Mobil med avanerede stemmekommandoer
Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 23-03-09 00:36

Hej!

Har et spørgsmål:

Findes der en mobil der kan sige hvem der ringer via f.eks. stemmekommando i
bluetooth headset.

Det jeg har brug for er at kunne afvise eller tage opkald med
stemmekommandoer via mit BT-headset uanset om mobilen ligger på bagsædet
eller i lommen.

Jeg havde engang en der kunne dette via et kablet headset.

Det må gerne være i den billige ende, da jeg ikke har brug for diverse andre
ting.

PH

Fra : Leif Neland

Dato : 23-03-09 11:53

Peter Hansson (7870) skrev:
> Hej!
>
> Har et spørgsmål:
>
> Findes der en mobil der kan sige hvem der ringer via f.eks. stemmekommando i
> bluetooth headset.

Nokia N95 kan syntetisk læse navnet op; naturligvis kun hvis det står i
den indbyggede telefonbog.

<sidespring>
Jeg lavede engang det således, at der når der kom indgående opkald, så
slog min ip-telefoncentral
nummeret op på dgs.dk og læste navnet op via festival. Problemet var
bare at få højttalersignalet ind i stuen.
Det endte med at det var lettere at vise navnet på displayet i
harddiskrecorderen
</sidespring>

> Det må gerne være i den billige ende, da jeg ikke har brug for diverse andre
> ting.

Ja, der faldt den vist igennem, N95 er ikke i den billige ende...

Leif

Fra : Anders

Dato : 23-03-09 12:21

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> harddiskrecorderen
> </sidespring>

> Ja, der faldt den vist igennem, N95 er ikke i den billige ende...

Der er mange til salg på Gul & Gratis, helt ned til 1100,-

Fra : Per

Dato : 24-03-09 06:18

Anders wrote:
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Der er mange til salg på Gul & Gratis, helt ned til 1100,-

Mon ikke det er en blanding af finanskrise og en af de mest fejsbehæftede
mobiler. 1. generation af N95 blev i den grad sablet ned.

/ Per