Vildsvin
Fra : Brian Svendsen

Dato : 15-05-09 21:49

Hej alle..

Der er vel ikke nogen som ligger inde med en opskrift på vildsvin på grill.
Evnt. noget med skimmelost.

Så vil jeg blive RIGTIG glad

/Brian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-05-09 00:32

"Brian Svendsen" <bts-fjern-det@2ft-spam.dk> wrote in

> Der er vel ikke nogen som ligger inde med en opskrift på vildsvin på
> grill.

Jow da.

1 rummeter brænde
1 vildsvin
2 liter marinade
3-4 liter mørk øl, letsaltet til pensling under stegningen

Vildsvinet pensles med- og lægges i marinaden natten over.

Bålet tændes tidligt næste morgen, så der kan dannes ordentlige gløder.
Bind vildsvinet op på stegestativet. Husk at hvis du anvender f.eks.
galvaniseret ståltråd til formålet, så skal det lige på bålet 5 min til det
bliver grønt og så aftørres. Så får du ikke nikkel i svinet.

Sørg for at varmen lige under svinet er så høj at du lige præcis kan holde
ud at holde hånden dér. Det betyder at svinet skal være 1,1-1,3 meter over
gløderne. Vend ca. hver 20-30 minutter men sørg for at der steges mest på
ryggen, altså der hvor kødet sidder. Noget med 30 min på ryggen - 20 min på
maven - 30 min på ryggen osv.

Mål temperaturen det tykkeste sted på baglåret. Når temperaturen er 70
grader er dyret klar til spisning. Regn med 6-8 timer.

> Evnt. noget med skimmelost.

Man kan evt. smuldre lidt skimmelost i gløderne under stegningen. Det giver
ingen smag men så går tiden da med nåed...

Fra : Brian Svendsen

Dato : 17-05-09 08:45

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> 3-4 liter mørk øl, letsaltet til pensling under stegningen
>
> Vildsvinet pensles med- og lægges i marinaden natten over.

Takker. Men jeg burde vel have skrevet at svinet er parteret. Så et helt
svin har jeg ikke..

Andre bud

/Brian