Pædafil gok
Fra : translat

Dato : 19-05-09 07:47

Nu melder tv-nyhederne igen om en pædafil gok, denne gang i Horsens.
Jeg finder det utroligt klamt..

Jeg kan godt forstå, at man i Thailand, hvor jeg har opholdt mig i
mange år, forlanger, at damskere, der ansøger om lærerstillinger, skal
fremvise straffeattest. Det burde man også gøre i Danmark.

Mvh
Bent

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-05-09 14:53

"translat" <translat1168@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nu melder tv-nyhederne igen om en pædafil gok, denne gang i Horsens.
> Jeg finder det utroligt klamt..

Du mener ham, dommeren valgte at løslade
(http://jp.dk/indland/krimi/article1698218.ece)?

Jeg finder det utroligt klamt, at nogen har travlt med at dømme andre
mennesker på forhånd.

> Jeg kan godt forstå, at man i Thailand, hvor jeg har opholdt mig i
> mange år, forlanger, at damskere, der ansøger om lærerstillinger, skal
> fremvise straffeattest. Det burde man også gøre i Danmark.

Og det skulle hjælpe hvordan?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 19-05-09 15:02

[...]

Thailand hvab-hvab-hvab

Fra : Per Rønne

Dato : 19-05-09 15:16

translat <translat1168@yahoo.com> wrote:

> Jeg kan godt forstå, at man i Thailand, hvor jeg har opholdt mig i
> mange år, forlanger, at damskere, der ansøger om lærerstillinger, skal
> fremvise straffeattest. Det burde man også gøre i Danmark.

I Danmark skal lærere, og i øvrigt også spejdere og fodboldspillere når
de fyldr 15, underskrive en pædofilattest, der gør at politiet
automatisk underretter skolen, spejdergruppen eller fodboldklubben når
det sigter pågældende for et pædofilt forhold.

Jeg ved det, fordi jeg selv har været nødt til at underskrive sådanne
attester.

Mon ikke det giver en lidt større sikkerhed end den ordning du angiver
gælder for Thailand?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-05-09 17:02

> [...]
> automatisk underretter skolen, spejdergruppen eller fodboldklubben når
> det sigter pågældende for et pædofilt forhold.

Vrøvl. Man skal som VOKSEN LEDER/lærer underskrive en samtykkeerklæring, der
gør det muligt for organisationen, hvor man virker, at undersøge, om man
TIDLIGERE er anmeldt eller dømt for pædofili i form af
blufærdighedskrænkelse eller deciderede seksuelle overgreb mod børn under 15
år. Politiet underretter ikke automatisk om noget som helst, hvilket
politiet selvfølgelig heller ikke har hverken juridisk adkomst eller
ressourcer til.

> Jeg ved det, fordi jeg selv har været nødt til at underskrive sådanne
> attester.

Jeg ved det, for jeg har været nødt til at underskrive sådanne attester.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-05-09 17:31

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> år. Politiet underretter ikke automatisk om noget som helst, hvilket
> politiet selvfølgelig heller ikke har hverken juridisk adkomst eller

Det er så ikke hvad jeg har fået fortalt. Jeg undrede mig over at børn
skulle underskrive den, når de fyldte 15.

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-09 08:10

> Det er så ikke hvad jeg har fået fortalt. Jeg undrede mig over at børn
> skulle underskrive den, når de fyldte 15.

En på 15 kan jo også være pædofil og i en alder af 15 kan man stilles til
ansvar for det.

Der har været sager hvor teenagere har misbrugt småbørn.

Carl Alex Friis Nielsen
Elsk mig ! Tag mig som jeg tror jeg er

Fra : Per Rønne

Dato : 20-05-09 09:42

Carl Alex Friis Nielsen <cafn*mail.dk> wrote:

> En på 15 kan jo også være pædofil og i en alder af 15 kan man stilles til
> ansvar for det.
>
> Der har været sager hvor teenagere har misbrugt småbørn.

Ja, men på sin 15 års fødselsdag kan man altså endnu ikke have fået en
dom. Derimod betyder underskrivelsen af børneattesten, at spejdergruppen
eller fodboldklubben øjeblikkelig får besked, når det sker [vistnok
endda inden dommen].

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-05-09 10:31

> [...]
> dom. Derimod betyder underskrivelsen af børneattesten, at
> spejdergruppen eller fodboldklubben øjeblikkelig får besked, når det

Nu må du altså forstå det. Der bliver IKKE givet automatisk besked fra
myndighedernes side. Samtykkeerklæringen giver organisationen lov til at
indhente oplysninger af historisk art.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-05-09 10:43

> [...]

