Igen igen
Fra : @ '

Dato : 02-05-09 16:20

atter en gang en fordrejet og farvet overskrift, denne gang i
Politiken

"Israel bomber smuglertunneler i Gaza"

hvorfor hed overskriften ikke:

"Palæstinensere angriber igen Israel"

????

da det jo var hvad dannede grundlag for artiklen

http://politiken.dk/udland/article702349.ece

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 02-05-09 16:49

" @ '" skrev i en meddelelse

> ????

Chefredaktøren er antisemitisk , skabsantisemit ville nogen sige.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : /Peter

Dato : 02-05-09 17:00

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:49fc6b85$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Chefredaktøren er antisemitisk , skabsantisemit ville nogen sige.

Hvad er Thøger?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-05-09 23:13

Michael Meidahl Jensen skrev:

> Chefredaktøren er antisemitisk , skabsantisemit ville nogen sige.

Er Jyllands+Postens chefradaktør også det?

http://jp.dk/udland/mideast/article1681684.ece "To dræbt i Gaza ved
israelsk angreb" overskriften må siges at være noget mere dramatisk end
Politikens, da der ligefrem er slået folk ihjel i JPs version. Er Jørn
Mikkelsen så fuldblods antisemit?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-05-09 16:26

"Frank E. N. Stein" skrev i en meddelelse

> Er Jyllands+Postens chefradaktør også det?

Nej ! , Artiklen fra Politiken er forfattet af Søren Astrup
på baggrund af et Ritzau telegram.

Artiklen i JP er kun Ritzau telegrammet.

Politiken prøver efter min menning at male et billede oven på et Ritzau
telegram , derfor min kommentar til Thøger.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-05-09 21:51

> Nej ! , Artiklen fra Politiken er forfattet af Søren Astrup
> på baggrund af et Ritzau telegram.
>
> Artiklen i JP er kun Ritzau telegrammet.

Altså bare en kritikløs viderebringelse af antisemitisk materiale?

> Politiken prøver efter min menning at male et billede oven på et Ritzau
> telegram , derfor min kommentar til Thøger.

Ja, Politiken maler et billede, hvor de bruger begreber som "Israel har
be(s)varet beskydning fra Gaza", "smuglertunneler", "indsmugling af
våben" og "raketbeskydning af byer inde i Israel". Den slags ser jeg
altså ikke som et skønmaleri til fordel for palæstinenserne. Tværtimod
vil jeg faktisk mene.

Fra : Kert Rats

Dato : 02-05-09 17:34

" @ '" <12@invvalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Palæstinensere angriber igen Israel"
>
> ????
>
> da det jo var hvad dannede grundlag for artiklen

Godt eksempel på Politikens tendens til at dreje fakta til fordel for de
forbryderiske palæstinensere.

Venligst

Kert Rats