ride weekend
Fra : ROBERT TOFTE

Dato : 30-07-01 21:48

Hej allesammen.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med den idé jeg har.
Jeg kunne godt tænke mig at give min kæreste en lidt anderledes gave. Jeg
ved hun har redet i flere år, men det var før jeg mødte hende. Hun taler tit
om at hun godt kunne tænke sig at ride igen, men økonomien er ikke til
hverken hest eller halvpart endnu. Derfor er jeg kommet på den idé at det da
må være muligt at komme et sted hen og få en weekend, hvor man kan ride i
dagtimerne, og overnatte hyggeligt. Sådan lidt af en slags kroferie, bare
med ridning i dagtimerne. Problemet er selvfølgelig at jeg ikke selv kan
ride (har kun prøvet det én gang i de sidste 25 år) og jeg har jo lyst til
at dele denne weekend med hende. Det vil sige at der skulle helst være
mulighed for at vi begge kunne ride lidt sammen (mig på en meget nem hest),
og så ville lidt undervisning ikke være af vejen. Er der nogen der kender
til sådan et sted? Er det måske kun muligt at arrangere sådan en weekend,
hvis hun kommer alene af sted?
Som sagt, jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Wobert

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 30-07-01 21:58

In article <pLj97.306$WS1.25298@news.get2net.dk>, ROBERT TOFTE wrote:
> [...]
> til sådan et sted? Er det måske kun muligt at arrangere sådan en weekend,

Lige umiddelbart kender jeg ikke nogle steder der har samlet det,
men det er jo ikke værrer end at du finder et sted, og så finder
en kro i nærheden hvor i kan hygge jer om aftenen ??

ion++

--

A picture always lies...

Fra : ROBERT TOFTE

Dato : 30-07-01 22:19

Hej Jon.
Kender du til et sted hvor man kan "leje" sig ind for en weekend?
mvh
Wobert

Jon Bendtsen <bendtsen@brok.diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrn9mbij3.137.bendtsen@brok.diku.dk...
....snip

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 30-07-01 22:47

In article <xck97.322$WS1.25662@news.get2net.dk>, ROBERT TOFTE wrote:
> Hej Jon.
> Kender du til et sted hvor man kan "leje" sig ind for en weekend?

Der er fx. fortunen, der er et sted man kan leje heste og pony'er
som guidet tur i dyrehaven.
Lige overfor ligger hotel fortunen...
Og ikke langt der fra bakken.

Det skulle da ikke være umuligt at lave noget romantisk der.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : ROBERT TOFTE

Dato : 30-07-01 22:59

Hej Jon
Det lyder da som en mulighed, det vil jeg bestemt undersøge.
Tak for hjælpen.

nyhedsmeddelelse:slrn9mblef.193.bendtsen@brok.diku.dk...

Fra : Tina Andersen

Dato : 30-07-01 22:25

ROBERT TOFTE <r.tofte@get2net.dk> skrev i en

Hvor i landet skal det helst være? Og inden for hvilket prisniveau?

Tina

Fra : ROBERT TOFTE

Dato : 30-07-01 22:44

Hej Tina.
Jeg forestiller mig nok det skal være et sted på sjælland eller
lolland/falster/andre øer. Jeg har ingen idé om hvad sådan noget koster, det
kommer nok an på om der er overnatningsmulighed eller ej. Under alle
omstændigheder har jeg ikke råd til at skulle af med flere tusind kroner, da
vi begge stadig er studerende.
Har du nogen idé om hvad jeg kan forvente at prisen er?
mvh
Wobert

Tina Andersen <pwr2me_dk@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b65d29d$0$3241$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 31-07-01 02:14

Jeg har hørt der skulle være gode muligheder på Læsø - uden at vide noget om
det selv. Desværre.
Men ellers ville det jo nok igen være nyttigt at vide hvor i landet det
skulle være og hvor meget det må koste.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Nielsen

Dato : 31-07-01 09:07

Hvis du er nybegynder eller ude af træning er Islændere oplagt. Der er flere
steder i landet, hvor man kan få turridning.
Som Trond skriver er det bl.a. muligt på Læsø. Der er en mand på Læsø, som
hedder Poul Erik Jensen. Jeg mener
at han har ridelejre og det er vel det du efterspørger?
Men som sagt så findes det flere steder i Danmark.
Prøv at forhøre dig hos Dansk Islænderforening, det kan være at de kan
hjælpe dig.

