PHP ADMIN
Fra : Ole Madsen

Dato : 30-07-01 19:30

Kan man lave en phpadmin hvor man ikke behøver at liste en hel table for at
browse, men kun lave links til de forskellige celler i tabelen?

Ole

Fra : Jonas Delfs

Dato : 30-07-01 19:30

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man lave en phpadmin hvor man ikke behøver at liste en hel table for
at
> browse, men kun lave links til de forskellige celler i tabelen?

Ja.
Med "celler" mener du så kolonner eller rækker?

--
Mvh./Best Regards | Jonas Delfs, http://delfs.dk

"hehe ikke set en standart i min kode før, hvad er det for nogle dimser?" -

Fra : Ole Madsen

Dato : 30-07-01 19:41

Jonas Delfs <jonas@nospam.delfs.dk> wrote in message
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja.
> Med "celler" mener du så kolonner eller rækker?

Rækker, jeg er ikke så glad for phpMyAdmin mere, jeg syntes det tager for
lang tid

Ole

Fra : Jonas Delfs

Dato : 30-07-01 19:55

> Rækker, jeg er ikke så glad for phpMyAdmin mere, jeg syntes det tager for
> lang tid

Man laver ikke bare lige en ny phpMyAdmin, men det er ikke svært at liste en
række links til de forsk. rækker i en tabel.
Er det det du vil? -og skal de bare listes under hinanden?

Jeg regner da med at du spørger her fordi du har problemer, men hvis det
bare er ovenstående er det lige før jeg vil sige at du selv kan lave det?

Fra : Ole Madsen

Dato : 30-07-01 20:23

> [...]
> bare er ovenstående er det lige før jeg vil sige at du selv kan lave det?

Jeg vil gerne have en liste med links under hinnanden, hvor man bare trykker
på den link som man ønsker at gå ind og ændre.

Ole

Fra : Jonas Delfs

Dato : 30-07-01 20:31

> en

> Jeg vil gerne have en liste med links under hinnanden, hvor man bare
trykker
> på den link som man ønsker at gå ind og ændre.

Du har da skrevet noget i PHP og MySQL før, ikke?
Som bekendt får man ingen færdige løsninger herinde.
Du skal bare sende et query afsted mod databasen hvor du selecter alt
(SELECT *) og på baggrund af det resultat kører du så en while-løkke hvori
du spytter nogle links ud alá filnavn.php?id=X. I din php-fil smækker du så
en if ($HTTP_GET_VARS['id']) { ind - og hvis den evaluerer true, henter du
alt fra tabellen med det id. Simpelt?

Fra : Ole Madsen

Dato : 30-07-01 20:47

> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du har da skrevet noget i PHP og MySQL før, ikke?

Jeg har lavet min første php side, men jeg har ikke nogen admin fortiden,
men nu har jeg noget at gå videre med, http://www.creationdays.dk

Tak for hjælpen
Ole