Ferie i Bagdad
Fra : /Peter

Dato : 02-05-09 08:45

Christiansborg, lørdag den 2. maj 2009 /NL

PRESSEMEDDELELSE

DF: Regeringen er til grin blandt ferierende irakere i Bagdad

Dansk Folkepartis integrationsordfører, Peter Skaarup, finder det
skandaløst, at regeringen endnu ikke har lukket en aftale om
hjemsendelse af afviste irakiske asylansøgere. Han reagerer på
oplysningen om, at et rejseselskab i Danmark nu reklamerer med
ferierejser til Bagdad for herboende irakere, som nu finder det trygt at
opholde sig i Bagdad. Peter Skaarup kræver, at regeringen øjeblikkeligt
får etableret en hjemsendelsesaftale i stil med den, som Sverige
allerede har.

- Vi må konstatere, at Danmark efterhånden er totalt til grin i denne
sag. Når et dansk rejseselskab samarbejder med et syrisk selskab om at
sende herboende irakere på ferie i Bagdad, fordi de føler sig trygge ved
tilstanden i området, så er det helt grotesk, at regeringen stadig ikke
kan finde ud af at få lukket den hjemsendelsesaftale. Måske ville det
være mere effektivt at booke en ferierejse til de afviste asylansøgere i
stedet, siger Peter Skaarup sarkastisk.

Baggrunden er, at det syriske rejseselskab Cham Wings ifølge
TravelPeople's seneste nyhedsbrev netop har etableret en flyrute
Malmø-Damaskus-Bagdad i samarbejde med det danske selskab Prime Travel.
Her udtaler direktør Mohammad Arshad:

"De mange irakere, der bor i Københavns-regionen samt i Sydsverige,
bedømmer nu situationen i deres hjemland som værende så stabil, at de
gerne rejser på ferie i hjemlandet". (Kilde: www.travelpeople.dk)

- Det er naturligvis glædeligt, at herboende irakere nu føler sig så
trygge ved forholdene i Bagdad, at de drager af sted på ferie i byen.
Men det må også betyde, at den danske regering håndterer forhandlingerne
om en hjemsendelsesaftale exceptionelt dårligt. Vi ved også, at hele
1.500 irakere har forladt Sverige for at rejse hjem, så det må også
kunne lade sig gøre for Danmark. Det er skandaløst, at regeringen ikke
har skaffet en hjemsendelsesaftale endnu for de 282 afviste irakere, som
vi har i Danmark. Og det er stærkt kritisabelt, at de afviste irakere
ikke selv tager ansvar for at vende tilbage, når nu forholdene
tilsyneladende er velegnede til det. Vores tålmodighed er ved at være
opbrugt, siger Peter Skaarup.

- Jeg vil nu kontakte integrationsminister Birthe Rønn Hornbech (V) og
kræve, at regeringen får lukket den aftale. Og jeg vil endvidere foreslå
hende, at vi får undersøgt, hvilke irakere der tager på ferie i
hjemlandet, så vi sikrer os, at der ikke foregår et misbrug af det
danske asylsystem, siger Peter Skaarup.

Fra : Malene P

Dato : 02-05-09 09:09

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> hende, at vi får undersøgt, hvilke irakere der tager på ferie i
> hjemlandet, så vi sikrer os, at der ikke foregår et misbrug af det

Det der med ferier i hjemlandet er nu ikke noget nyt begreb. Det har fundet
sted lige siden 3 minutter efter at den hæslige udlændingelov blev
gennemtrumfet på landsforræderisk vis i 1983. Menneskehedens affald,
palæstineserne, var ganske kort efter særloven for disse modbydelige og
altid problematiske kirkebesættere, hvor statsministre og kunstnere flæbede
om kap for disse "stakler", ikke sene til at rejse tilbage og slæbe endnu
mere skidt herop. Og skidtet hober sig op. For bare et par år siden lykkedes
det for en af de allerværste af slagsen ikke alene ustraffet at forråde
Danmark, der sin tid naivt tog imod hans familie, at få hans allerede
afviste kone smuglet med i en flyver, der var sendt afsted for at "evakuere"
ferierende "danskere" fra Libanon. Siden er Akari og (formentlig) hans kone
blevet bosat i Grønland. Nogen der ved, om konen har lovligt ophold der hos
de stakkels grønlændere?

Malene P

Fra : Ivannof

Dato : 02-05-09 13:02

> [...]
> kan finde ud af at få lukket den hjemsendelsesaftale. Måske ville det være
> mere effektivt at booke en ferierejse til de afviste asylansøgere i

Jeg synes at det siden Orwell's 1984 har været vigtigt at kalde en skovl for
det den er: nemlig en skovl.

Og det gælder også for en asylansøger. En asylansøger, der har fået afslag
er ikke "afvist asylansøger" men simpelthen en turist, der nægter at tage
hjem.

Hilsen Ivan

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-09 13:33

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og det gælder også for en asylansøger. En asylansøger, der har fået afslag
> er ikke "afvist asylansøger" men simpelthen en turist, der nægter at tage
> hjem.

"Danmark - ferien du ikke vil hjem fra..... meeeeen det skal du nok komme"

/Kim

Fra : Kim2000

Dato : 02-05-09 19:31

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er ikke "afvist asylansøger" men simpelthen en turist, der nægter at tage

Og hvis turisten dog så i det mindste kunne klare sig selv og ikke lave
kriminalitet, så ville ikke een eneste dansker brokke sig.