Hilsen fra Lisbeth

Trond Øyvind Hermansen <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en

Fra : ROBERT TOFTE

Dato : 31-07-01 16:32

Hej Trond og Lisbeth.
Tak for hjælpen, det vil jeg undersøge!
mvh
Wobert

Nielsen <poel_noerregade@hotmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9k5opg$8si$1@sunsite.dk...

Fra : Tickle

Dato : 31-07-01 09:00

Jeg ved at de på Rømø har forskellige ride-ture muligheder, men du kan se på
denne side: www.kommandoergaarden.dk/islaturb.htm

Der er flere muligheder, fra 1 times ridning til 2 dages.......på islændere,
men 2 forskellige kategorier af erfaring. Hvis du kan galopere er du
erfaren!!!!

Fra : Anet

Dato : 31-07-01 09:41

Hej Robert

Sikke en sød tanke at ville give din kæreste den mulighed/oplevelse. Hvad
med evt. om der her inde i gruppen er nogle der bor på en gård og som har et
par rolige heste som I kan ride med på? Måske kan I så til gengæld hjælpe
med et eller andet på gården? Øv, det er lidt synd for jeg mistede en meget
rolig hest sidste år og den ville have været god til formålet. Måske der er
andre her i gruppen der kan hjælpe?

hilsen

Anet

Fra : ROBERT TOFTE

Dato : 31-07-01 16:36

Hej Tickle og Anet.
Jeg checker det med Komandørgården tak for linket. Det var ellers en god idé
du fandt på Anet, jeg må håbe der kommer nogen henvendelser
mvh
Wobert

Anet <anet@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9k5r50$132e$1@news.cybercity.dk...

Fra : Bettina Og Bjarne Ve~

Dato : 31-07-01 09:52

Her i Thy, hvor jeg bor, er der udgivet en hel brochure med rideferie
muligheder. Du kan rekvirere den hos Turistinformationen. Der er gode
muligheder for både dig og din kæreste, også med hensyn til at bo på stedet.

God fornøjelse

Bettina

--
www.broderigaarden.dk
www.big-time.dk

Fra : drabaek7

Dato : 31-07-01 12:48

Hej
Den brochure vil jeg meget gerne have fat i. Jeg har sommerhus-mulighed i
området og har ledt efter oplysninger på nettet. Hvad er adressen /telefon?
Hvis du ikke har det lige ved hånden skal jeg nok selv lede videre. Tak for
tippet. Helle

Bettina Og Bjarne Vestergaard Madsen <big-time@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b666f24$0$2708$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : ROBERT TOFTE

Dato : 31-07-01 16:38

Hej Bettina og Helle.
Det vil jeg se om jeg kan finde, tak for hjælpen
Wobert

drabaek7 <120010319393@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b669a7b$0$73301$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Naja og Lars Hansen

Dato : 30-08-01 16:05

Hej

Du skriver ikke hvor i landet i bor, men i Sønderjylland er der et
pragtfuldt sted, der hedder Gelsådalens ridelejr.
Jeg mener de kan findes på nettet.

Mvh klyden

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 30-08-01 19:18

Hej Robert.
Det er vel nok en sød ide, du har fået der. Din kæreste kommer til at elske
dig for det.
Hyg jeg på week enden, og tag med varmende oljer, for er det længe siden man
har været på hesteryggen, så er det stor chance for at blive øm i bagdelen
og i benene - og der er det godt med varmende oljer, som kan tage i hvert
fald en lille smule af stivheden.
Hilsen Ditte