Kopiere filer over til større micro sd-kor~
Fra : Kim Schroeder

Dato : 05-04-09 00:26

Jeg vil som mange andre gerne have mere plads på mobilen,
og har derfor købt et 2GB micro sd-kort til erstatning for
det bette kort, som fulgte med maskinen.

Lige som mange andre render jeg ind i det problem, at en
del af filerne ikke lader sig kopiere over på det nye kort.

Jeg kan ikke på google finde en løsning - udover at
"man skal ind over telefonen".
Jeg kopierer blot via en sd-kort adapter og en sd-kortlæser
og det, som ikke kan kopieres er et par spil (som jeg nok
lever foruden).

Jeg er blot nysgerrig efter at vide, hvordan andre har klaret
problemet ?

Kim

Fra : Per

Dato : 05-04-09 07:49

Kim Schroeder wrote:
> [...]
> lever foruden).
>
> Jeg er blot nysgerrig efter at vide, hvordan andre har klaret

Måske du skal prøve med et kloningsprogram istedet for copy/paste - det
lyder som om det er systemfiler, der er låste.

Fx. www.acronis.com eller www.clonezilla.com (gratis)

mvh. Per

Fra : Kim Schroeder

Dato : 07-04-09 00:08

Per wrote:
[klip]
> Måske du skal prøve med et kloningsprogram istedet for copy/paste -
> det lyder som om det er systemfiler, der er låste.
>
> Fx. www.acronis.com eller www.clonezilla.com (gratis)
>
> mvh. Per

Tak for svaret,

Har du prøvet at klikke på linket til clonezilla ?
Linket fører til diverse spørgekonkurrencer med langhårede
urls..

acronis ser mere seriøst ud - men tror jeg dropper projektet.
Det drejer sig som nævnt blot om 2 spil.

Kim

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-04-09 08:16

Den Sun, 05 Apr 2009 01:25:30 +0200 skrev Kim Schroeder:

> Jeg kan ikke på google finde en løsning - udover at "man skal ind over
> telefonen".

Hvis du går ind via Menu -> Galleri og markerer en fil, så kan du flytte
den til dit sd-kort. Det er dog ikke alle filer der kan markeres, fx
nogle temaer og ringetoner, og derfor kan de heller ikke flyttes. Jeg går
ud fra at det er fordi de er en del af telefonens firmware, og derfor
ikke ligger i selve hukommelsen. Det er sikkert det samme med dine spil.

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Kim Schroeder

Dato : 07-04-09 00:01

Thomas Jensen wrote:

> [...]
> flyttes. Jeg går ud fra at det er fordi de er en del af telefonens
> firmware, og derfor ikke ligger i selve hukommelsen. Det er sikkert

Tak for svaret - men jeg kopierer via en kortlæser - ikke via noget
noget med en ledning til mobilen.

Kim

Fra : /Jensen

Dato : 07-04-09 16:40

Kim Schroeder kom med denne ide:
> [...]
> det bette kort, som fulgte med maskinen.
> Jeg er blot nysgerrig efter at vide, hvordan andre har klaret

Jeg plejer at bruge Nokia PC Suite til at lave en sikkerhedskopi. Denne
lægger jeg så ind igen efter at kortet er skiftet ud. Det virker uden
problemer, men det hjælper selvfølgelig ikke hvis du kun kan/vil bruge
kortlæser.

/Jensen