Hurtig hjælp til pesto
Fra : Karina DamsgÂŒaard

Dato : 09-05-09 16:26

Jeg har lige lavet en pesto men den smager bittert!

Jeg har brugt

2 bdt persille
1 1/4 dl pinjekerner+valnødder(flest pinjekerner, men havde ikke nok)
2 fed hvidløg
2 spsk citronsaft
ca 3/4 dl olivenolie
salt og peber

Hvad kan jeg gøre?

Hilsen Karina

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 09-05-09 09:33

On 9 Maj, 17:25, Karina DamsgŒaard <in...@spam.tak> wrote:
> [...]
>
> Jeg har brugt
>
> 2 bdt persille
> 1 1/4 dl pinjekerner+valnødder(flest pinjekerner, men havde ikke nok)

Det er ikke for at være fræk, men jeg tror det eneste du kan gøre er
at lave en ny ordentlig, med basilikum og uden valnødder. Og gerne med
ost

MVH
Malmberg

Fra : jos

Dato : 09-05-09 20:50

Karina DamsgŒaard wrote:
> [...]
>
> Jeg har brugt
>
> 2 bdt persille
> 1 1/4 dl pinjekerner+valnødder(flest pinjekerner, men havde ikke nok)

Personligt rører jeg aldrig valnødder, fordi de er bitre.
pinjekernerne plejer jeg lige at riste ganske lidt, også for at fjerne den
lille smule bitterhed de kan have. -
Persille har imho intet at gøre i pesto. Det er for bittert. Brug en god
kraftig basilikum. Gerne dyrket på terrassen de næste par måneder, godt
beskyttet af en halvklar spand

finn

Fra : jos

Dato : 09-05-09 21:29

jos wrote:

> [...]
> god kraftig basilikum. Gerne dyrket på terrassen de næste par
> måneder, godt beskyttet af en halvklar spand
glemte lige:
Plejer også at bruge syltede hvidløg, eller i det mindste lige at blancere
dem
- også for at fjerne den lidt ramme smag, som kan være hård ved den blide
basilikum.

Fra : kim rasmussen

Dato : 09-05-09 22:09

"Karina DamsgŒaard" <ingen@spam.tak> wrote in message

Hej

Pesto er:

Basilikum
Pinjekerner
olivenolie
hvidløg
Parmasan ost
Salt og Peber
MINUS citronsaft

hilsen Kim

Fra : Karina DamsgÂŒaard

Dato : 10-05-09 08:00

kim rasmussen skrev:
> "Karina DamsgÅ’aard" <ingen@spam.tak> wrote in message
>
> Hej
>
> Pesto er:
>
> Basilikum
> Pinjekerner
> olivenolie
> hvidløg
> Parmasan ost
> Salt og Peber
> MINUS citronsaft
>
> hilsen Kim

Tak for svarene!

Det var en opskrift jeg fandt på nettet og synes at den så god ud. Men
den blev faktisk ok, da den have trukket lidt og spist sammen med den
marinerede mørbrad.

Men næste gang tror jeg, at jeg vil lave den traditionelle udgave.

God søndag...

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-05-09 13:29

"Karina DamsgŒaard" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse

> 2 bdt persille
> 1 1/4 dl pinjekerner+valnødder(flest pinjekerner, men havde ikke nok)
> 2 fed hvidløg
> 2 spsk citronsaft
> ca 3/4 dl olivenolie
> salt og peber
>
> Hvad kan jeg gøre?

Starte med at lave en mere traditionel pesto:

- Basilikum
- Pinjekerner
- Parmigiano Reggiano
- En smule hvidløg