Engelsk til dansk software, kan man det?
Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-03-09 13:47

Hej

Jeg har fået tilbudt en Iphone og/eller en Nokia ?95, men det er med engelsk
software, så spørgsmålet er om det kan ændres?

Er der flere ting/fælder at tage højde for desangående?

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-03-09 14:49

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har fået tilbudt en Iphone og/eller en Nokia ?95, men det er med
> engelsk software, så spørgsmålet er om det kan ændres?
>
> Er der flere ting/fælder at tage højde for desangående?

STOP!

Klovnen ville sælge nogle nye kopier af ovenstående telefoner, så jeg køber
en ny "dansker"

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-03-09 19:44

Leif Langgaard wrote:
> "Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

> STOP!
>
> Klovnen ville sælge nogle nye kopier af ovenstående telefoner, så jeg køber
> en ny "dansker"

Kopier? Det må være ret nemt at spotte at der er tale om en kopi, der er
jo ikke nogen som har evner til at fremstille ting som mobiltelefoner,
der fungerer som nokia og apples... Det er lidt nemmere at lave et par
falske solbriller eller lign.

Fra : Max

Dato : 24-03-09 20:10

Hej Esben

> [...]
> mobiltelefoner, der fungerer som nokia og apples... Det er lidt
> nemmere at lave et par falske solbriller eller lign.

Problemet er nok ikke så meget at lave en kopi der er meget
tæt på originale, men den kommer nok til at koste så den ikke
er interesant at sælge.

--
Mvh Max

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-03-09 20:15

Max wrote:

> Problemet er nok ikke så meget at lave en kopi der er meget
> tæt på originale,

Du går da bare i gang med at reverse engineere en Nokia N-serie eller
Iphone og lave en næsten magen til :p

> men den kommer nok til at koste så den ikke
> er interesant at sælge.

Hvis man i teorien sparer leddene med udvikling osv. kan man måske godt
argumentere for at den kan laves en smule billigere pr stk end når den
oprindelige producent skal regne totalprisen pr enhed ud...

Men hvis man endelig er i stand til at konstruere og fremstille en
telefon som kan det samme som Nokia N-serie eller Iphone, så tror jeg
sgu nok man hellere ville sælge sin egen produktserie af telefoner, det
er pænt dårlig branding at bruge sin ekspertise på at lave produkter som
bærer andre firmaers navne (medmindre det er simple ting som tøj etc som
er nemt at forfalske)

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-03-09 21:24

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse

> [...]
> fungerer som nokia og apples... Det er lidt nemmere at lave et par falske

Hej

Kopier og kopier; dimserne havde godt nok deres egne "navne" som var
"Miphone" og "Jinpeng", men det forlød i første omgang at det var Iphone og
Nokia N95. Nye og til en fornuftig pris pga. den engelske software.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-03-09 21:55

Leif Langgaard wrote:

> [...]
> "Miphone" og "Jinpeng", men det forlød i første omgang at det var Iphone og
> Nokia N95. Nye og til en fornuftig pris pga. den engelske software.

Det var nok ikke pga at softwaren var engelsk at de var billige. den
slags telefoner er som regel baseret på noget kinesisk discounthardware
som så er puttet ind i noget plastic der ligner en af de dyre mærkevarer..

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16278 og

Bemærk hvordan de meget hurtigt kan skelnes fra originalerne - bare et
kig i displayet viser at der kører helt anden software...

En god tommelfingerregel er, at hvis du bliver tilbudt en telefon som er
udsandsyligt meget billigere end listeprisen på mobilpriser.dk, er den
nok enten stjålet eller falsk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-03-09 09:34

Den Tue, 24 Mar 2009 20:14:36 +0100 skrev Esben von Buchwald:

> [...]
> er pænt dårlig branding at bruge sin ekspertise på at lave produkter som
> bærer andre firmaers navne (medmindre det er simple ting som tøj etc som

Tror du Nokia telefoner bliver lavet i Finland? Det er helt normalt at
internationale mærkevarer bliver lavet på en fabrik i kina eller et andet
sted i østen.

Mange "kopier" er lavet på de samme fabrikker, af de samme medarbejdere
og af de samme materialer, som originalerne. Hvis kunden har bestilt 10
million enheder, så har man måske produceret et par millioner mere til
"hjemmemarkedet" nu man var igang. Man kan selvfølgelig også sælge
specifikationer og komponenter til andre fabrikker, der så laver
"rigtige" kopier i mere eller mindre god kvalitet. Men man behøver
bestemt ikke "reverse" eller plagiere for at lave en kopi - kopier kan
være forbløffende lig originalen.

Jeg har selv en overgang arbejdet i reservedelsbranchen. De uoriginale
dele vi solgte - fx. udstødningsrør - til halv pris af de originale, var
tydeligvis lavet på samme fabrik som de originale. Du kunne simpelthen se
de samme mærker fra maskinen ved samlinger og bukninger osv. Fuldstændig
identiske udstødningsrør til den halve pris.

Men det er klart, at mærkevarefabrikanterne vil gerne bilde os ind at
deres produkter er bedre...

--
Thomas Jensen, Horsens