ASDL og netværk
Fra : Bjarne Palm

Dato : 30-07-01 21:19

Jeg har tre PC'ere i netværk. Netkortene er ACER ALN-210 og systemet er
WIN98. Kablerne til netværket er koaksial og forbundet til netkortenes BNC
T-stik. Dette fungerer OK.

Jeg har nu lige fået installeret ASDL med tilhørende Router (TeleDanmark).

Mit problem er nu følgende: Efter at have tilsluttet det gule kabel fra
routeren til LAN-stikket (RJ-45) på netkortet og startet PC'en, er
forbindelsen til de to andre PC'ere forsvundet, men der er nu forbindelse
til internettet via ASDL-forbindelsen.

Efter at have slukket PC'en og fjernet det gule LAN-kabel, er der stadigvæk
ikke forbindelse til de to andre computere. Systemet har tilsyneladende ikke
lavet ændringer i klientprogrammet, TCP/IP-protokol m.v.

Er der nogen der har en forklaring på, hvorfor der ikke kan skabes
forbindelse til de to andre computere? Kan det være et problem at have
forbundet til både BNC og RJ-45 stikkene på netkortet?

mvh.
Bjarne

Fra : Dennis Bak Andersen

Dato : 30-07-01 22:18

> Er der nogen der har en forklaring på, hvorfor der ikke kan skabes
> forbindelse til de to andre computere? Kan det være et problem at have
> forbundet til både BNC og RJ-45 stikkene på netkortet?

Så hut jeg visker skal du enten køre BNC eller RJ45.. ikke begge dele.. Du
kan derimod få en hub der både har RJ45 og BNC interface...

Mvh. Dennis BA.

Fra : Jens Willadsen

Dato : 31-07-01 01:00

> Så hut jeg visker skal du enten køre BNC eller RJ45.. ikke begge dele.. Du
> kan derimod få en hub der både har RJ45 og BNC interface...

eller du kan smide et netkort mere i din puter til din router, det bruger
jeg selv men mest fordi at jeg ik har en router løsning men et ethernet
modem.
Det bedst ville self være at anskaffe sig en hub, og konvertere helt til
UTP. Alt efter kabel længder kan det sagtens gøres under en tudse. Med en
hub kan du bare sætte din router i den og vupta.

Jens