Mangler A-GPS når jeg skiftr SIM-kort
Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-03-09 19:32

Jeg har netop erfaret at skifter jeg SIM kort i min N95 eller min N6110
Navi så virker Garmin ikke længere med A-GPS. Er der nogen der ved
hvorfor. Jeg troede da ikke at der var noget der blev bundet op på det
kort. Jeg kunne forstå hvis det er mem-kortet, da der her ligger en
masse kortinformationer.

FUT : dk.teknik.telefoni.mobil

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 10-03-09 19:44

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvorfor. Jeg troede da ikke at der var noget der blev bundet op på det
> kort. Jeg kunne forstå hvis det er mem-kortet, da der her ligger en masse

A-GPS er ikke bundet til satelitter men til sende-master på jorden. Systemet
regner din position ud ifht de sendere, der er tilgængelige.
Jeg regner med at du egentligt ikke bare skifter Sim-kort men også udbyder
samtidigt ?
Så er det jo ikke sikkert at din nye udbyder understøtter A-GPS

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-03-09 20:28

Jesper Hedegard udtrykte præcist:
> [...]
> samtidigt ?
> Så er det jo ikke sikkert at din nye udbyder understøtter A-GPS

Nej begge kort er Telmore. Så det burde være i orden

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-03-09 20:30

Andersen [3650] kom med denne ide:
> Jesper Hedegard udtrykte præcist:
>
> Nej begge kort er Telmore. Så det burde være i orden

Iøvrigt er det når jeg bytter mine 2 kort rundt i mine 2 telefoner.
Det ene virker i den ene tlf. og det andet i den anden tlf., men ikke
hvis de bytter plads.

Fra : Christen Fihl

Dato : 10-03-09 20:42

Hej

A-GPS bruger netværk, så du skal kunne komme på internet med det nye
simkort, så check om den kan det.

Christen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 11-03-09 18:29

Christen Fihl formulerede tirsdag:
> Hej
>
> A-GPS bruger netværk, så du skal kunne komme på internet med det nye simkort,
> så check om den kan det.

Har lige tjekket, og begge sim-kort kan det samme.

Fra : Frank R.

Dato : 12-03-09 22:37

On Wed, 11 Mar 2009 18:28:43 +0100, Andersen [3650]
<FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote:

>Christen Fihl formulerede tirsdag:

>Har lige tjekket, og begge sim-kort kan det samme.

Prøv at logge på Telmore og fortæl at nummeret har fået ny tlf og få
tilsendt en ny internetopsætning.

Har selv haft problemet med 2 Telmore kort hvor jeg byttede om på
kortet.

Hos mig var det løsningen, så det er et forsøg værd,

--
Hilsen
Frank

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-03-09 13:09

Frank R. forklarede:
> [...]
> kortet.
>
> Hos mig var det løsningen, så det er et forsøg værd,

Det må jeg lige prøve at rode med lidt senere. Tak for tippet.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-03-09 20:01

Andersen [3650] forklarede den 13-03-2009:
> Frank R. forklarede:

> Det må jeg lige prøve at rode med lidt senere. Tak for tippet.

Men det var desværre ikke løsningen for mig.
Kan stadig ikke få den indbyggede GPS-antenne til at starte op.
(eller hvad den nu gør)