BUPL skal selv betale deres frokost
Fra : Kim2000

Dato : 13-05-09 18:08

Hvad fan' havde man egentlig forventet????

Man sætter pædagoger til at spise frokost med børnene som skal have frokost
af børnehaven, men pædagogerne mener man selv skal betale for frokosten. Det
vil selvfølgelig være komplet horribelt at pædagogen sidder og spiser
madpakke mens barnet skal spise sine grønsager.

Hvad bliver det næste? At pædagogerne selv skal betale for entre til
museumsbesøg? Nu må man sgu da lige tænke sig om.

Fra : *@ '

Dato : 13-05-09 18:51

On Wed, 13 May 2009 19:07:56 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvad bliver det næste? At pædagogerne selv skal betale for entre til
>museumsbesøg? Nu må man sgu da lige tænke sig om.

hvis jeg som en daglig foreteelse bliver bespist af min arbejdsgiver
bliver jeg beskattet

giv en eneste god grund til at pædagoger ikke skal følge samme regler
hvis de ønsker at spise på firmaets regning

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 13-05-09 18:54

" *@ '" <192@innvvalid.invalid> skrev i en meddelelse

> hvis jeg som en daglig foreteelse bliver bespist af min arbejdsgiver
> bliver jeg beskattet
>
> giv en eneste god grund til at pædagoger ikke skal følge samme regler
> hvis de ønsker at spise på firmaets regning

Hvordan vil du fortælle Emil på fire at det nye grønne på tallerkenen er
mums, mens du ikke selv "vil" spise det. Spisningen er simpelthen en del af
jobbet og det pædagoiske arbejde med børnene. (Forudsætningen for det er
naturligvis at pædagogerne spiser med ungerne.)

Fra : *@ '

Dato : 13-05-09 20:22

On Wed, 13 May 2009 19:53:54 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>" *@ '" <192@innvvalid.invalid> skrev i en meddelelse

>Hvordan vil du fortælle Emil på fire at det nye grønne på tallerkenen er
>mums, mens du ikke selv "vil" spise det.

det vil jeg ikke da jeg ikke er ansat på stedet

>Spisningen er simpelthen en del af jobbet

og?

>og det pædagoiske arbejde med børnene. (Forudsætningen for det er
>naturligvis at pædagogerne spiser med ungerne.)

påstand uden hold i virkeligheden

det er ganske muligt at spise sammen med små børn også hvis menu'erne
til henjoldsvis børn og voksne er vidt forskellige, helt uden
problemer

det kan selv ufaglærte forældre klare,
men de har selvfølgelig heller i kke læst forstanden og den sunde
fornuft ud af hovedet på pædagog-semenariet

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-05-09 21:05

> [...]
> en del af jobbet og det pædagoiske arbejde med børnene.
> (Forudsætningen for det er naturligvis at pædagogerne spiser med

Tja. Jeg har været på flere arbejdspladser, hvor det var obligatorisk at
være med i madordningen. Man fik trukket et fast beløb hver måned, og blev
derfor ikke beskattet, men det var bare ikke frivilligt.

Hvor svært kan det være?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 13-05-09 21:07

> [...]
> være med i madordningen. Man fik trukket et fast beløb hver måned, og blev
> derfor ikke beskattet, men det var bare ikke frivilligt.

Den første ting er noget der kaldes overenskomst, den næste ting er at
pædagogerne rent faktisk fortsat er på arbejde, når de spiser sammen med
ungerne.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-05-09 21:10

> Den første ting er noget der kaldes overenskomst, den næste ting er at
> pædagogerne rent faktisk fortsat er på arbejde, når de spiser sammen
> med ungerne.

Jeg tænkte nok, det var for svært for en offentligt ansat at forstå noget SÅ
simpelt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 13-05-09 21:11

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tænkte nok, det var for svært for en offentligt ansat at forstå noget
> SÅ simpelt.

Så du vil også betale for de blyanter du bruger på arbejdet?

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-05-09 21:21

> Så du vil også betale for de blyanter du bruger på arbejdet?

Sig mig - er du dum, eller spiller du bare?

