Den hvide mands byrde..
Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-03-09 02:42

Det er jo en kendt sag at afrikas problemer skyldes den hvide mand.
Alle som een bærer vi skylden for hungersnød, udpining af landbrugsjord
og borgerkrige i dén verdensdel.

Jeg har et enkelt spørgsmål: hvordan fanden kan det være min skyld at
folk jagter hekse?

http://politiken.dk/udland/article671817.ece

- cep

Fra : Malene P

Dato : 19-03-09 05:40

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i en meddelelse
> [...]
> og borgerkrige i dén verdensdel.
>
> Jeg har et enkelt spørgsmål: hvordan fanden kan det være min skyld at

Jamen sådan er det altså bare. Det er også din skyld, at afrikanerne ikke
kan finde ud af at producere andet end flere afrikanere.

Malene P

Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 19-03-09 07:16

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> Jamen sådan er det altså bare. Det er også din skyld, at afrikanerne ikke
> kan finde ud af at producere andet end flere afrikanere.

Ja, lige præcis. Vi må lære at leve med det.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-03-09 07:32

Malene P skrev:
> [...]
>
> Jamen sådan er det altså bare. Det er også din skyld, at afrikanerne ikke
> kan finde ud af at producere andet end flere afrikanere.

Skide tak, men jeg fiskede nu efter svaret fra en
Tøger-Seidenfaden-wannabee.

En chance for at få en ærlig erkendelse af at et nyfødt barn på
københavns rigshospital ikke per definition har skyld i hverken verdens
eller afrikas problemer, uanset at barnet kunne tænkes at være....
etnisk dansk!

På den anden side så ER tanken om arvesynd så nærliggende at selv de
mest progressive kunne forfalde til den.

Lidt i det tankespind, så er der er vist stadig dem der tror at hvide
mænd jagtede afrika tyndt efter slaver.

- cep

Fra : Cindy

Dato : 19-03-09 22:56

""Claus E. Petersen" skrev i meddelelsen

> [...]
> progressive kunne forfalde til den.
>
> Lidt i det tankespind, så er der er vist stadig dem der tror at hvide mænd

Det var noget de begyndte på, efter at ægyptere og arabere havde gjort det i
flere årtusinder.

Cindy

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-03-09 23:27

"Cindy" <Karfunkel@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> Det var noget de begyndte på, efter at ægyptere og arabere havde gjort det
> i flere årtusinder.

Negerstammerne har formentlig brugt det siden de kravlede ned fra træerne.
Det har sandsynligvis speedet evolutionen op

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-09 06:56

"\"Claus E. Petersen\" <\"Snurrberget\"@" <"REMOVE> wrote:

> Lidt i det tankespind, så er der er vist stadig dem der tror at hvide
> mænd jagtede afrika tyndt efter slaver.

Det gjorde de ikke, nok bortset fra Leopold II af Belgien, og det kun i
Congo.

Europæerne købte slaver af de sorte konger i Afrika. Men efterspørgslen
har nok fremmet krige i Afrika, fordi krigsfanger blev til slaver.

Som en ghanesisk rigmand spurgte efter Durban I. Skulle han også have
erstatning efter slavehandlen?

Hans rigdom var arvet. Den stammede fra 1600- og 1700-tallets Ghana,
hvor hans familie levede af - slavehandel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : *@*

Dato : 20-03-09 12:43

On Fri, 20 Mar 2009 06:56:29 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Europæerne købte slaver af de sorte konger i Afrika. Men efterspørgslen
>har nok fremmet krige i Afrika, fordi krigsfanger blev til slaver.

den arabiske mand har i århundreder hentet massive mængder af slaver i
Afrika- ved køb af slaver har den arabiske mand formået at skabe had
og krig melem de forskellige stammer i Afrika

den hvide mand har trukket nogle ganske vilkårlige grænser mange
steder i Afrika- dette har efter kolonitiden givet anledning til
adskillige borgerkrige i disse kunstigt skabte stater

den hvide og den gule mand holder visse steder i Afrika despoter ved
magten for at kunne få billige råstoffer

men den allerstørste ulykke "velmenende" "humanister" har påført
Afrika er at de har begrænset spædbarnsdødeligheden, som før de hvide
"humanisters" indblanding fint sørgede for at det afrikanske kontinet
ikke blev overbefolket

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-03-09 13:05

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Europæerne købte slaver af de sorte konger i Afrika. Men efterspørgslen
> har nok fremmet krige i Afrika, fordi krigsfanger blev til slaver.

Ja, og bang-bang-skydere var et populært betalingsmiddel - så hvid mand være
meget ond.

Mvh
Martin

Fra : J. Nielsen

Dato : 20-03-09 13:10

> [...]

>Hans rigdom var arvet. Den stammede fra 1600- og 1700-tallets Ghana,
>hvor hans familie levede af - slavehandel.

Jeg har aldrig rigtigt forstået dén der med erstatning for tidligere tiders
synder. Jeg forstår slet ikke når kravet kommer fra de sorte i USA. Der findes
næppe mange på det afrikanske kontinent, der ikke gladeligt ville bytte deres
nuværende tilværelse med et liv i det forjættede land - Amerika.
--

-JN-

Fra : *@*

Dato : 19-03-09 11:16

Fra : Lyrik

Dato : 19-03-09 12:47

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i meddelelsen
> [...]
> borgerkrige i dén verdensdel.
>
> Jeg har et enkelt spørgsmål: hvordan fanden kan det være min skyld at folk

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du har ikke sørget for at oplyse dem og give dem uddannelse! Du har ikke
missioneret for dem som du skulle!

Flere spørgsmål?,-)

MvH
Jens

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-03-09 16:30

> Du har ikke sørget for at oplyse dem og give dem uddannelse! Du har ikke
> [...]

Som om at jeg ikke var på selvmordets rand af skyldfølelse allerede.. tsk.

Det ender vel med at jeg skal fise til Gambia og skrive en blog om
hvordan jeg heltemodigt frelser de sorte fra mig selv!

- cep