3' har ikke hurtig mobilt bredbånd alle st~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-03-09 15:08

Hej

Førhen for flere år siden, måske 2, angav 3' hvor man kunne opnå
384Kbit 1,5Mbit 3,5 og 7Mbit osv.... Efter de så sagde 7Mbit overalt
med forbehold selvf. lod det ikke til at i praktis var sket en
opgradering..
Jeg har nemlig beklaget mig over hastigheden her, da jeg ville prøve
mobilt bredbånd istedet for alm DSL... Men hastigheden var meget
svingende.. mellem 50Kbit og højst 700kbit målt....
Man fik alle mulige forklaringer på at det var belastningen på masten
osv osv.. Men det var lige meget om det var midt om natten eller kl. 6
om morgen.

Så oprettede jeg en dsl igen, men nu er dsl'en nede og har nu koblet
min mobiltelefon til igen.. og der lader det til efter flere test idag
at hastigheden ligger omkring 2,88/0,38Mbit og det var da også den
hastigheden jeg havde forventet.... Det er dog via mobiltelefon og
normalt taleabonnement så kan godt være det går hurtigere vist der er
åbent for 7mbit.. abonnementet er vist begrænset til 3,5Mbit....
Men godtnok noget fusket at komme med alle mulige forklaringer på
hastigehden når de rent faktiskt ikke har gjort det muligt
overhovedet..

Bare lige min bemærkning

Fra : Chano Andersen

Dato : 25-03-09 18:44

Bjarke Hansen wrote:
> Men godtnok noget fusket at komme med alle mulige forklaringer på
> hastigehden når de rent faktiskt ikke har gjort det muligt
> overhovedet..

Ud over dine tests, hvad har du så af dokumentation?

Det er min oplevelse, at hastigheden daler, jo længere man bevæger sig
fra masten, men jeg oplever mange steder, hvor jeg færdes, at der er
omkring 4-5 mbit normalt, på et Huawei E270 modem, og et 3 erhvervs
abonnement. Upload ligger normalt omkring 1 mbit.

- Chano Andersen

Fra : Stig Christensen

Dato : 26-03-09 07:51

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote in message
> [...]
> masten, men jeg oplever mange steder, hvor jeg færdes, at der er omkring
> 4-5 mbit normalt, på et Huawei E270 modem, og et 3 erhvervs abonnement.

Jeg har et Huawei B970 router, og hos mig skifter download hastigheden
mellem ca 1 Mbit, og 5 mbit, ifølge 3's hjemmeside skal man forvente mellem
2 - 5 Mbit på en mast der kan køre 7 Mbit, upload ligger næsten altid på 1.2
Mbit
Så belastning på masten har noget at sige, da router'en står samme sted hele
tiden..

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-03-09 18:36

Stig Christensen wrote:
> Så belastning på masten har noget at sige, da router'en står samme sted
> hele tiden..

Det har jeg heller ikke benægtet, det er klart at man med et delt medie,
vil opleve, at jo flere der benytter det, jo lavere hastighed får man.
Det kan ikke undgås.

- Chano Andersen.