Det nye stavnsbånd="Retti
Fra : Lyrik

Dato : 27-04-09 15:09

Under en forespørgsel til Tv2 om All Stars hvor jeg foreslog at man ikke
stemte dem ud gang efter gang, men lod dem få point i stedet og beholdt
alle korene til sidste runde, svarede de at de ikke kunne lave om på det
for rettighedshaverne.

Ja de havde forsøgt at lave deres egen "Hvem vil være millionær" men de
engelske "rettighedshavere" havde fået den danske foged til at bremse
udsendelsen!

Jeg siger til dem at det varer ikke længe før de skal sende penge ud af
landet bare en mand synger fra en scene i TV!

Nu må det "rettighedshaveri" bremses! Der må sættes retningslinier op for
hvad man kan kræve som sin ejendom! Og man burde se på
"Fogedinstitutionen". Den gør sig hele tiden uheldigt bemærket i
forskellige sager hvor den forbyder snart det ene, snart det andet!

Ville vi ikke være bedre tjent uden fogeden? Ride-fogeden er afskaffet!
Hvornår afskaffer vi fogeden? Han gør jo ikke andet end ondskabsfuldheder
overfor folk! Sætter dem ud af lejligheder, bremser TV udsendelser
invaderer folks hjem efter downloadet musik og så videre!

Jeg kan godt undvære ham! Rettighedshaveri omkring hvordan man synger i en
TV-udsendelse kan jeg slet ikke se vi har brug for i DK. Tænk på hvor
meget afgift danskerne får lagt i deres licens som går ned i lommerne på
dem der lige tænkte på at man kunne gætte nogle sange i "Hvem vil være
millionær" Det er igen Anglomanerne vi skal bremse!
Vorherre bremser dem allerede efter bedste evne! Al deres grådighed står
for skud! Lad os befri os for deres grådige "rettighedshaveri!"
--
Hilsen
Jens

Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-04-09 18:35

> [...]
> Vorherre bremser dem allerede efter bedste evne! Al deres grådighed
> står for skud! Lad os befri os for deres grådige "rettighedshaveri!"

Man kunne også vælge at sige, at danske TV stationer bare kunne være
kreative og selv finde på noget nyt, i stedet for altid at kopiere ideer fra
andre lande. Så var der ingen problemer med rettigheder.

Jan

Fra : Lyrik

Dato : 27-04-09 20:17

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Man kunne også vælge at sige, at danske TV stationer bare kunne være
> kreative og selv finde på noget nyt, i stedet for altid at kopiere ideer
> fra andre lande. Så var der ingen problemer med rettigheder.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Man kunne sige så meget Jan!
Men det jeg siger er at man ikke skal have lov til at eje en måde at
fremføre underholdning på.

MvH
Jens

Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-04-09 22:55

Lyrik wrote:
> [...]
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Man kunne sige så meget Jan!
> Men det jeg siger er at man ikke skal have lov til at eje en måde at

Det gør man heller ikke. Man ejer et helt præcist koncept, som man har giver
en tv station lov til at bruge Og det koncept må licenshaveren så følge.
Danske TV stationer kan fremføre underholdning på lige den måde de har lyst
til i de koncepter, de selv udvikler.

Hvis du køber en McDonalds franchise, får du heller ikke selv lov til at
bestemme, hvordan butikken skal indrettes og drives.

Jan

Fra : Lyrik

Dato : 27-04-09 23:51

> Det gør man heller ikke. Man ejer et helt præcist koncept, som man har
> giver en tv station lov til at bruge Og det koncept må licenshaveren så
> følge.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Her synes jeg at ejendomsretten skal ophøre! Den mening har jeg Jan! Jeg kan
ikke se nogen licenshaver hvis min mening går igennem så kommer der slet
ikke en licenshaver på banen!
Jeg mener ikke at man skal have lov at eje "et koncept" Jeg mener der skal
sættes grenser for ejendomsretten!

Noget andet er hvis du og dine folk kommer frem og laver showet! det kan i
få penge for. Nordisk film laver sommetider TV-udsendelser. det er OK.

mvH
Jens

Fra : Rea721

Dato : 27-04-09 20:20

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Ville vi ikke være bedre tjent uden fogeden? Ride-fogeden er
> afskaffet! Hvornår afskaffer vi fogeden? Han gør jo ikke andet end
> ondskabsfuldheder overfor folk! Sætter dem ud af lejligheder,

God ide hvis de ikke betaler deres regninger.

> bremser TV udsendelser

Fint, hvis de ikke har lov til at lave penge på andres ideer.

> invaderer folks hjem efter downloadet musik og så
> videre!

Glimrende......så kan folk jo bare lade være med at stjæle.

> Jeg kan godt undvære ham!

Naturligvis..... du har formentlig ingen ting som andre "stjæle" og dermed
lavepenge på.

> Rettighedshaveri omkring hvordan man synger
> i en TV-udsendelse kan jeg slet ikke se vi har brug for i DK.

Det har da vist aldrig været på tale..... _hvordan_ man synger??

> Lad os befri os for deres grådige "rettighedshaveri!"

Selvfølig..... og det vil naturligvis ikke bremse nogen i at bruge penge på
at "opfinde" et koncept, når andre bare kan vente lidt og så kopiere det
hele og score kassen.

NB ironi kan ikke udelukkes i dette indlæg.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om