> Nu må du altså forstå det. Der bliver IKKE givet automatisk besked fra
> myndighedernes side. Samtykkeerklæringen giver organisationen lov til at

I det omfang det er rigtigt er det jo vanvittigt at lade børn
underskrive en sådan attest på deres 15 års fødselsdag ...

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-05-09 10:44

> I det omfang det er rigtigt er det jo vanvittigt at lade børn
> underskrive en sådan attest på deres 15 års fødselsdag ...

Samfundet er ramt af en pædofili-psykose.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 19-05-09 15:24

[...]

SVAR:

Ja selvfølgelig er det klamt og beklageligt, men hvad skal man gøre? Man
skal fremvise en børneattest når man arbejder med børn, så længe den er ren,
så er der jo ikke meget at gøre. Børneattesten bevirker at er man een gang
dømt, så kommer man ikke til at arbejde med børn igen.

Det måske rigtig skræmmende er at selv hvis han bliver pure frifundet, så
mister han sit arbejde.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-05-09 21:50

Kim2000 wrote:
> [...]
> den er ren, så er der jo ikke meget at gøre. Børneattesten bevirker
> at er man een gang dømt, så kommer man ikke til at arbejde med børn

Det er ikke korrekt. Det kommer an på, hvad man er dømt for, og hvordan
sagens fakta ellers stiller sig.

Et konkret eksempel fra det virkelige liv. Ebn 16 årig fyr havde sex med, og
gjorde en 14 årig pige gravid. Hendens forældre meldte ham til politiet og
han blev dømt for ulovlig kønslig omgang med mindreårig. I dag, ca. 30 år
senere, står dommen stadig på hans børneattest, men han arbejder nu
alligevel med børn.

Jan

Fra : Bent

Dato : 19-05-09 14:03

"Jens Bruun" wrote:

> [...]
> år. Politiet underretter ikke automatisk om noget som helst, hvilket
> politiet selvfølgelig heller ikke har hverken juridisk adkomst eller

O.k., der er altså tale om en erlæring, der giver santykke til, at
politiet udleverer oplysninger fra Rigsregistraturen til skolen i et
videre omfng, end der kan udleveres ved en straffeattest.. Jeg
spekulerer over, om der er regler for, at skolen hemmeligholder de
udleverede oplysninger.

Mvh
Bent

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-05-09 21:07

"Bent" <translat1168@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> O.k., der er altså tale om en erlæring, der giver santykke til, at
> politiet udleverer oplysninger fra Rigsregistraturen til skolen i et
> videre omfng, end der kan udleveres ved en straffeattest..

Korrekt.

> Jeg
> spekulerer over, om der er regler for, at skolen hemmeligholder de
> udleverede oplysninger.

Det er der selvfølgelig. Oplysningerne må ikke videregives, og misbrug
straffes vist rimeligt hårdt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-05-09 21:46

Bent wrote:

> [...]
> videre omfng, end der kan udleveres ved en straffeattest.. Jeg
> spekulerer over, om der er regler for, at skolen hemmeligholder de

Både Ja og Nej. Den går længere tilbage end en normal straffeattest, idet
disse sager ikek forældes, men til gengæld omfatter den kun pædofiliforhold.

Jan

Fra : *@ '

Dato : 19-05-09 23:55

On Tue, 19 May 2009 13:03:20 -0700 (PDT), Bent
> [...]

>videre omfng, end der kan udleveres ved en straffeattest.. Jeg
>spekulerer over, om der er regler for, at skolen hemmeligholder de

<<<<<<
Lov om indhentelse af børneattest i forbindelse med ansættelse
af personale m.v.

VI MARGRETHE DEN ANDEN, af Guds Nåde Danmarks Dronning, gør
vitterligt:
Folketinget har vedtaget og Vi ved Vort samtykke stadfæstet følgende
lov:

§ 1. Loven gælder for offentlige forvaltningsmyndigheder og for
private fysiske og juridiske personer.

§ 2. Vedkommende minister fastsætter nærmere regler om indhentelse af
børneattest, jf. stk. 3, inden myndigheder og private fysiske og
juridiske personer ansætter eller beskæftiger personer, der som led i
udførelsen af deres opgaver skal have direkte kontakt med børn under
15 år. Vedkommende minister kan fastsætte regler om tilsyn.

Stk. 2. Vedkommende minister kan tilsvarende fastsætte regler om
indhentelse af børneattest for de i stk. 1 nævnte fysiske personers
ægtefæller, samlevere og hjemmeboende børn, såfremt disse vil kunne få
direkte kontakt med børn under 15 år. Vedkommende minister kan
fastsætte regler om tilsyn.

