SQL query...
Fra : Dennis Bak Andersen

Dato : 30-07-01 18:15

I admin interfacet til en mailingliste har jeg lavet, så der kan udsendes
til udvalgte personer på listen. Personerne vælges i select boks, og de
valgte personers db-id lægges i en variabel...

Disse id kombineres i en SQL-query, vis struktur ser sådan her ud:

"SELECT * FROM mailingliste WHERE id='1' or id='5'"

Kan det ikke gøres mere enkelt... Sådan at jeg kun skal angive id= en enkelt
gang?? Eller skal queryen bygges op på en helt anden måde?

Mvh. Dennis Bak Andersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 30-07-01 18:21

"Dennis Bak Andersen" <buhhko@hund.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "SELECT * FROM mailingliste WHERE id='1' or id='5'"
>
> Kan det ikke gøres mere enkelt... Sådan at jeg kun skal angive id= en

SELECT * FROM maillingliste WHERE id IN(1,5)

Måske?

--
Mvh./Best Regards | Jonas Delfs, http://delfs.dk

"hehe ikke set en standart i min kode før, hvad er det for nogle dimser?" -

Fra : Dennis Bak Andersen

Dato : 30-07-01 18:26

[cut]

> enkelt
>
> SELECT * FROM maillingliste WHERE id IN(1,5)
>
> Måske?
[cut]

Det ser jo ud til at virke fint... Takker ;)

Mvh. Dennis Bak Andersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 30-07-01 19:16

> Det ser jo ud til at virke fint... Takker ;)

Selvtak. Men poster du så ikke lige i den rigtige gruppe næste gang?
(d.e.database)