GPRS+MMS
Fra : Anders

Dato : 26-03-09 19:03

Hej

Kan ikke få min T700 til at modtage subj.
Har sat den op via TDC's hjemmeside, men kan stadigvæk ikke få den til at
makke ret....

Hvad går der galt ?

Fra : BorreBoy

Dato : 26-03-09 20:31

"Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kan ikke få min T700 til at modtage subj.
> Har sat den op via TDC's hjemmeside, men kan stadigvæk ikke få den til at

Er du tilmeldt mms/gprs ved dit teleselskab?

Prøv at slette alle opsætninger under datakonti.
Send så en sms til 2222 med teksten mms.

Fra : Anders

Dato : 27-03-09 06:08

"BorreBoy" <thomasXXX@borre.in> skrev i en meddelelse

> "Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i meddelelsen

> Er du tilmeldt mms/gprs ved dit teleselskab?
>
> Prøv at slette alle opsætninger under datakonti.
> Send så en sms til 2222 med teksten mms.

Ja, jeg er tilmeldt hos mit selskab (TDC).

Fra : BorreBoy

Dato : 27-03-09 08:22

Fra : Anders

Dato : 28-03-09 08:47

> "Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at slette alle opsætninger under datakonti.
> Send så en sms til 2222 med teksten mms.

Virker ikke !

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 26-03-09 21:13

Hej Anders.

Anders skrev:
> Kan ikke få min T700 til at modtage subj.

Kan du sende MMS'er? I Tyskland skulle man sende en gang en MMS, så at
udbyderen kunne se at man havde en mobil, der kan handle mms'er.
Derefter blev mms-modtagelsen aktiveret.

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu/rainer

Fra : Anders

Dato : 27-03-09 06:19

"Rainer Schöbe" <news.rainer@schoebe.eu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan du sende MMS'er? I Tyskland skulle man sende en gang en MMS, så at
> udbyderen kunne se at man havde en mobil, der kan handle mms'er. Derefter

Ved det ikke har ikke prøvet, men siden jeg ikke kan modtage, kunne det tyde
på, at jeg heller ikke kan sende
- oder was ?

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 27-03-09 21:03

Anders skrev:
> "Rainer Schöbe" <news.rainer@schoebe.eu> skrev i en meddelelse
>
> Ved det ikke har ikke prøvet, men siden jeg ikke kan modtage, kunne det tyde
> på, at jeg heller ikke kan sende

Prøv dog bare at sende en besked. Hvis du kan det, er opsætninger i
orden - og jeg er næsten sikker at du efterfølgende kan modtage mms'er -
men kun dem, der blev sendt til dig efter du har sendt din første.

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu/rainer

Fra : Anders

Dato : 28-03-09 06:05

> [...]
> orden - og jeg er næsten sikker at du efterfølgende kan modtage mms'er -
> men kun dem, der blev sendt til dig efter du har sendt din første.

Har taget et billede og sendt det som MMS til min egen mobil, men det kan
ikke lade sig gøre...

Hvad der så lige går galt ?

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 28-03-09 10:39

Anders skrev:

> Har taget et billede og sendt det som MMS til min egen mobil, men det kan
> ikke lade sig gøre...

Kommer der en fejlmeldelse?

> Hvad der så lige går galt ?

Hvis mms-tjenesten er aktiveret for dit sim-kort (som du har skrevet
andensteds), tror jeg på opsætningerne.

Er du direkte hos TDC eller "bare" hos et selskab der bruger TDCs net?

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu/rainer

Fra : Anders

Dato : 28-03-09 11:29

> [...]
> andensteds), tror jeg på opsætningerne.
>
> Er du direkte hos TDC eller "bare" hos et selskab der bruger TDCs net?

Jeg er direkte kunde hos TDC, og jeg har prøvet at opsæt. flere gange.
Og jeg kan heller ikke sende en MMS til mig selv, for at teste om min mobil
var sat rigtigt op.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 28-03-09 11:38

Anders skrev:
> Jeg er direkte kunde hos TDC, og jeg har prøvet at opsæt. flere gange.
> Og jeg kan heller ikke sende en MMS til mig selv, for at teste om min mobil
> var sat rigtigt op.

Har du fortalt TDC om dit problem? Hvis jeg var dem, ville jeg
deaktivere og genaktivere mms-tilladelsen i HLR'et.

Kunne du skrive, hvilke opsætninger du har indtastet?

Kan du koble dig til internettet på din mobil?

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu/rainer

Fra : Anders

Dato : 28-03-09 12:03

cut

> Har du fortalt TDC om dit problem?
Hvis jeg var dem, ville jeg deaktivere og genaktivere mms-tilladelsen i
HLR'et.

Kender ikke lige HLR'eret.

> Kunne du skrive, hvilke opsætninger du har indtastet?
Har fulgt opsætningen på TDC's hjemmeside

> Kan du koble dig til internettet på din mobil?
Ja, jeg kan godt koble den til internettet.

Sendte tidligere en SMS til 1111 til TDC og fik en tilbagemelding om at min
mobil ikke havde MMS understøttelse.....
- Det kan ikke passe, for MMS har stortset alle mobiler vel idag.

Fra : Claus Frigaard

Dato : 28-03-09 12:26

> [...]
> min mobil ikke havde MMS understøttelse.....
> - Det kan ikke passe, for MMS har stortset alle mobiler vel idag.

Kontakt kundeservice - de kan garanteret hjælpe dig.

Jeg havde samme problem da jeg havde en SE T68i, og troede først at det var
mobilen og opsætningen at det var galt. Men efter at ha' kontaktet TDC et
par
gange viste det sig at det var opsætningen i deres system der var fejl i...

Claus

Fra : Anders

Dato : 28-03-09 12:34

"Claus Frigaard" <cam@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> par
> gange viste det sig at det var opsætningen i deres system der var fejl

Tror problemet er løst, satte mobilen til at gå på nettet og hente
opsætning, og sendte derefter et billede til min mobilos, og det kom
igennem.

Så der har været en eller anden irreterende fejl i den opsætning jeg har
fået fra TDC.