Nokia USB kabel ca-42 virke stadigvæk ikke~
Fra : jama

Dato : 15-03-09 11:24

"Adarsel mod EDB firma Boresko/Telekæden Roskilde"

Ja det er en gammel historie nu, som sagt sagde Firmaet, at når jeg ikke
kunne få mine foto fra tlf. over til PC, var det fordig jeg brugte et
ukorekt USB kabel til 75kr. og den forkerte PC Suite, selvom det var den
sidst nye lige fra starten.

Nu har jeg købt det rigtige Nokia ca-42 USB kabel og det virker stadig
ikke, Når jeg bruger "Nokia PC Suite" den sidste nye ja så kan den ikke
finde min Mobiltlf "Nokia 6101"

Nu har jeg været oppe hos det Firma snart 10 gange, og hvergang kommer
ekspedienten med nye forklaringer på, hvorfor min tlf. ikke virker, jeg
hævder det er mobil tlf., der er noget galt med og den burde byttes, da
fejlen var der lige fra starten. Og ja jeg har prøvet tlf. på en anden PC
,også her virker det ikke og, vi har flere Nokia tlf og med dem er der ingen
problemmer når der bruges USB kabel. Så min må ha en fejl, det er sgu lige
før jeg opgir og enten smider tlf. ud eller må købe en USB infarød indstik,
selvom infarød tager en hevedes tid og er gammeldags.

Mvh.

Jama

Fra : Anders

Dato : 15-03-09 11:42

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sgu lige før jeg opgir og enten smider tlf. ud eller må købe en USB
> infarød indstik, selvom infarød tager en hevedes tid og er gammeldags.

Du har sikkert bare været uheldig, og fået en mandags model.....

Fra : jama

Dato : 15-03-09 12:41

"Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Du har sikkert bare været uheldig, og fået en mandags model.....

Det har jeg haft en mistanke om hele tiden, men desværre er Forretningen
tung og danse med, så jeg tænker på, om jeg ikke selv kan sende den ind til
Nokia og få den set efter?
Tak for svaret.
Mvh.Jama

Fra : Anders

Dato : 15-03-09 12:51

> [...]
>>
> Det har jeg haft en mistanke om hele tiden, men desværre er Forretningen
> tung og danse med, så jeg tænker på, om jeg ikke selv kan sende den ind

Hvis du vil selv vil sende den ind, så er det vel for egen regning.

Jeg vil prøve en gang mere at indlevere den i forretningen, og så håbe på,
at de er til at spise skeer med.

Har nu aldrig haft problemer med Telekæden de par gange jeg har købt mobiler
hos dem..

Du skal lige huske på, at der findes forskellige datakabler til Nokia's
mobiler, så det kan jo godt være, at de med en fejl har fået udleveret det
forkerte kabel.

Ellers så trug dem med Forbrugerstyrelsen,. Kontant, EB el BT. så plejer de
normalt at bløde op.

Fra : jama

Dato : 15-03-09 13:08

> [...]
> forkerte kabel.
>
> Ellers så trug dem med Forbrugerstyrelsen,. Kontant, EB el BT. så plejer

Takker
Det er nu heller ikke selve Telekæden, men derimod "firmaet Boresko" hvor
Telekæden også er beliggende, ved ikke om det er de samme ekspedienter der
er begge steder. Men somsagt, ja jeg tager ind til dem endnu engang og vil
på en pæn måde spørge, om De kan sende den til Rep. hos Nokia.
Jama

Fra : jama

Dato : 16-03-09 13:31

> [...]
> er begge steder. Men somsagt, ja jeg tager ind til dem endnu engang og vil
> på en pæn måde spørge, om De kan sende den til Rep. hos Nokia.

Så tak for dinne svar
M vh.Jama

Fra : jama

Dato : 17-03-09 17:49

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Så tak for dinne svar
> M vh.Jama

Ja nu har jeg været hos Telekæden i Roskilde som er AUT. Nokia forhandler
(for 20 gang) og fortalte dem, at mit USB a-42 kabel ikke virkede og, at
det så måtte være tlf, der var noget ivejen med. Det havde Nokia DK. sagt
jeg skulle.
Men, men Telekædens medarbejdere sagde, at da kablet ikke var købt hos dem
( deres koster 450 kr), havde De heller ikke noget med sagen, at gøre. Det
hjalp ikke, at jeg sagde, at tlf. var købt u.kabel og jeg så måtte købe et
originalt Nokia kabel, hvor som helst, og at det var tlf. der var noget galt
med og ikke det USB kabel jeg havde købt. De var fuldstændig ligeglade, når
kabelt ikke var købt hos Dem ville De ikke kontrolere om det var rigtigt, at
min Nokia ikke kunne få forbindelse gennem dette kablet. Og det hjalp heller
ikke, at jeg sagde, at Nokia DK. havde sagt til mig, at jeg skulle gå til en
AUT. forhandler altså Telekæden i Roskilde, men intet hjalp. Jeg ringede
igen til Nokia DK. som sagde, at De desværre ikke kunne tvinge denne
forhandler til at gøre Ders pligt, og at jeg så skulle gå til en anden AUT.
forhandler, den nærmeste var i KBHN. i Fiolstræde og De kunne godt se, at
det var for dårligt, at Telekæden Roskilde ikke ville gøre det og jeg så
måtte tage helt til KBHN..
Telekæden hævdede, at kablerne tit var i uorden, hvad Nokia bestred, og det
skal lige nævnes, at et kabel hos Dem koster 450 kr, det jeg købte hos en
anden AUT. forhandler kostede 250 kr som er den normale pris.
Mvh.Jama

Fra : Anders

Dato : 17-03-09 19:12

> [...]
> det skal lige nævnes, at et kabel hos Dem koster 450 kr, det jeg købte hos
> en anden AUT. forhandler kostede 250 kr som er den normale pris.

Hvis du har givet 450,- for kablet, så er der nogen der har taget dig godt
og grundigt ved r......

Et tilsvarende hos mytrendyphone.dk koster under 90,-

Hvad kan du ellers lære af det ?
Hold dig langt væk fra Telekæden fremover.

Hvad du så vil gøre nu, er op til dig, men jeg vil forsøge at sælge mobilen
på nettet, og køb en anden mobil istedet for - kan klart anbefale
SonyEricsson.

Fra : jama

Dato : 17-03-09 19:39

> [...]
>
> Hvad du så vil gøre nu, er op til dig, men jeg vil forsøge at sælge
> mobilen på nettet, og køb en anden mobil istedet for - kan klart anbefale

Du har ret, det første kabel som var et uoriginalt gav jeg kun 75 kr. for,
men da det ikke virkede gav Firmaet(batteribyen) mig istedet et originalt
USB kabel til min Nokia 6101(gratis), men som sagt det hjalp heller ikke, så
det må være tlf der er i uorden, nu er det lige før jeg tager op til
Telekæden og gir dem tlf i hovedet, der handler jeg aldrig mer. Ved godt, at
Telekæden som helhed ikke har noget med sagen og det er ekspedienterne hos
denne forretning der er uprofessionelle. "firmaet Boresko" Roskilde
Jeg opgiver og køber et Infarød USB stik og får fotoerne ud på denne måde.
Jeg gider ikke mer.
Mvh Jama

Fra : Anders

Dato : 17-03-09 20:06

> [...]
> Jeg opgiver og køber et Infarød USB stik og får fotoerne ud på denne måde.

Jeg køber ikke mobiler på nettet, da 9/10 af dem er parallel imorteret, så
giver jeg nogle ekstra kr. og går i en butik i stedet for.

F.eks. min SE T700 kostede det samme på nettet (1,-), som i den lokale TDC
butik, og den var ikke engang låst.
Så det var nemmest hente den i butikken, og det har jeg ikke fortrudt.

Fra : jama

Dato : 18-03-09 09:57

> [...]
> butik, og den var ikke engang låst.
> Så det var nemmest hente den i butikken, og det har jeg ikke fortrudt.

Jeg køber heller ikke så meget på nettet, f.eks min Nokia tlf. købte jeg hos
telekæden (der ligger hos Boresko" Roskilde)
Jeg troede jo også, at når jeg købte i en forretning og her Telekæden, der
normalt har et godt ry, ja så var alt OK, men, men jeg blev altså klogere,
derimod købte jeg kablet på nettet hos "Batteribyen. DK." og De har været
usædvanlig flinke, de har både byttet og givet mig et originalt kabel u.
beregning, jeg gav 75 kr for det første kabel og jeg fik et Originalt Nokia
kabel u. at betale for det, da De syntes jeg havde haft så meget bøvl, det
eneste jeg gjorde var, at sende det uoriginale USB kabel tilbage. Så nu må
jeg altså købe et Infarødt USB Stik istedet, og bruge dette til, at få mine
fotoer fra tlf. og over på min PC.
Nå nu er alt dette slut og jeg er blevet en del klogere, Takker for dine
svar. Næste gang jeg køber en mobil tlf. er jeg på vagt og skal nok sørge
for, at tjekke alt.
Mvh.Jama

Fra : Anders

Dato : 18-03-09 10:08

> [...]
> svar. Næste gang jeg køber en mobil tlf. er jeg på vagt og skal nok sørge

Velbekomme !

Næste gang du køber en mobil, så vælg SE istedet for, det virker hver gang.

PS: Har du fået et svar fra Nokia ?

Fra : jama

Dato : 18-03-09 16:30

> [...]
>>

> Velbekomme !
>
> Næste gang du køber en mobil, så vælg SE istedet for, det virker hver

Ja, De sagde at jeg desværre måtte gå til en anden aut. forhandler, hvad De
beklagede, men som De også sagde, så kunne De ikke tvinge en forhandler til,
at vise god kundeservice. Så jeg tager ind til Fiolstræde, når jeg kommer
til Stobyen og får mit nye Nokia kabel kontroleret.
Næste gang du køber en mobil, så vælg SE istedet for.
Det kan du tro jeg vil gøre og tak for dine råd.
Mvh.Jama

Fra : Anders

Dato : 18-03-09 17:19

> [...]
> Næste gang du køber en mobil, så vælg SE istedet for.
> Det kan du tro jeg vil gøre og tak for dine råd.

Endnu engang velbekomme.
Og håber da på at du snart for en afklaring med din Nokia mobil.
For det er sgu da skide træls, når lortet ikke virker.

Fra : jama

Dato : 18-03-09 19:40

> Endnu engang velbekomme.
> Og håber da på at du snart for en afklaring med din Nokia mobil.
> For det er sgu da skide træls, når lortet ikke virker.

tak
jama