Stort skridt i kampen mod muhamedanerolie
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-05-09 12:05

http://ekstrabladet.dk/biler/article1170574.ece

Der sker noget på med udviklingen af elbilerne for tiden, det må man sige.
Jo før vi bliver fri af afhængigheden af muhamedanernes olie, jo før kan vi
lade dem sejle deres egen sø. Det bliver ikke kønt ... for dem. Så skal de
til at klare sig selv og være innovative.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-05-09 12:20

On Thu, 21 May 2009 13:04:42 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
>lade dem sejle deres egen sø. Det bliver ikke kønt ... for dem. Så skal de
>til at klare sig selv og være innovative.

Tja, jeg ved ikke hvor meget nyt, der er i den artikel. Vi har længe
vidst, at elmotoren er alt andet overlegen....

Problemet er bare, at strømmen skal komme et sted fra. Jeg havde nok
været mere euforisk hvis der var tale om en ny strømkilde eller et
højeffektivt batteri.

Så jeg tror desværre det tager en rum tid endnu, inden 'muhamedanerne'
kan sejle deres egen oliesø....

BTW, hvordan mon der går Maersk og lille Dannevang når indtægterne fra
nordsø olien svinder ind ?

<mlr>

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-05-09 13:21

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> wrote in message

> Problemet er bare, at strømmen skal komme et sted fra. Jeg havde nok
> været mere euforisk hvis der var tale om en ny strømkilde eller et
> højeffektivt batteri.

Ja, det er der mere akut behov for, derom ingen tvivl. Men mere effektive
motorer er jo også med til at tage presset lidt af batterierne.

> BTW, hvordan mon der går Maersk og lille Dannevang når indtægterne fra
> nordsø olien svinder ind ?

Det er ikke godt at vide. Man kunne godt forestille sig at velfærdsgoderne
der postes i 3. verdens bekvemmeligheds"flygtninge" skulle beskæres en del.
Vores velfærdssystem kan nok ikke bestå i sin nuværende form til den tid.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ivannof

Dato : 22-05-09 09:48

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan sejle deres egen oliesø....
>
> BTW, hvordan mon der går Maersk og lille Dannevang når indtægterne fra

Egentlig burde der ikke ske så meget på økonomien, hvis man finder en
energikilde som er indenlands. Vi bruger det meste af olien selv, så vi kan
best betragte os som energineutrale.

Der bliver forsket i ny energi. Desværre tror jeg benzin og olie skal være
langt dyrere end nu før man virkeligt strammer sig an og bruger hvad der
skal til for at gøre nye opfindelser.

Det er også svært at konkurrere med 50 liter brændstof, som du selv kan
hælde på bilen og så køre op mod 1000 kilometer med.

Hilsen Ivan

Fra : P.N.

Dato : 21-05-09 12:29

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi lade dem sejle deres egen sø. Det bliver ikke kønt ... for dem. Så skal
> de til at klare sig selv og være innovative.

Og tilstanden i verdens olie reserver er?? Det er på høje tid at slippe
olien, men den olie der er tilbage vil der være stor efterspørgsel på.

Fra : Ivannof

Dato : 22-05-09 09:54

"P.N." <pn@mail.tdc.dk> skrev i en meddelelse news:gv3duq$ddt$1@aioe.org...

> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Og tilstanden i verdens olie reserver er?? Det er på høje tid at slippe
> olien, men den olie der er tilbage vil der være stor efterspørgsel på.

Der er store reserver. Men hvis der ingen efterspørgsel er, så falder prisen
til en brøkdel, og det vil den gøre hvis man finder en ny billig
energikilde. Så er der kuns behov for smøreolie og i dens fineste form er
selv den syntetisk.

Men selv om det vil Saudi Arabien i mange år have penge nok til at
financiere Al Kaida og de mest forstenede religiøse grupper rundt om i
verden.

Hilsen Ivan