Stk. 3. Ved en børneattest forstås en attest med oplysninger som nævnt
i § 36 i bekendtgørelse om behandling af personoplysninger i Det
Centrale Kriminalregister (Kriminalregisteret).

Stk. 4. I regler fastsat efter stk. 1 og 2 kan det bestemmes, at
forsætlig overtrædelse af reglerne straffes med bøde. Dette gælder dog
ikke for offentlige forvaltningsmyndigheders overtrædelser. Der kan
pålægges selskaber m.v. (juridiske personer) strafansvar efter
reglerne i straffelovens 5. kapitel.

§ 3. Indhentelse af attest som nævnt i § 2, stk. 1 og 2, skal ske i
overensstemmelse med de regler, der gælder for sådanne attester.

§ 4. Myndigheder og private fysiske og juridiske personer, som
indhenter børneattester på grundlag af regler udstedt i medfør af § 2,
stk. 1 og 2, skal ikke af denne grund foretage anmeldelse til eller
indhente udtalelse eller tilladelse fra Datatilsynet i henhold til
persondatalovens kapitel 12 eller 13.

§ 5. Loven træder i kraft den 1. juli 2005.

Stk. 2. Forslag til revision af loven fremsættes for Folketinget
senest i folketingsåret 2007-08.

§ 6. Loven gælder ikke for Færøerne og Grønland.

Givet på Kongeskibet Dannebrog, den 21. juni 2005

Under Vor Kongelige Hånd og Segl

MARGRETHE R.

/Brian Mikkelsen
<<<<<<<

<<<<<<
http://www.aabenraa.dk/kultur+og+fritid/information+til+foreninger/foreningstilskud+-+folkeoplysende+foreninger/b%C3%B8rneattester
Børneattester

Fra 1. juli 2005 blev det obligatorisk for frivillige foreninger at
indhente børneattester

Børneattesten er en særlig form for straffeattest, hvor man kun får
oplyst om en person er straffet efter de bestemmelser i straffeloven,
som vedrører seksuelle forhold til børn under 15 år.

Børneattesten er et redskab i bestræbelserne på at forebygge seksuelle
krænkelser af børn og unge.

Ifølge loven skal der indhentes børneattester før ansættelse af
personer, der beskæftiger sig med børn under 15 år.

Loven vedrører kun nyansættelser efter 1. juli 2005. Det anbefales
også at indhente på nuværende ledere.

Det er ikke nødvendigt at indhente børneattest på personer, der ikke
har omgang med medlemmer under 15 år.
Den lokale forening har ansvaret for indhentelsen af børneattester
<<<<<<<<

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : *@ '

Dato : 19-05-09 23:33

On Tue, 19 May 2009 06:46:40 -0700 (PDT), translat
> [...]

>mange år, forlanger, at damskere, der ansøger om lærerstillinger, skal
>fremvise straffeattest. Det burde man også gøre i Danmark.

det gør man skam også her i landet,

den kaldes blot en børneattest

og det gælder ikke blot lærere, men stort set alle som på en eller
anden måde har med andre folks børn at gøre,

jeg måtte da anskaffe en sådan da jeg blev børne/ungdomstræner i vores
forening

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-09 20:50

translat wrote:
> [...]
> mange år, forlanger, at damskere, der ansøger om lærerstillinger, skal
> fremvise straffeattest. Det burde man også gøre i Danmark.

Man var tæt på at gøre det for næsten 2000 år siden i romerriget:

The oldest known instruction to Church officials, the Didache, dating from
the second century, commands, 'Thou shalt not seduce young boys'.

The earliest recorded gathering of bishops, the Council of Elvira, in 309,
spelt out 81 Canons, of which 38 dealt with sex. Among those excluded from
receiving communion were 'bishops, presbyters, and deacons committing a
sexual sin', 'those who sexually abuse boys', and 'people who bring charges
against bishops and presbyters without proving their cases'.

Why would the Church have mentioned such things had they not already become
problems?

Celibacy has had something to do with the proclivity for sexual abuse.
Constrained to express their sexuality in secret, furtively, some have
tended towards abuse of the vulnerable. When all sexual pleasure is deemed
abominable, perversion and excess become nebulous concepts.

The Pope, custodian of Church teaching, is chief enforcer of clerical
celibacy. So strongly is he committed to celibacy, he has seemed at times to
suggest that the rule is part of the Magisterium, the infallible teaching of
the Church, not open to amendment, ever.

Against that background, the suffering of children can be seen as part of
the price to be paid for proclaiming Truth in a world stained by sin. It is
not that Benedict or any of his bishops are not genuinely anguished at the
thought of the agony of the innocent. But viewed in the context of the grand
narrative of heaven, for them, this isn't a decisive consideration.