/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Ulandshjælp giver forøget ulighed
Fra : Per Rønne


Dato : 20-04-09 14:36

Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:

<http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

 
 
Patruljen (20-04-2009)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 20-04-09 07:47

On 20 Apr., 15:35, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>
> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>

Jo. Vores egen U - landshjælp bindes ofte op på egne leverandører mv.
Jeg tror, den gode AP, hiver mere ud af systemet ved hjælp af den type
arrangementer end det ville koste at bygge 19 Operahuse -


> Per Erik Rønnehttp://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est


Martin Larsen (20-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 20-04-09 14:56

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1iyh9w1.o25x6v11jtykuN%per@RQNNE.invalid...
> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>
> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>
>

Nu ikke ødelægge de røde (sønderskov)troldes fladpandede dagdrømmerier.
Der vil blive megen vrede og benægtelse ligesom ved Martin Paldam...

Mvh
Martin


P.N. (20-04-2009)
Kommentar
Fra : P.N.


Dato : 20-04-09 15:28


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1iyh9w1.o25x6v11jtykuN%per@RQNNE.invalid...
> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>
> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>
>
> --

Ja Per og Tvind donerer kun 12-20% af det de indsamler, at 3 verdens ledere
er korrupte er ingen nyhed. Men P.E.R. donerer du noget somhelst til de
fattige i den 3 verden??. Grundlæggeren af den moderne Satanisme Anton lavey
advarer sin tilhængere imod godgørenhed, han skriver at hvis man iagtager de
alm velgørendheds organisationer så vil man bemærke at lederne af disse ofte
stikker en stor fed check i lommen på dem selv. Der vil altid findes
mennesker der simpelthen ikke forstå at der findes mennesker der kan få sig
selv til at gi en tusse til de fattige i verden.



@ ' (20-04-2009)
Kommentar
Fra : @ '


Dato : 20-04-09 16:26

On Mon, 20 Apr 2009 15:35:33 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>
><http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>


altså intet nyt under solen

u-lands"hjælp" har aldrig hjulpet u-landene



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

N_B_DK (20-04-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 20-04-09 18:18

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1iyh9w1.o25x6v11jtykuN%per@RQNNE.invalid
> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:

Ulandshjælp er når man tager fra de fattige i de rige lande, og giver
til de rige i fattige lande.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.


Lars (20-04-2009)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 20-04-09 20:32


"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:49ecae48$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1iyh9w1.o25x6v11jtykuN%per@RQNNE.invalid
>> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>
> Ulandshjælp er når man tager fra de fattige i de rige lande, og giver til
> de rige i fattige lande.

Hvis det er noget med at tage fra fattig og give til rig, må det jo lige
være noget for de topskatforskrækkede :)

/Lars



N_B_DK (20-04-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 20-04-09 20:35

"Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message
news:49eccda0$0$90269$14726298@news.sunsite.dk
> Hvis det er noget med at tage fra fattig og give til rig, må det jo
> lige være noget for de topskatforskrækkede :)


Kalder du nu skatten for ulandsbistand? for du er du ikke helt frisk
(selv med din smiley)

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.


Ukendt (20-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-09 20:48

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:49eccda0$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> news:49ecae48$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>> news:1iyh9w1.o25x6v11jtykuN%per@RQNNE.invalid
>>> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>>
>> Ulandshjælp er når man tager fra de fattige i de rige lande, og giver
>> til de rige i fattige lande.
>
> Hvis det er noget med at tage fra fattig og give til rig, må det jo
> lige være noget for de topskatforskrækkede :)


Ja, det er jo noget for de "betrængte millionærer". De har det virkelig
hårdt.



