Email på W890i
Fra : ___P.Sir

Dato : 14-03-09 22:29

Jeg har prøvet hele dagen at få min nye SE890i til at kunne modtage mine
emails - men no luck.
Jeg har forsøgt at sætte op manuelt, direkte efter vejledningen på tdc, men
no no.
Jeg har downloadet og installeret automatiske opsætninger, men nej, ingen
emails.
Den siger "kan ikke få forbindelse til serveren".

Mit tlf.abb. er hos happiimobil, min email ligger hos surftown. Jeg har
valgt "email gprs", pop3, og i smtp serveradresse relay.tdcmobil.dk, smtp
godkendelse "som pop3". (men alt med smtp er vel kun til afsendelse. Selvom
det skulle være galt skulle jeg vel kunne modtage alligevel?).

Hvad kan være galt? Hvad er det typisk, der mangler, når man forsøger at
sætte mobil op til email?
Preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : Anders

Dato : 15-03-09 09:59

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Selvom det skulle være galt skulle jeg vel kunne modtage alligevel?).
>
> Hvad kan være galt? Hvad er det typisk, der mangler, når man forsøger at

Du kan få den opsat til email, hvis du går ind på TDC's hjemmeside.

Fra : ___P.Sir

Dato : 15-03-09 10:43

"Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse

> "___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan få den opsat til email, hvis du går ind på TDC's hjemmeside.

"Jeg har downloadet og installeret automatiske opsætninger, men nej, ingen
emails." - som jeg skrev foroven...!

Fra : Anders

Dato : 15-03-09 11:05

> "Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse

> "Jeg har downloadet og installeret automatiske opsætninger, men nej, ingen
> emails." - som jeg skrev foroven...!

Så prøv denne guide:
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_kc_mob_ops_mail

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-03-09 12:29

> Mit tlf.abb. er hos happiimobil, min email ligger hos surftown. Jeg har
> valgt "email gprs"

Og det er en data-opsætning du ved fungerer? Kan du wappe fra telefonen?

> pop3,

Hvad har du udfyldt under POP3-serveradresse? Hvis det er for granvista.dk
skal der tilsyneladende stå mail4.surftown.dk
Portnummer er 110 hvis du skal udfylde dette.

> og i smtp serveradresse relay.tdcmobil.dk, smtp godkendelse "som pop3".

SMTP-godkendelse skal mig bekendt bare være slået fra - i hvert fald skal
det ikke være som POP3 (TDC's SMTP-server genkender jo af gode grunde ikke
dit Surftown login).
SMTP har - i dette tilfælde - ganske rigtigt kun betydning for udgående
mail.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : ___P.Sir

Dato : 15-03-09 16:03

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er en data-opsætning du ved fungerer? Kan du wappe fra telefonen?

Bingo. Skiftede denne ud til min emailadresse, og så virkede det. Takker.
Preben