Sprogændring Nokia 5800
Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-03-09 11:45

Jeg vil gerne have en Nokia 5800 med til Thailand. Skal bruges som gave. Jeg
regner med jeg køber den som tilskudsmobil ved Telmore.

Kan den ændres, flashes eller hvad det nu hedder, så den fremstår og virker
præcis som hvis den var købt i Thailand? Altså minimum så menuer osv
fremstår på Thai og gerne Engelsk også.

Jeg mener ikke Telmore låser til TDC net, men ellers skal den også unlockes.

Kan det lade sig gøre, og i fald gerne en henvisning til en som kan gøre det
prof, uden at buste telefonen i døden.

/ Michael...

Fra : -= JF =-

Dato : 21-03-09 11:49

Michael Sørensen skrev:
> Jeg vil gerne have en Nokia 5800 med til Thailand. Skal bruges som gave. Jeg
> regner med jeg køber den som tilskudsmobil ved Telmore.

Tror du ikke at det vil være både nemmere og billigere at købe telefonen
i Thailand?

Mvh John

Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-03-09 11:56

> Tror du ikke at det vil være både nemmere og billigere at købe telefonen i
> Thailand?
>
> Mvh John

Nej det ved jeg det ikke er.. Lyder måske nok underligt, men telefoner er
set med Thai-øjne sindssygt dyre, og betragtes derfor som symboler for
status.

De er endog dyrere end hvis jeg bare gik ind fra gaden herhjemme og købte en
uden abb. Tror det hænger sammen med den måde deres mobilnet er opbygget
på.. De har ikke adgang til tilskudsmobiler og andre tiltag for at få en
billig mobil. Det er bare at betale ved kasse 1.

/ Michael...

Fra : Anders

Dato : 21-03-09 11:57

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke at det vil være både nemmere og billigere at købe telefonen i
> Thailand?
>
> Mvh John

Fuldstændig enig.
Køb den, når du kommer til Thailand.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-03-09 12:06

> Fuldstændig enig.
> Køb den, når du kommer til Thailand.

Se mit tidligere indlæg.. En sådan telefon vil derude koste op mod måske
40000 thb eller mere og det er altså ca 6200 Dkk.

/ Michael...

Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-03-09 12:29

> Se mit tidligere indlæg.. En sådan telefon vil derude koste op mod måske
> 40000 thb eller mere og det er altså ca 6200 Dkk.

Nå jeg googlede lige lidt på den, og det ser ud til de sælges derude for
omkring 20000 thb, men det er stadig over 3000 dkk = det dobbelte af hvad
jeg kan få den ved hos Telmore som tilskuds mobil. De 199 dkk jeg så binder
mig til i mindsteforbrug de næste 6 mdr er alligevel under mit forbrug, så
det kan bestemt svare sig at købe den herhjemme.

Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om den kan ændres til Thai??

/ Michael...

Fra : Anders

Dato : 21-03-09 12:34

"Michael Sørensen" <michael@ondate.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forbrug, så det kan bestemt svare sig at købe den herhjemme.
>
> Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om den kan ændres til Thai??

Den kan den vel, men den skal debrandes til Thai, og det koster penge....

Fra : Anders

Dato : 21-03-09 12:42

"Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Sørensen" <michael@ondate.dk> skrev i en meddelelse

> Den kan den vel, men den skal debrandes til Thai, og det koster penge....

Den er alt for dyr at købe hos Telmore !
Den er billigere hos DLG-Tele (heller ikke simlåst).
Desuden er den også udsolgt hos Telmore.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-03-09 17:57

> Den kan den vel, men den skal debrandes til Thai, og det koster penge....

Jeg regnede ikke med at det ville være gratis.. Jeg spurgte om det lod sig
gøre med denne model..

/ Michael...

Fra : Anders

Dato : 21-03-09 18:10

> Jeg regnede ikke med at det ville være gratis.. Jeg spurgte om det lod sig
> gøre med denne model..
>
> / Michael...

Dit spørgsmål er sådanset blevet besvaret, men hvormeget det reelt koster
ved jeg ikke, men kan se at bl.a. seunlock.dk tager 75,- for en debranding,
men det kan være billigere andre steder.

Men i mange tilfælde, skal du enten sende telefonen, el. også skal du finde
en unlocker i nærheden af, hvor du bor, der tilbyder at debrande....

Men som jeg skrev i et andet indlæg, så er den for dyr hos Telmore....