@ ' (20-04-2009)
Kommentar
Fra : @ '


Dato : 20-04-09 21:31

On Mon, 20 Apr 2009 21:47:48 +0200, "Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote:

>"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:49eccda0$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
>> news:49ecae48$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>>> news:1iyh9w1.o25x6v11jtykuN%per@RQNNE.invalid
>>>> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>>>
>>> Ulandshjælp er når man tager fra de fattige i de rige lande, og giver
>>> til de rige i fattige lande.
>>
>> Hvis det er noget med at tage fra fattig og give til rig, må det jo
>> lige være noget for de topskatforskrækkede :)
>
>
>Ja, det er jo noget for de "betrængte millionærer". De har det virkelig
>hårdt.
>


kniber det med hukommelsen hos AHW og andre?


det er da oppositionen som hyler op når den nubærende
regering+støtteparti ønsker at mindske den tåbelige såkaldte
u-landsbistand


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Niels P Sønderskov (20-04-2009)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 20-04-09 19:41

Per Rønne skrev:
> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>
> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>

Det er lidt sært at det kommer bag på nogen forskere. For bortset fra
decideret nødhjælp, som gerne skulle gå til de sultende, så er det ikke
mærkeligt, hvis hjælpen går til den lokale elite. Lige som det har været
tilfældet her, vil det også i udviklingslandene være eliten, der driver
udviklingen. Det giver naturligvis også større ulighed i en periode.

--
Niels

Martin Larsen (20-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 20-04-09 23:00

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:49ecc1d2$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Per Rønne skrev:
>> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>>
>> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>
>
> Det er lidt sært at det kommer bag på nogen forskere. For bortset fra
> decideret nødhjælp, som gerne skulle gå til de sultende, så er det ikke
> mærkeligt, hvis hjælpen går til den lokale elite. Lige som det har været
> tilfældet her, vil det også i udviklingslandene være eliten, der driver
> udviklingen. Det giver naturligvis også større ulighed i en periode.
>

Vås! - en korrupt overklasse driver sgu ikke nogen udvikling nogen steder.

Mvh
Martin


Niels P Sønderskov (20-04-2009)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 20-04-09 23:28

Martin Larsen skrev:
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:49ecc1d2$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>> Per Rønne skrev:
>>> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>>>
>>> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>
>>
>> Det er lidt sært at det kommer bag på nogen forskere. For bortset fra
>> decideret nødhjælp, som gerne skulle gå til de sultende, så er det
>> ikke mærkeligt, hvis hjælpen går til den lokale elite. Lige som det
>> har været tilfældet her, vil det også i udviklingslandene være eliten,
>> der driver udviklingen. Det giver naturligvis også større ulighed i en
>> periode.
>>
>
> Vås! - en korrupt overklasse driver sgu ikke nogen udvikling nogen steder.

Næh, der er da ikke sket noget her de sidste hundrede år.

--
Niels

Martin Larsen (20-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 20-04-09 23:53

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:49ecf6f9$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Martin Larsen skrev:
>> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:49ecc1d2$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Per Rønne skrev:
>>>> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>>>>
>>>> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>
>>>
>>> Det er lidt sært at det kommer bag på nogen forskere. For bortset fra
>>> decideret nødhjælp, som gerne skulle gå til de sultende, så er det ikke
>>> mærkeligt, hvis hjælpen går til den lokale elite. Lige som det har været
>>> tilfældet her, vil det også i udviklingslandene være eliten, der driver
>>> udviklingen. Det giver naturligvis også større ulighed i en periode.
>>>
>>
>> Vås! - en korrupt overklasse driver sgu ikke nogen udvikling nogen
>> steder.
>
> Næh, der er da ikke sket noget her de sidste hundrede år.

Igen våser Søndertrolden...



Niels P Sønderskov (21-04-2009)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 21-04-09 00:00

Martin Larsen skrev:
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:49ecf6f9$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Martin Larsen skrev:
>>> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen
>>> news:49ecc1d2$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Per Rønne skrev:
>>>>> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>>>>>
>>>>> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>
>>>>
>>>> Det er lidt sært at det kommer bag på nogen forskere. For bortset
>>>> fra decideret nødhjælp, som gerne skulle gå til de sultende, så er
>>>> det ikke mærkeligt, hvis hjælpen går til den lokale elite. Lige som
>>>> det har været tilfældet her, vil det også i udviklingslandene være
>>>> eliten, der driver udviklingen. Det giver naturligvis også større
>>>> ulighed i en periode.
>>>>
>>>
>>> Vås! - en korrupt overklasse driver sgu ikke nogen udvikling nogen
>>> steder.
>>
>> Næh, der er da ikke sket noget her de sidste hundrede år.
>
> Igen våser Søndertrolden...

