Hvad kommer der på bordet i aften?
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 16-05-09 12:17

Kære gruppe!

Hvad skal I have at spise i aften?

Her i huset står den på oksecuvette, som efter en omgang
gourmetsaltning, temperering og bruning nu ligger og hygger sig ved 62
grader sammen med lidt oksefond (på okseskank og hvidvin) kogt igennem
med urter og en sjat overskydende cava.

Tilbehør tror jeg bliver hvide og grønne asparges i en eller anden
variation, evt. med lidt røgsmag til -- rygeostcreme, skinke el.
tørsaltet bacon.

Sauce regner jeg med at lave på braisseringslage, skalotteløg og en
gatrique på sukker og citronsaft måske pisket op med æggeblomme el.
smør. Det må tiden vise og humøret bestemme.

Vinen til bliver en østrigsk rieslingkraftkarl fra Wachau.

---
Kasper Bergholt
http://kasperbergholt.blogspot.com/2009/05/forar-weingut-knolls-gruner-veltliner.html

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-05-09 12:21

On Sat, 16 May 2009 13:16:55 +0200, Kasper Bergholt wrote:

> Kære gruppe!
>
> Hvad skal I have at spise i aften?

Pølsespaghetti og Terrapura til en hund for 5 liter.

I morgen står den på vildsvin og Amarone, kan jeg hilse at sige
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-05-09 12:31

Kasper Bergholt <mxnxgx@tiscali.dk> writes:

> Hvad skal I have at spise i aften?

Klokken er da kun 13.30, så det har jeg ikke skyggen af en ide om.
Desuden har jeg kæmpet for at undgå at hoste mine lunger op de sidste
par døgn, så mit gæt vil være en rest koteletter i fad fra fryseren og
nogle ris.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-05-09 09:39

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> [...]
> Desuden har jeg kæmpet for at undgå at hoste mine lunger op de sidste
> par døgn, så mit gæt vil være en rest koteletter i fad fra fryseren og

Det blev til en rest lasagne fra fryseren - og en gang opium og
alkohol fra lægevagten senere på natten.

Det er altså godt nok praktisk sådan at have et lille lager i fryseren
til en snæver vending.

Fra : Ralph

Dato : 16-05-09 15:19

"Kasper Bergholt" <mxnxgx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Kære gruppe!
> Hvad skal I have at spise i aften?

Weberkylling stoppet med persille, med skysovs og pillede kartofler

--
Ralph

Fra : Hauge

Dato : 16-05-09 15:26

Ralph wrote:
> Weberkylling stoppet med persille, med skysovs og pillede kartofler

Ny race af kylling?

Mvh Hauge

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-05-09 15:43

On Sat, 16 May 2009 16:25:45 +0200, Hauge wrote:

> Ny race af kylling?

Yep, en krydsning mellem en skibskok og en torpedohøne
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 16-05-09 21:28

Kasper Bergholt wrote:
> Kære gruppe!
>
> Hvad skal I have at spise i aften?

Vi fik lammefiletsalat - ikke dårligt.
Lisbet

http://spanskgrammatik.dk

Fra : Martin [TMM]

Dato : 17-05-09 00:23

Hej
Kasper Bergholt wrote:
> Hvad skal I have at spise i aften?

Stegt flæsk, karofler og persillesovs. Toppet op med et par skiver rødbede.

Velbekomme.

Mvh
Martin

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-05-09 08:36

On Sun, 17 May 2009 01:23:08 +0200, Martin [TMM] wrote:

> Stegt flæsk, karofler og persillesovs. Toppet op med et par skiver rødbede.

Glæderne her i livet (i prioriteret rækkefølge):

1. Stegt flæsk, karofler og persillesovs
2. En computer med internet
3. Sex
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : FRED THIESEN

Dato : 18-05-09 10:47

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i melding
> On Sun, 17 May 2009 01:23:08 +0200, Martin [TMM] wrote:
>

> Glæderne her i livet (i prioriteret rækkefølge):
>
> 1. Stegt flæsk, karofler og persillesovs
> [...]

Så gammel er jeg også blevet .......

FredT

Fra : Hauge

Dato : 18-05-09 16:10

FRED THIESEN wrote:
> Så gammel er jeg også blevet .......

Hvad har det med alderen at gøre? ;)

Mvh Hauge

Fra : FRED THIESEN

Dato : 26-05-09 13:12

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i melding

> Hvad har det med alderen at gøre? ;)
>
> Mvh Hauge
Vel, da jeg var atten-tyve havde jeg uden tvivl valgt sex frem for stegt
flæsk.
Nu ved næsten halvfjerds er sex ikke lisså morsomt som det var i yngre
dage - mad derimod er næsten en bedre
oplevelse nu end det var dengang - så nu ville jeg prioritere anderledes
)

Fred

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-05-09 12:47

Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk> wrote in

> 1. Stegt flæsk, karofler og persillesovs
> 2. En computer med internet
> 3.
> Sex

Hvad skete der med punkt 3, 4 og 5?

Fra : Max

Dato : 18-05-09 13:18

Hej Kurt

> 1. Stegt flæsk, karofler og persillesovs
> 2. En computer med internet
> 3. Sex

Det er jo 3 slags behov som intet har med
hinanden at gøre og derfor kan de ikke
prioriteres i forhold til hinanden.

--
Mvh Max

Fra : Ralph

Dato : 18-05-09 16:07

> Det er jo 3 slags behov som intet har med
> hinanden at gøre og derfor kan de ikke
> prioriteres i forhold til hinanden.

Hvis det skal udøves samtidigt, så undgå morsomme sider. Ej heller traileren
til Antichrist.

--
Ralph

Fra : Inger D.

Dato : 17-05-09 10:16

> Hvad skal I have at spise i aften?

Det blev til kartoffelmos med kødsovs tilsat masser af grøntsager;
blegselleri, gulerød, champignons og løg i store stykker.
I aften laver vi 'væltet lokum' af resterne.

Inger D.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-05-09 12:50

"Inger D." <blabla@no.no> wrote in news:4a0fd59f$0$90273$14726298
@news.sunsite.dk:

> I aften laver vi 'væltet lokum' af resterne.

Her hedder det "ugen på tværs". Normalt oplyser jeg ikke hvilken uge det
drejer sig om

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-05-09 18:56

In news:Xns9C0F8CAB2EDEFkentoldhoj@oldhoj.dk,
Kent Oldhøj <oldhoj@gmail.com> typed:
> "Inger D." <blabla@no.no> wrote in news:4a0fd59f$0$90273$14726298
> @news.sunsite.dk:

> Her hedder det "ugen på tværs". Normalt oplyser jeg ikke hvilken uge
> det drejer sig om

Her kalder vi det "hele ugen i brun sovs"

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-05-09 19:09

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> writes:

> Her kalder vi det "hele ugen i brun sovs"

Her hedder det "tømt køleskab" og på efterskolen hed det
"sidst-på-ugen". Kært barn har mange navne. :)

Fra : Inger D.

Dato : 18-05-09 19:16

> [...]

> Her kalder vi det "hele ugen i brun sovs"

> Her hedder det "tømt køleskab" og på efterskolen hed det
> "sidst-på-ugen". Kært barn har mange navne. :)

Hmmm... Gad vide om vi snakker om det samme. 'Væltet lokum' består af
kødsovs eller gryderret med kartoffelmos ovenpå - og evt. et drys ost -
gratineret i ovnen. Er det det de mange kære navne dækker eller ???

Inger D.

Fra : thl

Dato : 19-05-09 02:27

> Her hedder det "tømt køleskab" og på efterskolen hed det
> "sidst-på-ugen". Kært barn har mange navne. :)
>
> Mvh Trine

Søens folk kalder det "kød i mørke" og håber at kokken ikke er sur.

mvh

Thorbjørn

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-05-09 12:29

"Kasper Bergholt" <mxnxgx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal I have at spise i aften?

Vi fiik Tournedos omviklet med tørsaltet bacon. Dertil nye, danske kartofler
kogt med lidt friske krydderurter, smørstegte hvide, danske asparges,
hjemmelavet bearnaise, salat og brød. Vinen var en middelgod Barolo.

Desserten, som jeg ikke havde andel i, bestod af en fremragende, hjemmelavet
kaffeis proppet med chokoladestykker og groft hakkede valnødder. Dertil en
udmærket fransk Vin Doux Naturel - vistnok på tilbud til 40,- for en
halvflaske i Netto.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 18-05-09 18:29

Nå ja en dag forsinket Men altså vi fik frikadeller med kartofler og
snysk. Nammenam.

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-05-09 18:58

In news:4a119aea$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Kari Eiffert <kari.eiffet.nospam[FJERN]@mail.dk> typed:
> Nå ja en dag forsinket Men altså vi fik frikadeller med kartofler
> og snysk. Nammenam.
>
> Mvh Kari

Og vi fik (idag altså) dejlige store skaftkoteletter og "flødekartofler" med
en blanding af fløde og mornaysauce og masser af hakkede løg i. Mums.