Sandheden gør åbenbart for ondt
Fra : Ukendt

Dato : 16-05-09 17:00

Lidt citater:

Jeg har ikke sagt, at Rumænien og Bulgarien burde fratages deres indflydelse
på EU's beslutninger - hvilket alle ved er helt urealistisk. Jeg har derimod
sagt, at det er uheldigt, at lande som er så korrupte og tilbagestående får
indflydelse på EUs beslutninger og dermed beslutningskraft over os. Det er
direkte forkert, når Politikens netversion skriver, at jeg har sagt, at
landene er "less clever" - det korrekte citat fra radiointerviewet lyder i
Radio France International's tekstgengivelse:

"Når jeg ser på afstemningsreglerne, ser jeg, at lande som Rumænien og
Bulgarien har mange flere stemmer end Danmark, Sverige og Finland, og jeg
tror ærlig talt, at vi er dygtigere end de er - vi har meget mere
gennemsigtighed, demokrati og social velfærd. Og vi synes ikke, at folk, som
ikke har skabt sunde samfund, skal bestemme for os".

Politiken citerer korrekt, at jeg har sagt, at det ikke handler om landenes
intelligens men skriver alligevel en billedtekst, der lyder: "Østeuropæere
som rumænere og bulgarere er ikke begavede nok til EU-parlamentet". Det har
jeg aldrig udtalt, og det er en fordrejning af hele problemet med de
pågældende lande."

------

Hvad i alverden er der i vejen med det manden siger?

------

Pelle Dam, SFU-formand: "Manden må jo være blevet gal. Mogens Camre er
igennem en længere periode kommet med udmeldinger, der synes mere eller
mindre sindssyge, men denne gang rabler det da for alvor." (SFU.dk, 13/5-09)

-

Se HER var en begavet kommentar "manden er sindsyg" DET må man godt sige om
en parlamentariker.

Argumenter? Absolut nul, kun svindel med udtalelserne i overskrifter. Hvor
er vi på vej hen? ER vi henvist til at blive en bananrepublik i
Banan-unionen Europa "BU"

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 16-05-09 17:20

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Argumenter? Absolut nul, kun svindel med udtalelserne i overskrifter. Hvor
> er vi på vej hen? ER vi henvist til at blive en bananrepublik i

København er smækfyldt med uentiligente vensterorenteret pik pak, der
trækker hele landet ned på et nul pungt, og bilder sig ind der kun er til
dem der er redningsbåde. Når de har afleveret landet til deres muhamedanske
venner.
Nu forsøger de at lave en ny Anker med de udviste Irakere.

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-05-09 17:57

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Argumenter? Absolut nul, kun svindel med udtalelserne i overskrifter. Hvor
> er vi på vej hen? ER vi henvist til at blive en bananrepublik i

Velmenere og virkelighed er på alvorlig kollisionskurs. Vågner folket op
inden det bliver alt for sent?

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 16-05-09 20:00

> [...]
> hele problemet med de pågældende lande."
>
> ------
>
> Hvad i alverden er der i vejen med det manden siger?

Det var godt nok en ganske anden udlægning end den som meget af dagspressen
ellers diskede op med. Jeg har ærlig talt svært ved at se noget forkert i
det, og da slet ikke noget racistisk som SF og EL (naturligvis) skraaaaaj op
om.

Fra : Ivannof

Dato : 18-05-09 09:54

> [...]
> dagspressen ellers diskede op med. Jeg har ærlig talt svært ved at se
> noget forkert i det, og da slet ikke noget racistisk som SF og EL
Camre har altid ytret sig lige til grænsen og det bliver et problem, når
journalister og bagefter redaktører vinkler og skærer til, "sliber
overskrifterne" og hvad man ellers har af fagudtryk for at sælge varen.

Men ellers var det vel dagspressen, der diskede op med en udlægning og ikke
Camre, der bare fortalte hvad han havde sagt.

Men hvis man er en forudseende politiker må man udtale sig på en måde, hvor
journalister stadig en chance for at stramme teksten op og lave deres egen
opstrammede udlægning. Ellers kommer det til, som i dette tilfælde, at gå
over stregen.

Hilsen Ivan

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-05-09 11:01

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> egen opstrammede udlægning. Ellers kommer det til, som i dette tilfælde,

Der er interessant at man næsten overalt i den danske presse finder det
naturligt at angribe DF med metoder som får Julius Streicher til at virke
moderat.

Mvh
Martin

Fra : Ivannof

Dato : 19-05-09 08:23

> [...]
>>

> Der er interessant at man næsten overalt i den danske presse finder det
> naturligt at angribe DF med metoder som får Julius Streicher til at virke

Ja, det er interessant. Nu er der mange plakater oppe på grund af
europavalget og så er det åbentbart også ok at "pynte" på Messerschmidts
plakater.

Hilsen Ivan

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 17-05-09 08:00

Knud Larsen skrev:

<snip>

> Argumenter? Absolut nul, kun svindel med udtalelserne i overskrifter. Hvor
> er vi på vej hen? ER vi henvist til at blive en bananrepublik i
> Banan-unionen Europa "BU"

Camre er og bliver syg i sin retorik, og sandsynligvis er han
skabsracist, med mundkurv.
Bemærk at han pænt har holdt kaje i lange tider, men nu hvor han ikke er
på genvalg, fyrer han så en enkelt bredside af.
Det minder mig om Uffe Elleman, der som afskeds salut sagde noget
tilsvarende om grækerne i EU.

- cep

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-05-09 11:12

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i meddelelsen
> Knud Larsen skrev:
>
> <snip>

> Camre er og bliver syg i sin retorik,

Og det er du også - skal I snart giftes?

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 17-05-09 12:19

Martin Larsen skrev:
> ""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i meddelelsen

> Og det er du også - skal I snart giftes?

Jeg troede at du allerede VAR tvangsindlagt til at tage dine piller før
du fik lov til at spille internet, men der tog jeg så fejl.

- cep