Sende vCard vha. SMS-gateway
Fra : Hvid Hat

Dato : 17-03-09 21:52

Hej

Jeg har adgang til en SMS-gateway, som jeg gerne vil anvende til at sende
vCards. Jeg er dog i tvivl om det overhovedet er muligt med det jeg har
mulighed for at gøre med SMS-gateway'en. Som udgangspunkt har jeg kun
mulighed for at angive en tekstbesked, fx message=Dette%20er%20en%20test.

Mit første problem er, at der (vist nok) skal være linjeskift i et vCard og
det kan jeg ikke umiddelbart angive i message-parameteren. Har prøvet med
diverse hex-værdier.

//SCKL23F4 BEGIN:VCARD
FN:Full Name
TEL;HOME:12345678910
TEL;MOBILE:12345678910
TEL;WORK:12345678910
TEL;FAX:12345678910
TEL;EMAIL:full@name.com
END:VCARD

Nogen som kan hjælpe mig videre?

Fra : Christen Fihl

Dato : 17-03-09 23:19

Kan message evt angives i pdu format? For så har du alle muligheder.

Ellers kan en du måske bruge % for hex værdien af linieskift, %0D

Christen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-03-09 15:02

On 17 Mar., 21:51, "Hvid Hat" <hvid....@please-no-mail.thx> wrote:
> [...]
> det kan jeg ikke umiddelbart angive i message-parameteren. Har prøvet med

Hvorfor ikke spørge dem du har SMS gateway hos? De må vel vide det.