A-GPS?
Fra : Snuden

Dato : 19-03-09 07:26

Denne Assisted gps...som i SE905, udover at fortælle alarmcentralen om
telefonens nøjagtige position....kan telefonen så vise mig på et kort hvor
jeg er? Henter den googlemaps frem i displayet, og fortæller mig med en rød
prik "du er her"?

Snuden

Fra : Christen Fihl

Dato : 19-03-09 08:45

> Denne Assisted gps...som i SE905, udover at fortælle alarmcentralen om
> telefonens nøjagtige position....

Det gør den så ikke. Alarmcentralen danner deres egen information ud fra
hvad mobilselskaberne fortæller vedr sendemasten.

> som i SE905
Er det den du har? Den kender jeg ikke.
Min egen N95 sætter en rød prin på GoogleMaps, der hvor jeg er.
Det er et program, jeg selv skal starte op

Christen Fihl

Fra : Leif Neland

Dato : 19-03-09 18:03

Christen Fihl skrev:

> [...]
> Er det den du har? Den kender jeg ikke.
> Min egen N95 sætter en rød prin på GoogleMaps, der hvor jeg er.
> Det er et program, jeg selv skal starte op

Og den prik sidder i midten af en cirkel på op til et par kilometers radius.

Leif

Fra : Christen Fihl

Dato : 20-03-09 08:51

> Og den prik sidder i midten af en cirkel på op til et par kilometers
> radius.

På alarmcentralen er det en prik med et par hundrede meter, da det er
mastens data der bruges.

På min N95 er det lige i øjet
Den bruger a-gps for hurtig start, men ellers sin egen gps chip til resten.

A-GPS siger ikke noget om at du ikke bruger en rigtig gps satellit
http://www.wmexperts.com/articles/gps_vs_agps_a_quick_tutorial.html

Christen

Fra : borje@hotmail.com

Dato : 19-03-09 18:46

On Thu, 19 Mar 2009 07:26:03 +0100, "Snuden" <Snuden1975@gmail.com>
wrote:
> [...]
>jeg er? Henter den googlemaps frem i displayet, og fortæller mig med en rød

A-GPS betyder bare at mobilos först henter en nöjaktig position på op
til et par kilometers radius, fra mobilmaster og siden henter korrekt
information på op til et par decimeters radius, fra satelite.

Du kan bruge Google kort eller et annet program med kort.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-03-09 18:57

"Snuden" <Snuden1975@gmail.com> wrote in

> [...]
> telefonens nøjagtige position....kan telefonen så vise mig på et kort
> hvor jeg er? Henter den googlemaps frem i displayet, og fortæller mig

Hvis det er C905 du har så ja, start Google Maps og afvent et GPS fix - den
bedste præcision min har præsteret var 6m, det er okay brugbart. Indtil
GPS'en har fået brugbare data bruger den mobilmasten og viser derfor den
kendte cirkel på et par kilometer i diameter.

Fra : Snuden

Dato : 19-03-09 21:52

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> GPS'en har fået brugbare data bruger den mobilmasten og viser derfor den
> kendte cirkel på et par kilometer i diameter.

Har netop købt den idag Faktisk en ret lækker telefon. Men jeg synes, at
gps enheden er lang tid om at finde satellitter!? Skal den ikke kunne det,
selvom jeg står i et vindue?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-03-09 22:34

> Har netop købt den idag Faktisk en ret lækker telefon. Men jeg
> synes, at gps enheden er lang tid om at finde satellitter!? Skal den
> ikke kunne det, selvom jeg står i et vindue?

Har du slået a-gps til? Hvis ikke vil den tage meget lang tid, specielt
første gang du bruger den. Der kan også være netværkstekniske ting, f.eks.
hvis den ikke kan finde ud af hvor du er vha masten eller hvis masten giver
forkerte oplysninger.

Min finder som regel på under 1 minut hvis den finder noget overhovedet.