Ingen smileys på 5320
Fra : Zab

Dato : 08-03-09 18:08

Hej..

Kan det virkelig være rigtig at en NOKIA 5320 ikke kan
sende/modtage smileys

mvh
Hans

Fra : PD

Dato : 08-03-09 19:09

Hej.

Ja det er sikkert helt rigtigt...
- visse Nokia-modeller kan det dog købes til som "tilbehør"...

Nokia har en sjov ide om at ting man rent faktisk bruger skal købes
seperart...
- eks. smily´er og tastaturlås...

Du kan iøvrigt tit spotte Nokia-folk på at de skriver med ord eks. "smiler"
el.lign., efter en sætning, i stedet for at bruge en smily...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-03-09 21:33

"Zab" <1HXstchans@c.dk(fjern 1HX)> skrev:

> Kan det virkelig være rigtig at en NOKIA 5320 ikke kan
> sende/modtage smileys

Øh ... smileyer består af kolon + to tegn. De kan håndteres af
ethvert computersystem der omfatter ASCII, og det harr selv den
sløveste mobil.

--
Bertel

Fra : sls \(2770\)

Dato : 10-03-09 13:14

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Øh ... smileyer består af kolon + to tegn. De kan håndteres af
> ethvert computersystem der omfatter ASCII, og det harr selv den
> sløveste mobil.

Tror der bliver spurgt om grafiske smileyer...

Jeg bruger A-SMS, til min Nokia 6220, ved ikke om det virker til din 5320?

http://www.myasms.net/index.php

Mvh Sid

Fra : Leif Neland

Dato : 11-03-09 09:58

sls (2770) skrev:

> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Tror der bliver spurgt om grafiske smileyer...

Jeg savner "Indsæt smiley" på min N95, det er trælst at skulle stave til
, der skal vel en snes tastetryk eller mere til.

Ikke som på Nokia 1600, hvor det var "Indsæt" -> "Indsæt smiley" og så
rulle ned til den ønskede.

Leif

Fra : Zab

Dato : 11-03-09 15:46

Nemlig, det er for dårlig at det ikke er "standart" på mobiler i 2009.
Man kan jo ikke se at det mangler før man køber mobilen

Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-03-09 14:12

"Zab" <1HXstchans@c.dk(fjern 1HX)> skrev:

> Nemlig, det er for dårlig at det ikke er "standart" på mobiler i 2009.
> Man kan jo ikke se at det mangler før man køber mobilen

Så kan man gøre sælgeren specifikt opmærksom på at man kun vil
have mobilen hvis den kan det. Så kan man hæve handelen hvis ikke
det er tilfældet.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-03-09 14:11

Leif Neland skrev:

> Jeg savner "Indsæt smiley" på min N95, det er trælst at skulle stave til
> , der skal vel en snes tastetryk eller mere til.

På min SE K700 skal der kun tre tryk til. Hvis jeg trykker ,
dukker listen med smileyer op som ordforslag. Jeg bruger
T9-indtastning.

Jeg kan også vælge "Indsæt symbol". Så får jeg en liste hvor
smileyerne også findes.

Har du ingen af de muligheder?

--
Bertel