Den globale nedkøling fortsætter
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-03-09 13:42

De sidste ti år er den globale temperatur faldet og faldet. Også 2008
faldt temperaturen og var væsentligt lavere end i 2009.

http://www.heartland.org/publications/environment%20climate/article/24739/Global_Cooling_Continues.html

Hertil svarer en ægte CO2dommedagsprofetidiot naturligvis blot:
"Hmmm ... hvis man nu korrelerer med stigningen i CO2, kommer man frem
til, at CO2-udledningen helt sikkert vil fremprovokere den næste istid.
Ergo vi er alligevel nødt til at gennemføre drastiske indgreb, der vil
koste afsindigt mange ressourcer."

For sådan er det nemlig, når hovedet er fyldt med CO2 og hjernen mangler
ilt.

Fra : Frank

Dato : 17-03-09 14:03

Hej

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> De sidste ti år er den globale temperatur faldet og faldet. Også 2008
> faldt temperaturen og var væsentligt lavere end i 2009.

Imponerende at man alerede nu kender den globale temperatur for i år.....

Og du glemte at nævne at 2008 var et El Niña år.

Mvh
Frank

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-03-09 14:11

"Frank" <frank@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Imponerende at man alerede nu kender den globale temperatur for i
> år.....

lol - jeg mente naturligvis 2007, som der også står i artiklen.

> Og du glemte at nævne at 2008 var et El Niña år.

næh, det glemte jeg ikke. :)

men jeg glemte at sige, at temperaturen på sydpolen er faldet de sidste
35 år
http://www.usatoday.com/news/science/cold-science/2002-01-13-antarctic-cooling.htm

Fra : Frank

Dato : 17-03-09 16:18

Hej

> næh, det glemte jeg ikke. :)

Det stod også i artiklen og er i forbindselse med temperaturen i 2008
vigtig.

> men jeg glemte at sige, at temperaturen på sydpolen er faldet de sidste 35
> år
> http://www.usatoday.com/news/science/cold-science/2002-01-13-antarctic-cooling.htm

Hmm - en 7 år gammel artikel. Der må været kommet noget nyere...

F.eks. http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/7843186.stm

Mvh
Frank

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-09 17:05

On Tue, 17 Mar 2009 16:17:45 +0100, Frank wrote:

> Hmm - en 7 år gammel artikel. Der må været kommet noget nyere...
>
> F.eks. http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/7843186.stm

Kan nogen lige forklare hvordan de to artikler hænger sammen.?

Den første: "While the rest of the world has generally been warming up,
much of Antarctica has been cooling for the last 35 years, scientists
report." (kommer fra "Thirteen researchers, who work with the National
Science Foundation's McMurdo Dry Valleys Long-term Ecological Research
program")

Den anden: "Antarctica has undergone a significant warming over the past 50
years." (kommer fra "Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC)")

Godt nok er der nogle års forskel på dem, men de modsiger jo totalt
hinanden.

Personligt tror jeg mere på de videnskabsfolk, der tør lægge navn til deres
undersøgelser, end på folk der laver "bestilt arbejde".

Se selv hvem IPCC er:
http://en.wikipedia.org/wiki/Intergovernmental_Panel_on_Climate_Change

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-03-09 17:33

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:4ltd9zlhaih3.297fglo8hxuf.dlg@40tude.net...

> [...]
> (IPCC)")
>
> Godt nok er der nogle års forskel på dem, men de modsiger jo totalt

Fuldkommen; men den artikel jeg henviser til fortæller også hvorfor det
forekommer:

"Complicating the problem is the fact that all of Antarctica isn't
cooling. The Antarctic Peninsula, which looks on maps like an arm
reaching from the continent to grab South America, has been growing
warmer. In fact, reports in recent years that Antarctica is warming have
been based on data from the Peninsula. "

Altså det rene og skære fup fra CO2dommedagsprofetidioternes side. De
har taget resultatet fra et enkelt lille område med afvigende forhold og
ekstrapoleret til hele Antarktis lol.

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-09 23:19

On Tue, 17 Mar 2009 17:32:43 +0100, Henrik Svendsen wrote:

> [...]
>
> Altså det rene og skære fup fra CO2dommedagsprofetidioternes side. De
> har taget resultatet fra et enkelt lille område med afvigende forhold og

Det er egentligt utroligt.

Ud af de mange seriøse begrundelser der er for at frigøre sig fra
afhængigheden af fossile brændstoffer/spare på energiforbruget, vælger de
"politisk korrekte" den absolut mest løgnagtige.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-09 01:20

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:p5clgy9nkzge$.1xxqsxyddn4t7$.dlg@40tude.net...

> [...]
> de
> "politisk korrekte" den absolut mest løgnagtige.

Det er også den mest dramatiske og dermed den, der sælger bedst. Den
giver fede overskrifter og den går direkte i det bløde mellemkød på dem,
der gerne vil frelse planeten fra alskens ulykker. Den historie var
simpelthen for fantastisk til bare at gå i stykker ved de første
påvisninger af dens usaglighed. Folk elsker historier, der involverer
noget, som nærmer sig jordens undergang - og historier om nedkaldt
verdenshavstigning, voldsomme storme og endeløs tørke har solgt i
tusinder af år.

Der er endda stadig folk, der tror på historien om Noahs Ark. Der er
sågar videnskabsfolk, som konstant arbejder på at påvise rigtigheden af
historien. Bla. fordi den slags "videnskabelige" arbejde kan udløse
noget så herligt som financiering - og det var lige præcis også det, som
CO2 knaldet kunne. Der var endeløse mængder af midler til forskning i,
at Jorden var under opvarmning og isen snart smeltede og vi allesammen
ville drukne, hvis vi ikke søgte mod langt højere bjerge osv osv. Så
hvorfor ikke gå med på vognen? Der var penge og hæder at hente. Medierne
elskede det, og fårene gloede beundrende og nikkede og brægede så ømt.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-03-09 17:08

> Hej
>
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det stod også i artiklen og er i forbindselse med temperaturen i 2008
> vigtig.

Ændrer det noget på, at der er pågået en global nedkøling de sidste ti
år? :)

> Hmm - en 7 år gammel artikel. Der må været kommet noget nyere...

Ja, f.eks. den artikel du siger er 7 år gammel - den er seks år gammel
;)

Fra : N_B_DK

Dato : 17-03-09 15:16

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> wrote in message

> For sådan er det nemlig, når hovedet er fyldt med CO2 og hjernen
> mangler ilt.

Det har intet med videnskab at gøre, men ren og skær religion, eneste
årsag til politikere er hoppet på den, er den fantastiske mulighed for
at inddrive endnu flere afgifter.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : kk

Dato : 17-03-09 15:39

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Det har intet med videnskab at gøre, men ren og skær religion, eneste
> årsag til politikere er hoppet på den, er den fantastiske mulighed for at

...nok dagens mest korrekte udsagn!
mvh
kk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-03-09 17:28

> [...]
>

> Det har intet med videnskab at gøre, men ren og skær religion, eneste
> årsag til politikere er hoppet på den, er den fantastiske mulighed for

Det helt store flertal af politikerne (næsten allesammen) er valgt,
udelukkende fordi de med patos kan sige det, vælgerne vil høre. De aner
ikke om det, de siger er korrekt eller ej, og de er også fuldkommen
ligeglade - bare det gir stemmer. Hvor sandheden er ilde hørt er det
rart, at man altid kan finde en politiker, der intet ved om emnet og
hjertensgerne siger det rene bavl, folk vil høre.