Altså, du har alligevel opfattet at der er sket noget. Fint!

--
Niels

Ukendt (21-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-04-09 06:51

Niels P Sønderskov wrote:
> Per Rønne skrev:
>> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>>
>> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>
>
> Det er lidt sært at det kommer bag på nogen forskere. For bortset fra
> decideret nødhjælp, som gerne skulle gå til de sultende, så er det
> ikke mærkeligt, hvis hjælpen går til den lokale elite. Lige som det
> har været tilfældet her, vil det også i udviklingslandene være
> eliten, der driver udviklingen. Det giver naturligvis også større
> ulighed i en periode.

Da VI fik udviklingsbistand fra USA, da gik den til folk som kunne bruge den
i produtionen.

I Afrika sætter eliter ikke noget i gang, kun sig selv og egne indkøb af
luksus fra udlandet, - det skaber ikke nogen udvikling.

De kunne forbudre Afrikas forhold med ét slag som ikke engang ville tage
penge fra dem selv, - de kunne fjerne de tårnhøje tariffer mellem landene,
OG ændre systemet så man ikke skulle bruge 6 uger på at få en lastbil over
grænsen.

Selv vores materielle bistand ligge i tolden i månedsvis, og bliver ikke
udleveret før der betales under bordet.

Selv demokratiske Sydafrika skyder sig selv i foden ved at vælge fjolser, og
nu et korrupt fjols, som præsidenter. Det er stærkt sørgeligt, og de tordner
da også den forkerte vej økonomisk.






Niels P Sønderskov (21-04-2009)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 21-04-09 12:40

Knud Larsen skrev:
> Niels P Sønderskov wrote:
>> Per Rønne skrev:
>>> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>>>
>>> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>
>> Det er lidt sært at det kommer bag på nogen forskere. For bortset fra
>> decideret nødhjælp, som gerne skulle gå til de sultende, så er det
>> ikke mærkeligt, hvis hjælpen går til den lokale elite. Lige som det
>> har været tilfældet her, vil det også i udviklingslandene være
>> eliten, der driver udviklingen. Det giver naturligvis også større
>> ulighed i en periode.
>
> Da VI fik udviklingsbistand fra USA, da gik den til folk som kunne bruge den
> i produtionen.

Jeg tænker ikke kun på bistandsmodtagelse. Det er et generelt vilkår for
udvikling.

> I Afrika sætter eliter ikke noget i gang, kun sig selv og egne indkøb af
> luksus fra udlandet, - det skaber ikke nogen udvikling.
>
> De kunne forbudre Afrikas forhold med ét slag som ikke engang ville tage
> penge fra dem selv, - de kunne fjerne de tårnhøje tariffer mellem landene,
> OG ændre systemet så man ikke skulle bruge 6 uger på at få en lastbil over
> grænsen.
>
> Selv vores materielle bistand ligge i tolden i månedsvis, og bliver ikke
> udleveret før der betales under bordet.
>
> Selv demokratiske Sydafrika skyder sig selv i foden ved at vælge fjolser, og
> nu et korrupt fjols, som præsidenter. Det er stærkt sørgeligt, og de tordner
> da også den forkerte vej økonomisk.

Og jeg har ikke sagt at der ikke er god plads for forbedring af eliten.

--
Niels

/Peter (20-04-2009)
Kommentar
Fra : /Peter


Dato : 20-04-09 20:04

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1iyh9w1.o25x6v11jtykuN%per@RQNNE.invalid...
> Ja, eliten stikker den nemlig selv i lommen:
>
> <http://www.videnskab.dk/composite-2186.htm?utm_medium=nyhedsbrev>

ingen er vel overraskede over det - heller ikke politikerne, vel
sagtens.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste