Instant yeast - hvad er det ?
Fra : Jakob Langgaard

Dato : 18-05-09 21:52

Hejsa,

Jeg prøver at tygge mig igennem Peter Reinharts nyeste bog - om
fuldkorns brød.

Han anbefaler igen og igen at bruge "instant yeast".

Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvad det hedder på dansk, bortset
fra turbo-gær, som vist bruges til ølbrygning.

De eneste typer jeg har umiddelbar adgang til er almindelig gær
(Maltheser-kors) og tørgær, og så ved jeg at der skulle være andre
typer i øko butikker o. lign.

Er der nogen der har en idé til om instant yeast kan fås herhjemme ?

Her er den amerikanske udgave ..

http://www.kingarthurflour.com/shop/items/fleischmanns-instant-yeast-16-oz

/Jakob

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 18-05-09 22:39

On May 18, 9:52 pm, Jakob Langgaard <n...@mine.com> wrote:
> [...]
> typer i øko butikker o. lign.
>
> Er der nogen der har en idé til om instant yeast kan fås herhjemme ?

Check her:
http://whatscookingamerica.net/Bread/yeastbreadtip.htm

Der står, at instant og alm tørgær kan bruges i stedet for hinanden,
kun hævningstiden og antal hævninger er forskelligt.

Jeg kender ikke selv til instant, så jeg ved ikke om/hvor man kan få
det herhjemme.

Mvh
Hanne