Men hvad med statistikkerne?
Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 11:36

Nu siger politiet, at de igen vil begynde at komme, når nogen bliver udsat
for tyveri eller indbrud, og så videre. Eller i det mindste notere
anmeldelser på vagtskemaerne.

Har man overvejet hvad det vil gøre ved statistikkerne?

Nu har man endelig fået kriminaliteten til at gå ned, - ved at undlade at
acceptere anmeldelser, og ved at holde sig væk fra problemområder, - OG vi
har oveni byretterne, som ikke kan nå at dømme i tusinder af sager.

Så vil man gud hjælpe mig ødelægge de positive resultater ved reelle
tiltag,- hvad siger mon velmenere til det, de har stor brug for det
virtuelle "fald" i kriminaliteten. Har man spurgt dem? nææh os er der ingen
der tænker på, hvad skal vi SÅ finde på af bortforklaringer?

Jeg så lige Niels Krause-Kjær som gentog denne tro på at "kriminaliteten er
faldet"- og han nævnte ikke at det kun drejede sig om statikkerne og ikke om
realiteterne. Heller ikke noget om HVAD det er der evt. ER faldet, tyverier
af grammofoner og altankasser med stedmoderblomster, - cykler uden
dynamolygte eller sidste års model i styrthjælme?

Hvor mange er det forresten man har arresteret i forbindelse med skyderier i
København?

Og nu skal hele Danmarks politistyrke ud og bevogte "klimaet" senere på
året, OG evt en konference om ytringsfrihed - nåh nej den er blevet
udskiftet med en "videnskonference" for ikke at genere visse elementer i
verden.

Så der bliver afspadsering de næste fire år, og telefonerne bliver vel igen
ikke taget på politistationerne. Men det er da godt for statistikkerne, så
noget godt kommer der dog ud af det.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 19:02

Knud Larsen wrote:
> [...]
> virtuelle "fald" i kriminaliteten. Har man spurgt dem? nææh os er der
> ingen der tænker på, hvad skal vi SÅ finde på af bortforklaringer?

Flere steder i landet tager betjente ikke deres telefon, når kollegerne
kalder på assistance, fortæller Politiforbundets formand. Betjentene er
stressede og udbrændte.

Af Mikkel Sander Rydzy
Sidst opdateret onsdag den 6. maj 2009, 17:26

Berlingske Tidende har talrige gange kunne berette om, atpolitiet ikke har
taget telefonen, når borgerne har ringet.

Men telefonen bliver heller ikke taget, når en betjent ringer til en kollega
for at tilkalde assistance.

Det fortæller Politiforbundets formand, Peter Ibsen.

- Der er flere politikredse, som over for mig har oplyst, det er et problem
at tilkalde assistance. Simpelthen fordi kollegerne i stor udstrækning ikke
tager telefonen, siger Peter Ibsen til berlingske.dk.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 19:25

Knud Larsen wrote:
> Knud Larsen wrote:

Mere fra fronten:

- Det gør ondt, og man kan diskutere, om det er retfærdigt. Men hvis det er
befolkningens opfattelse, må vi forholde os til det. Og jeg må også sige, at
det er tendenser, vi har set ude i kredsen, hvor vi har svært ved at få den
daglige drift til at hænge sammen. Politiet kan helt kollapse, hvis vi ikke
handler nu. Det vil sige, at vi i fremtiden kun vil være i stand til at tage
os af det allermest mest presserende, siger Peter Ibsen."

Det vil give anledning til en knippelgod statistik, der er noget at glæde
sig til for folk som CRL