ALLE andre bliver beskattet af gratis mad på arbejdet, eller betaler et
symbolsk beløb hver måned for ikke at blive beskattet. Hvorfor fanden skal
børnehavepædagoger have det anderledes end alle andre? Og hvad pokker har
mad med blyanter at gøre?

Stod det til mig, skulle statsmagten slet ikke blande sig i, om man fik
gratis mad på arbejdet eller ej. Det er den sædvanlige, smålige misundelse,
der gør, at man overhovedet gør mad på arbejdet til et skatte-issue.

Flad skat på 40%, væk med alle de åndssvage fradrag, væk med alle de smålige
beskatningsgrundlag for dette og hint.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 13-05-09 21:27

> [...]
> børnehavepædagoger have det anderledes end alle andre? Og hvad pokker har

For en børnehavepædagog er maden er et pædagoisk redskab på linie med en
blyant, legoklods, plasticskovl eller noget andet.

> [...]
> gratis mad på arbejdet eller ej. Det er den sædvanlige, smålige
> misundelse, der gør, at man overhovedet gør mad på arbejdet til et

Hvis man mener at god mad er godt og nødvendigt i børnehaver og skoler (og
det viser forskning det er) så burde man helt naturligt give det gratis til
alle på stedet (som man iøvrigt gjorde frem til starten af firserne). Som
det er nu så er det jo sikkert sådan at de rigeste får måltidet og de
svageste (som egentlig er dem ordningen laves for) ikke kan betale, men så
er kommunens socialudvalg da beskæftiget når de skal tage stilling til en
ansøgning om dette.

> Flad skat på 40%, væk med alle de åndssvage fradrag, væk med alle de
> smålige beskatningsgrundlag for dette og hint.

Gerne for min skyld, men tvivler ærlig talt på de rigeste vil være med til
det. Velfærdssamfundet har udviklet sig til noget mærkværdigt
"middelklasse"-nasseri, mens der ikke er penge til at hjælpe dem der
egentlig skal hjælpes.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-05-09 21:56

> For en børnehavepædagog er maden er et pædagoisk redskab på linie med
> en blyant, legoklods, plasticskovl eller noget andet.

Nej. For en pædagog er madindtagelse en betingelse for overlevelse som det
er for alle andre mennesker.

> Gerne for min skyld, men tvivler ærlig talt på de rigeste vil være
> med til det.

Det tvivler jeg ikke på, men jeg tvivler på, om den 2/3 i den arbejdsduelige
alder, der får deres udkomme fra statskassen, har lyst til at gøre tingene
alt for simple og gennemsigtige.

> Velfærdssamfundet har udviklet sig til noget mærkværdigt
> "middelklasse"-nasseri, mens der ikke er penge til at hjælpe dem der
> egentlig skal hjælpes.

Velfærdssamfundet har udviklet sig til et "os, der får vort udkomme fra det
offentlige, sætter dagsordenen".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : *@ '

Dato : 14-05-09 08:05

On Wed, 13 May 2009 22:27:26 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>For en børnehavepædagog er maden er et pædagoisk redskab

nej

det har man valgt at det skal være

>Hvis man mener at god mad er godt og nødvendigt i børnehaver og skoler (og
>det viser forskning det er) så burde man helt naturligt give det gratis til
>alle på stedet

gratis!!!

kan jeg ikke lige få navnene på dem der leverer og tilbereder -
helst inden de går konkurs

jeg synes løsningen ligger lige for -
både kunderne(børnene) og de ansatte skal indtage føde

lad forældrene bekoste ungernes mad og lad de ansatte bekoste egen mad
(og måske vil det være en god ide' at begynde med at betale en
ordentlig løn til de ansatte i børnehaverne)

så kan man for min skyd pædagogisere alt det man vil med maden og dens
indtagelse

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : N_B_DK

Dato : 13-05-09 23:14

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Så du vil også betale for de blyanter du bruger på arbejdet?

