svarene.

Jeg må vist heller anskaffe mig sådan en svend med de gode
anmeldelser.