Hva' ka' kalendere?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-04-09 16:22

Jeg har en Nokia 6300, og kalenderen på den er slet ikke så avanceret som
jeg godt kunne tænke mig. Spørgsmålet er så hvad der skal til for at
tilfredsstille mine behov...

Jeg kunne godt tænke mig at kunne dele kalender med min kone - altså
noget i retning af, at vi har hver vores kalender, som vi synkroniserer
mod en kalender på nettet - google eller en anden - og at den anden kan
se, men ikke redigere, de aftaler man selv skriver ind.

Jeg ved ikke hvad en kalender på en moderne telefon kan. Om det
overhovedet er muligt at nå mit mål.

Kan man have 2 forskellige kalendere på en mobil? Hvis ja, kan man få den
vist samtidig, og med hver deres farve på aftalerne? Kan den ene markeres
som read-only? Kan aftaler markeres som private, så de ikke bliver
synkroniseret og/eller vist på den andens telefon?

Alternativt, hvis man kun kan have en kalender, så man skal deles om den
samme, kan man så lave noget med kategorier der bliver vist i forskellig
farve? Jeg tænker på, så kunne jeg sætte min telefon op til at markere
mine aftaler med kategorien "Thomas" og konen kunne sætte sin til at
bruge kategorien "Lea". Men er det muligheder man har? Kan man vælge en
default kategori? Og forskellig farve til forskellige kategorier? Evt.
visse kategorier er read-only?

Der må da være andre end mig der har brug for en kalender der kan mere
vise mere end bare det mest basale...

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-04-09 23:26

Thomas Jensen wrote:
> Der må da være andre end mig der har brug for en kalender der kan mere
> vise mere end bare det mest basale...

Umiddelbart vil jeg tro, at de fleste der har de behov er ansatte i
virksomhedder, og der er løsningen for det meste enten BlackBerry eller
Windows mobile baserede enheder, og Lotus Notes/Microsoft Exchange som
server del.

Umiddelbart kan jeg ikke komme på noget der ellers opfylder dit behov.
ZYB har jeg dog hørt nævnt før, men det er mere baseret på backup af
egen mobil, og til dit formål vil det være nødvendigt selv at markere
aftalerne med f.eks. "Navn: aftale tekst" eller lignende. Min egen Sony
Ericsson, kan synkroniseres med computeren, og har 4 forskellige forud
definerede kategorier, som man ikke kan ændre på, og ved ikke om de også
sendes med til computeren når man synkronisere. Men det kunne også være
en mulighed.

- Chano Andersen

Fra : Per*

Dato : 02-04-09 23:48

"Thomas Jensen"
> [...]
> se, men ikke redigere, de aftaler man selv skriver ind.
>
> Jeg ved ikke hvad en kalender på en moderne telefon kan. Om det

Jeg opgav at bruge nokia-suitens kalener, den var for basic.

Jeg (vi) bruger en fælles googlekalender, der kan hentes som webside som
read-only. Der vises en uge ad gangen. Hvis du lader være med at logge ud
behøver du ikke at logge ind, dvs den kan ligge som et bookmark.

Skulle du få brug for at redigere via mobilen kan det sikkert osse lade sig
gøre hvis du henter siden som ikke mobil-version - men det er sandsynligvis
bøvlet.

Ikke noget perfekt system, men det er gratis - bortset fra de megabyte du
henter.

mvh Per*

Fra : bent

Dato : 05-04-09 22:10

Thomas Jensen skrev:
> [...]
> visse kategorier er read-only?
>
> Der må da være andre end mig der har brug for en kalender der kan mere

på det her stede kan man ha fler mobil tilkoble den samme kalendes så de
bliv ens i fler mobiler.
https://zyb.com/lang/da/

Hilsen bent

Fra : David Mc Nally

Dato : 06-04-09 02:28

On Apr 2, 5:21 pm, Thomas Jensen <t...@fabel.dk> wrote:
> Der må da være andre end mig der har brug for en kalender der kan mere
> vise mere end bare det mest basale...

Google Calendar kombineret med to abonnementer på www.goosync.com.
har du avanceret kalender på computeren, som du synkroniserer ned på
mobilen. Det opfylder en del af dine ønsker - dog ikke alle.