Processor converter ??.
Fra : Rene Sørensen

Dato : 30-07-01 18:52

Jeg er den heldige ejer af et ABIT bp6 dual board, hvor jeg har en
Celeron 366 i. Socket 370.
Jeg vil gerne have en pentium 3, 700 - 800 sat i.
Jeg har set at man kan købe nogle convertere, så man kan converter en socket
370 om til en slot 1.
Jeg har kigget nærmere på disse, de ser suspekte ud, og det ligner at man
kun kan konvertere fra slot 1 til 370 og ikke omvendt ?.
Kan mit board overhoved køre en P3 700 - 8oo ?.
Er der nogen der har nogle erfaringer ?.

Rene.

Fra : Troels Petersen

Dato : 30-07-01 19:26

Pudsigt du lige stiller det spørgsmål netop som jeg skulle til at skrive et lignende.
Min gamle Celly 333 har for længst givet op overfor diverse 3D shooters. Grafikkortet er et Diamond Viper 550.
Jeg er klar over at en opgradering af processor fordrer en opgradering af grafikkortet for at det skal give bare nogenlunde mening.
Der er tale om Socket 370 lige som hos Rene. Også jeg er forvirret over hvad de forskellige convertere kan bruges. Mit mobo er et
Soyo SY-6ILA.
Kan det overhovedet betale sig i forhold til at købe nyt. Det ville være rart om man med en ny processor ville kunne klemme et par
frames mere ud af eksempelvis Project IGI.

Troels

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 30-07-01 20:02

> [...]
> kun kan konvertere fra slot 1 til 370 og ikke omvendt ?.
> Kan mit board overhoved køre en P3 700 - 8oo ?.
> Er der nogen der har nogle erfaringer ?.

Tjek www.bp6.com for hvilke processorer det kan køre med og hvilken
konverter der skal til. Umiddelbart mener jeg der er lidt bøvl med P3 på et
ABIT BP6 mobo, men der findes en Neo+ converter...

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Jan Vennike

Dato : 31-07-01 19:03

> [...]
> kun kan konvertere fra slot 1 til 370 og ikke omvendt ?.
> Kan mit board overhoved køre en P3 700 - 8oo ?.
> Er der nogen der har nogle erfaringer ?.

Du kan IKKE uden nogen modificering af bund (lodning m.v.) komme til at køre
Dual P3 på et BP6. Og selv om du lodder, bliver det vist aldrig rigtig
stabilt.

Jeg havde selv sådan et board indtil for ½ år siden. Jeg havde også håbet at
komme til at køre dual P3, men opgav.

Men du kan sagtens proppe 1 stk P3 i, hvis du kommer en Neo PPGA->FCPGA
converter i (www.powerleap.com). Jeg havde en, men har lige solgt den. Kig
evnt på www.danbit.dk, men vær opmærksom på at de ikke handler med private.

Kig på messageboard på www.b6.com, der er masser der kører med P3/Celeron A
og kører rigtigt stærkt.