Jeg tror ikke han spiser blyanter.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : *@ '

Dato : 14-05-09 07:59

On Wed, 13 May 2009 22:10:49 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Så du vil også betale for de blyanter du bruger på arbejdet?

er det virkelig det eneste du kan komme med

sammeligne nødvendig fødeindtagelse som skal ske hvad enten du er på
job eller ej med forbrug af arbejdsredskaber/materialer

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Lyrik

Dato : 14-05-09 09:33

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvad bliver det næste? At pædagogerne selv skal betale for entre til
> museumsbesøg? Nu må man sgu da lige tænke sig om.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

På et plejehjem er det sådan at personalet kan få et "pædagogisk måltid".
Fik de et helt måltid så er det skattepligtigt, idet det så er en
ekstraindtægt.

Hvis de gamle får 3 halve stykker mad så må plejehjemspersonalet, der
selvfølgelig spiser med og hjælper de gamle der ikke kan spise selv, få-2
stykker mad. Det kaldes et "pædagogisk måltid" og bliver ikke beskattet.

Det siger jo sig selv at "et pædagogisk måltid" der netop har forbilledet:
"pædagoger!" Er selvskrevet til også at tildeles dem det har navn efter.

Det vil styrke sammenholdet mellem pædagoger og børn fordi det ved sit navn
opfordrer og tilskynder pædagogerne til at spise sammen med børnene.

Man prøvede også engang at regelkneppe omlkring spisning på plejehjem og
hospitaler. Folk blev fyret for at spise mad der ellers skulle i
skraldebøtten!

Horibelt regelkneppertyrani!

Det har man opgivet i 2009. Ingen bliver fyret for at spise mad der ellers
skulle i skraldebøtten i dag.
Men så dukker de mugstinkende gamle regelknepperidioter sandelig op som
zombier i en ikkeønsket genopstandelse og skruer bissen på! De ønsker fyring
for maden der går i skraldebøtten igen!
Jeg maner dem i jorden med al den teologiske styrke jeg kan mønstre!

Væk med sig! Ned i graven igen!

MvH
Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 14-05-09 17:05

> [...]

> Hvad bliver det næste? At pædagogerne selv skal betale for entre til
> museumsbesøg? Nu må man sgu da lige tænke sig om.

Det er interessant, at dit indlæg er debatteret på på et uvidende og
usagligt grundlag.

Der er kun /et/ indlæg, der nærmer sig essensen i emnet, nemlig det om
overenskomsten.

Du har fejlfortolket teksten, når du tror, at det er /maden/, det
handler om.

Det handler om /tiden/.

Pædagoger har 29 minutters betalt tid at spise frokost i, og den tid er
deres egen.

/Dén/ tid vil de gerne have for sig selv, men arbejdskøberen ønsker/vil
have, at tiden bruges sammen med børnene, i spisesituationen.

Dét er, hvad det handler om.

Altså, en overenskomstmæssig spisepause på 29 minutter i "egen" tid
forlanger arbejdkøberen brugt i arbejdsmæssig sammenhæng.

Men pædagogerne kunne jo nemt løse "problemet" ved at føje kravet, altså
spise med børnene og derefter registrere 29 minutters overarbejde hver
arbejdsdag.

Det ville jeg da gøre.

M.

Fra : Snuden

Dato : 14-05-09 20:02

On Thu, 14 May 2009 18:04:30 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind)
wrote:

> [...]
>handler om.
>
>Det handler om /tiden/.
>
>Pædagoger har 29 minutters betalt tid at spise frokost i, og den tid er

Tiden er kun deres egen hvis de selv betaler den. 29 minutters betalt
frokostpause indebærer, at de sjovt nok er på arbejde - og må indrette
sig derefter.

>/Dén/ tid vil de gerne have for sig selv, men arbejdskøberen ønsker/vil
>have, at tiden bruges sammen med børnene, i spisesituationen.

Jada - arbejdsgiveren betaler jo for tiden.

>Dét er, hvad det handler om.
>
>Altså, en overenskomstmæssig spisepause på 29 minutter i "egen" tid
>forlanger arbejdkøberen brugt i arbejdsmæssig sammenhæng.

Fordi det er arbejdsgiveren der betaler for tiden. den er *IKKE*
medarbejderens egen.

>Men pædagogerne kunne jo nemt løse "problemet" ved at føje kravet, altså
>spise med børnene og derefter registrere 29 minutters overarbejde hver
>arbejdsdag.

Det kunne de hvis pausen var egen-betalt. Det er den ikke.
--
Snuden